Beantwoord

Geld terug na belfraude?

• 23 januari 2017
  • 4 reacties
  • 800 Bekeken

Hallo, ik ben gister slachtoffer geworden van belfraude. Werd gebeld door een vreemd nummer dat maar heel kort overging. Daarna heb ik teruggebeld. Nu zie ik dat dit telefoontje mij bijna 9 euro heeft gekost (in 1 minuut). Er zijn andere providers, zoals Tele2, die dit vergoeden. Doet T-Mobile dit ook? Zou wel zo klantvriendelijk zijn. De nummers waar ik door werd gebeld zijn +88183771726 en +88193950032.
icon

Beste antwoord door MichelD4 23 januari 2017, 23:30

Beste Danny de Vries,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Zeer vervelend dat je gebeld bent door twee internationale (satelliet-) telefoonnummers, die je helemaal niet kent of weet van wie deze nummers zijn.
Het is nooit verstandig om onbekende internationale telefoonnummers terug te bellen, aangezien je niet weet welke personen daar achter zitten, dus laat het voor nu een wijze les zijn geweest.

Lees de volgende speciale topic even rustig door, want daarin wordt alles rustig uitgelegd wat je wel of niet moet doen, als je gebeld wordt door buitenlandse telefoonnummers.
Er zit ook een filmpje bij, waarin een moderator het nog eens rustig uitlegt.

Er bestaat een (kleine) kans dat je die € 9,- terug kunt krijgen, maar dat wordt echt beoordeeld door een medewerker of moderator van T-Mobile.
Dus wacht ook even op een reactie van een moderator!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Badge +5
Tele2 heeft dit eenmaal vergoedt, omdat er toen oproepen in rekening waren gebracht waarvan gebruikers zeker wisten dat ze niet gepleegd waren. Bij T-Mobile is dat niet het geval. Je hebt nu naar een satellietnummer gebeld en die zijn zeer duur. Ik vrees dat het een goed leermoment is. Er is genoeg aandacht in de media en ook hier op het forum over dit probleem met de dringende waarschuwing om niet op te nemen. Mocht je nooit naar het buitenland bellen, kun je een blokkade instellen zodat het niet per ongeluk nogmaals kan gebeuren.
Ja, ik denk ik probeer het even. Maar het was inderdaad een dure les. In ieder geval bedankt voor de reactie.
Reputatie 3
Beste Danny de Vries,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Zeer vervelend dat je gebeld bent door twee internationale (satelliet-) telefoonnummers, die je helemaal niet kent of weet van wie deze nummers zijn.
Het is nooit verstandig om onbekende internationale telefoonnummers terug te bellen, aangezien je niet weet welke personen daar achter zitten, dus laat het voor nu een wijze les zijn geweest.

Lees de volgende speciale topic even rustig door, want daarin wordt alles rustig uitgelegd wat je wel of niet moet doen, als je gebeld wordt door buitenlandse telefoonnummers.
Er zit ook een filmpje bij, waarin een moderator het nog eens rustig uitlegt.

Er bestaat een (kleine) kans dat je die € 9,- terug kunt krijgen, maar dat wordt echt beoordeeld door een medewerker of moderator van T-Mobile.
Dus wacht ook even op een reactie van een moderator!
Reputatie 7
Badge +15
Hi Danny,

Super om te zien dat je al zo veel informatie hebt gekregen. We hebben inderdaad al een lopend topic over dit onderwerp waarin ook staat dat wij dit soort kosten niet kunnen vergoeden. Ik wil je adviseren om het lopende topic goed door te lezen en de nummers te blokkeren in je toestel. Het zou natuurlijk super vervelend zijn als dit nog een keer voorkomt!

Omdat er al een lopend topic is over dit onderwerp heb ik jouw topic gesloten. Reacties kunnen geplaatst worden in het lopende topic. Alvast bedankt! 🙂