Vraag

Geen TAN-code op mobieltje

• 3 februari 2016
  • 6 reacties
  • 607 Bekeken

Sinds mijn oude NOKIA mobieltje opnieuw is geactiveerd vanwege een vermeend accu-probleem krijg ik geen TAN-codes meer van ING. Bij ING kun je dit dan melden en krijg je vervolgens een telefoontje. Ook dit blijft meestal weg of wordt afgebroken. Daarna krijg ik een bericht voor 1233 (Voice mail) maar dan krijg ik een tekst met "Alleen voor noodoproep". Een uur of wat later komt soms toch nog een TAN-code, maar dan is de procedure voor betaling gestaakt. Wie weet raad?

6 reacties

Reputatie 6
Badge +15
Het T-Nix,

Wat een lastig verhaal zeg. Ik kan mij goed voorstellen dat het nogal onhandig kan zijn! :S

Ik wil je graag verder helpen maar ik heb nog wel een aantal vragen voor je. Krijg je andere sms-berichten wel direct binnen? Heb je overal last van dit probleem of is het voornamelijk op één locatie? Het zou namelijk goed kunnen dat je de berichten later binnen krijgt doordat het netwerk misschien niet goed is op jouw locatie. In dit topic vind je daar meer informatie over.

Heb je misschien de mogelijkheid om je simkaart eens in een ander toestel te doen en uit te proberen of het dan wel lukt?

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Het probleem blijkt het signaal te zijn van T-mobile. Soms verschijnt die melding ook in het display. Meestal valt ook het signaalstreepje (slechts één) weg. Ik gebruik mijn mobiel eigenlijk alleen maar thuis. Sms-jes krijg ik sowieso hoogst zelden, dus ik kan ook niet beoordelen of die vertraagd binnenkomen. Kreeg vanavond wel een melding van T-Mobile, o.a. via een sms-je, dat er een reactie van u was op het forum. Snap trouwens niet waarom T-Mobile niet gewoon te bereiken is met een vast telefoonnummer (en geen 0900-nummer!). Dat zou veel klantvriendelijker zijn.
Telefonische meldingen van ING voor een ingesproken TAN-code komen slecht door en/of worden afgebroken. TAN-codes per sms komen ook veel te laat. Per geluk kan ik nu soms een overboeking doen als ik tien minuten of langer achter de computer blijf zitten wachten met mijn betaalopdracht om die af te ronden met een code. Ga je intussen iets anders doen bij je rekeningoverzichten en keer je terug naar de betaalopdracht dan moet je die weer opnieuw verzenden en weer wachten tot je een ons weegt.
Tot voor enkele weken had ik hier nooit problemen mee. Gebleken is dat T-Mobile wel in de omgeving Valkenswaard-Waalre bezig is geweest met 'verbetering' van de zendkwaliteit. Mogelijk valt Heeze daar ook onder.
Dank voor uw poging e.e.a. op te lossen.
Uiteraard zorgen we ervoor dat de huidige dienstverlening gewaarborgd blijft.

Bovenstaande uit een melding van T-Mobile in februari vorig jaar. Ben benieuwd! Dat zou dus ook voor een 'oud' mobieltje moeten zijn. Ook zou men volgens datzelfde bericht een aanbieding doen voor nieuwe toestellen. Mijn naam is haas echter! Zal meteen wel duurder worden, zo verwacht ik.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi T-Nix,

Ik kan me voorstellen dat internet bankieren er op deze manier niet eenvoudiger op wordt. Ik denk inderdaad dat het probleem ligt bij de dekking. Ik zie namelijk een netwerkcase waarin het probleem lijkt te zijn achterhaald. Het toestel dat je gebruikt(Nokia 2680) kan alleen 2G ontvangen. Gezien de ontwikkelingen in wensen en behoeftes is het netwerk meer gericht op 3G en 4G. Er is steeds meer behoefte ontstaan aan mobiel internet. De 2G-techniek is hier minder geschikt voor. Dat betekent niet dat er geen aandacht wordt geschonken aan het 2G netwerk, maar wel dat de nadruk ligt op 3G en 4G. Het kan dus zijn dat frequenties van 2G worden herverdeeld naar 3G en 4G. Dat zou verklaren waarom je (vooral) binnen een mindere dekking ervaart dan voorheen.

Ik wil graag van je naam Bassie maken, als in: alles is voor Bassie! De aanbieding waar jij volgens mij op doelt kun je terugvinden als je op deze link klikt. Deze toestellen zijn extra scherp geprijsd. Ik lees dat je hiervoor wel naar een T-Shop moet.

Je kunt onze klantenservice overigens bereiken door 1200 te bellen met je toestel(als je in Nederland bent). Hiervoor geldt het standaard tarief voor bellen naar een mobiel nummer binnen Nederland.

Ik zie dat de case nog openstaat dus wellicht loop ik ietwat vooruit op de zaken. Er wordt ongetwijfeld nog contact gezocht. Ik zie namelijk een voorkeur om tussen 10.00 en 12.00 gebeld te worden, klopt dat?

Heb je al eens nagedacht over een (relatief eenvoudige) smartphone? Ik heb zelf ook ING en ik doe de meeste bankzaken via de ING app, super handig en zonder tancode. Een smartphone voor alleen een internet bankieren-app is wat overdreven maar misschien kleven er meer voordelen aan vast voor jou. Heb je al eens nagedacht over een abonnement? Als je wil kan ik een belafspraak inplannen. Je wordt dan gebeld op een dag en tijdstip naar keuze om te bespreken wat je wensen en behoeftes zijn. Op basis daarvan wordt dan gekeken of we een aanbod kunnen doen dat hierop aansluit. Ik ben daar eigenlijk wel van overtuigd. Als je geïnteresseerd bent en tijd hebt; lees je eens rustig in over het Stel Samen en Stel Bij abonnement en T-Mobile Samen. Je kunt kiezen voor een heel eenvoudig abonnement zonder poespas.

Als je in de tussentijd vragen hebt hierover of over iets anders, stel ze gerust. Ik help je graag!
Beste Mitch,
Bedankt voor je bericht. Ik ben vanmiddag telefonisch geïnformeerd over e.e.a. Daarmee is alles nog duidelijker geworden. Het zou prettiger zijn als men direct verbinding kon krijgen met T-Mobile via vaste telefoon, omdat de meeste mensen daarvoor een goedkoop abonnement hebben.
Blijft natuurlijk een dubbel gevoel dat je feitelijk gedwongen wordt om een andere telefoon te kopen terwijl de Nokia feitelijk nog prima functioneert. Prettig is het in elk geval dat er toch wordt meegedacht bij T-Mobile en ik alvast een nieuwe Sim-kaart krijg toegezonden voor een toestel dat wel geschikt is voor het 3G of 4G netwerk. Ook de aanbieding van een goedkoop mobieltje zonder franjes is aardig, ofschoon de optie van een tweedehandse Smartphone ook zeker in beeld komt nu ik kennelijk toch iets moet doen om weer normaal te kunnen bankieren.
Hopelijk vind ik snel een lucratief alternatief voor mijn huidige mobiele telefoon. 25 Euro voor de goedkoopste aanbieding van een mobieltje lijkt misschien niet veel, maar mogelijk onnodig als ik eens om me heen kijk bij kinderen of kennissen, die voortdurend veranderen van toestel. Dan is 25 euro altijd teveel!
We zullen dit item dus maar sluiten met gemengde gevoelens.
Reputatie 6
Badge +15
Hey T-Nix,

Met de vaste lijn kun je de klantenservice bereiken via 06 2400 1200. 🙂

Ik snap verder dat het een dubbel gevoel is dat je een ander toestel nodig hebt om optimaal gebruik te kunnen maken van ons netwerk. Nou is het natuurlijk wel zo dat wij ons netwerk helemaal klaar maken voor de toekomst en het niet te voorkomen is dat de technologieën van andere apparatuur, zoals bijvoorbeeld jouw toestel helaas verouderd zijn en hier niet meer goed op mee kunnen. Om die reden is er ook voor gekozen om voor een lage prijs een goedwerkend toestel aan te bieden. We willen natuurlijk voorkomen dat onze klanten geen gebruik kunnen maken van ons gemoderniseerde netwerk.

Het is zeker een slim plan om hier voor eens bij bekenden ronde te vragen. Vele mensen hebben tegenwoordig nog wel een smartphone die zij niet meer gebruiken in de kast liggen aangezien veel mensen om de twee jaar van toestel wisselen. Wellicht mag je er een van iemand lenen of overnemen.

Als wij verder nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons natuurlijk te vinden. We helpen je hier graag.

Reageer