Vraag

Geen verbinding met Play Store mogelijk

Wanneer ik naar me play store wil geef die nu elke keer aan geen verbinding. .hoe kan dit? Heb al.van alles geprobeerd namelijk

22 reacties

Reputatie 4
ursulaklijnsma schreef:

Wanneer ik naar me play store wil geef die nu elke keer aan geen verbinding. .hoe kan dit? Heb al.van alles geprobeerd namelijk

Dat is erg vreemd. Maak je op dat moment gebruik van een dataverbinding via het T-Mobile netwerk of via je eigen WiFi verbinding? Kan je het toestel volledig opnieuw opstarten? Laat me weten of dat heeft geholpen.
Via internet van t-mobile. En ook dat werkt niet.
Ook werkt mijn google synchroniseren niet. En geeft ie aan problemen met synchroniseren binnen kort weer in bedrijf. En de playstore blijft nog steeds de zelfde fout aan geven
Reputatie 6
Hoi ursulaklijnsma,

Als ik je verhaal zo lees dan lijkt het aan je Google account te liggen.
Als de overige internetdiensten en applicaties wel werken dan is het geen toestel/simkaart probleem.
Heb je al een keer bij je instellingen - accounts - je google account verwijderd en opnieuw geactiveerd?
Ik wil je vragen om dit te proberen.
Ik hoor graag of hierna je probleem is verholpen?
Probleem nog steeds niet verholpen geeft nu aan dat hang out geen verbinding kan maken met google
Reputatie 6
Badge +16
@ursulaklijnsma

Heb je de instructies van Ruben01 al uitgeprobeerd? Is het daarmee niet opgelost?

Mocht je dat al hebben uitgeprobeerd dan wil ik je vragen om eerst te controleren of je al de nieuwste software op je telefoon hebt staan. Is dit niet het geval, zorg er dan voor dat je jouw software updatet. Als je dit hebt gedaan en het probleem blijft bestaan dan wil ik je vragen om een volledige back-up te maken van al je gegevens en daarna je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Probeer eerst je telefoon uit en controleer of de Google Play store werkt voordat je de back-up weer terug zet.

Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Instructies vind je trouwens op de 'Toestelhulp' pagina. 🙂
Hallo,
Ik heb precies het zelfde probleem. Wel internet maar als ik play store aanklik dan geeft hij aan geen verbinding te hebben..... tevens gaat het synchroniseren ook altijd niet goed. Al vele dingen geprobeerd maar nog niet het gewenste resultaat
Reputatie 5
Hey Bianca,

Vervelend zeg dat je problemen met de Playstore ervaart. Kun je aangeven wat je precies al hebt geprobeerd? Er zijn namelijk zeer veel mogelijk oplossingen voor dit probleem. De meest succesvolle manier is het paardenmiddel om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen, ik kan mij voorstellen dat die oplossing niet ideaal is.

Vaak wordt dit probleem ook veroorzaakt door de datum + tijd die niet goed staat, is dat wellicht bij jou het geval? Ook kan dit probleem worden veroorzaakt door een gebrek aan voldoende geheugen. Krijg je hier wel eens meldingen van?

Wat ook kan helpen is door naar je instellingen > apps > Google Playstore te gaan en daar de Gegevens en Cache te wissen.

Houd je ons even op de hoogte? Ik help je graag!
Hallo Tom,

Ik heb dit toestel (Mijue) net enkele dagen thuis. (en al heel veel geprobeerd) waaronder: -terug gezet naar fabrieksinstellingen - toestel meerdere keren opnieuw opgestart - nieuwe google account aangemaakt - google account verwijderd en opnieuw aangeboden - cache en overige gegevens wissen. Zowel bij het gebruik van het T-Mobile netwerk en of wifi het probleem blijft zich voordoen terwijl ik wel gewoon kan surfen.....
Hoi!

Je kan dit nog proberen:

Via instellingen -> apps de gegevens en cahce van de Play Store wissen, en ook de gegevens én cache van Play Services.

Wellicht heb je er wat aan.
Hoi!
Bovenstaande had ik al gedaan. nogmaals uitgevoerd maar ook geen succes. Ik krijg zelf het idee dat er iets niet is geinstalleerd of zo.....
Op internet kom ik tegen dat je de telefoon moet kunnen rooten om playstore en dergelijke er weer op te krijgen maar dan houden me nog twee dingen tegen. 1 de garantie is er dan niet meer en 2 rooten gaat per toestel en Mijue is niet zo bekend dus dan wordt de handleiding hiervoor een probleem....
Reputatie 5
@BiancaJesse lastig zeg, je hebt eigenlijk alle mogelijke oplossingen al geprobeerd. Wanneer er, een deel, niet of niet juist is geïnstalleerd zou dat automatisch moeten worden hersteld bij een fabrieksreset. Heb je dit al eens aangekaart bij Mijue? Zij zijn verantwoordelijk voor de software op je toestel.

Houd je ons op de hoogte? Ben benieuwd naar de uiteindelijke oplossing!
@Tom, inderdaad erg lastig. Ik heb nu maar even een alternatieve market geïnstalleerd om zodoende er toch app te kunnen installeren (SlideME)
Reputatie 4
Dat is nog eens een handige tip. Werkt zo alles wel optimaal?
@Bram, ja wat moet je anders?! Ja het werkt wel maar deze hebben veel en veel minder aanbod als Google play. ik zie anders ook geen oplossing. Nu wel contact met de verkoper (Tinydeal China) Misschien hebben deze nog een oplossing of sturen ze een ander toestel op?! We wachten af
Reputatie 4
BiancaJesse schreef:

Hoi!
Bovenstaande had ik al gedaan. nogmaals uitgevoerd maar ook geen succes. Ik krijg zelf het idee dat er iets niet is geinstalleerd of zo.....
Op internet kom ik tegen dat je de telefoon moet kunnen rooten om playstore en dergelijke er weer op te krijgen maar dan houden me nog twee dingen tegen. 1 de garantie is er dan niet meer en 2 rooten gaat per toestel en Mijue is niet zo bekend dus dan wordt de handleiding hiervoor een probleem....

Dat is vreemd. Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen zorgt ervoor dat de software volledig wordt hersteld. Heb je de laatste software update geïnstalleerd? Kan je anders met je toestel naar de T-Mobile winkel zodat mijn collega hier zelf naar kan kijken? Onze opties met oorzaken zijn opgeraakt. 😞
@Harvey, ja ik ga er wel even mee naar een T-Mobile winkel maar verwacht daar ook niet zo veel van eerlijk gezegd... we hebben dacht ik alles wel geprobeerd, maar je weet maar nooit.
I.i.g. bedankt..
@BiancaJesse Ik reageer vrij laat sorry daarvoor maar ik heb misschien de oplossen!! Ik had dit probleem ook en ik heb de datum van mijn toestel moeten veranderen naar de goede datum dus gewoon de datum van vandaag die was bij mij namelijk om een of andere reden verander. Ik zou zeggen probeer dit ook! Of heb je het al opgelost?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Dutchgamers,

Ik weet niet of BiancaJesse dit nog gaat lezen maar in ieder geval super fijn dat jij een oplossing hebt gevonden en deze met ons deelt!

Ik ga dit zeker meenemen bij een volgende met dit probleem! 🙂
Ruben schreef:

Hoi ursulaklijnsma,

Als ik je verhaal zo lees dan lijkt het aan je Google account te liggen.
Als de overige internetdiensten en applicaties wel werken dan is het geen toestel/simkaart probleem.
Heb je al een keer bij je instellingen - accounts - je google account verwijderd en opnieuw geactiveerd?
Ik wil je vragen om dit te proberen.
Ik hoor graag of hierna je probleem is verholpen?

IK heb het geprobeerd maar het is niet gelukt ruben
word er doodmoe van:(
ik heb eenzelfde probleem gehad, ik ben erachter gekomen dat ik om datagebruik te beperken bij een aantal apps de optie heb aangeklikt : datagebruik op achtergrond beperken. Helaas bleek een van de apjes samen te werken met de google play store waardoor ik geen verbinding meer kreeg tot de play store, vervolgens heb ik bij alle programma's de optie op achtergrond databeperking weer uitgevinkt.
vervolgens kreeg ik nog altijd geen verbinding, maar na opnieuw opstarten werden de wijzigingen pas doorgevoerd. Bij mijn lg g2 was dit te vinden onder instelling, dan datagebruik. Daarna kwamen er een hele hoop programma's die data gebruiken. Op het moment dat je ze 1 voor 1 aanklikt kun je zien of op achtergrond databeperken uitstaat.

ik hoop dat je er iets aan hebt,

Succes
Reputatie 7
Badge +17
Hi Tristan73,

Jammer dat dat niet heeft gewerkt. Heb je jouw software al ge-update?

Als het nog steeds niet werkt dan wil ik je adviseren om een back-up te maken van je gegevens en je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Probeer eerst je telefoon uit en controleer of de Google Play store werkt voordat je de back-up weer terug zet.

Laat ons weten of het werkt! 🙂

PS: neem ook een kijkje naar de tip van lucslig. Wellicht dat dat ook tot een oplossing kan leiden.

@lucslig:

Dankjewel voor het delen van je oplossing! 🙂

Reageer