Beantwoord

Het T-Mobile Saga

  • 28 maart 2019
  • 4 reacties
  • 700 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
T-mobile heeft na twee maanden van de verstrijking van mijn vorige contract een abonnement voor me gemaakt. Het werd gezien als een verlenging en ik hoefde me ook niet te identificeren bij de shop. Dit ontbreekt nota bene op het contract. Geen identificatienummer, etc..
Ik mocht van t-mobile geen (andere) nieuwe abonnementsvorm aanvragen omdat ik de buitenlandse nationaliteit heb.Ik vroeg waarom t-mobile dit beleid aanhoud en de manager wist me vertellen dat t-mobile voorheen veel fraude had meegemaakt met klanten uit Oost-Europese landen. Ik weet nog goed dat ik de eerst keer dat ik dat hoorde rechts de winkelstraat uitliep en pal op het monument bij de tweede kamer duidelijk kon lezen: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Het begon allemaal met een bescheiden abonnement van negen euro plus negen euro toestelkrediet. Mooi geregeld, toch? Er werd me wel verteld dat toestel een model uit 2017 zou zijn terwijl het laat december 2016 was. Alles mooi en aardig, veel plezier aan het toestel gehad en ook wel het abonnement, moet ik zeggen. Tegen het eind van het contract werd ik letterlijk de hoek ingeduwd om maar een verlenging van t-mobile te nemen want tegen die tijd was het me ook duidelijk gemaakt dat geen enkele andere provider mij een nieuw contract zou afsluiten. Mijn rijbewijs heb ik niet laten vervangen omdat het niet nodig was. Ik had het uberhaupt niet nodig voor een nieuw abonnement. De verkoper weigerde om mijn stel samen en stel bij contract te verlengen "omdat dat niet kon" dus werd het een Go abonnement. Elke keer als ik de shop binnen ging werd me ook steeds een aanbieding voor een tablet gedaan en uiteindelijk was het niet mogelijk. Ik heb het zelfs meegemaakt dat ik voor een euvel aan mijn samsung telefoon van de t-mobile shop werd doorverwezen naar de Tele 2 shop omdat daar de specialisten zaten van samsung.Ik heb ook een paar keer een nieuwe simkaart moeten halen bij de shop; twee sims was ook geen probleem. De laaste keer dat ik een nieuwe simkaart nodig had ging dit telefonisch en kwam er een tientje bij op de factuur. Omdat de kosten nu zo hoog waren, leek het mij het beste om een betalingsregeling te treffen a ruim 60 eur per maand. En verrek, ik kon opeens niet meer naar het buitenland bellen en ook geen servicenummers gebruiken. Dit betekend dat ik tot en met bevrijdingsdag slechts en alleen vaste en mobiele lijnen kan bellen in Nederland.
Ik heb het gehad met t-mobile. Ik moet niets meer weten van mijn huidige abonnement behalve dan dat ik het nummer kan overnemen naar een andere provider.
Er wordt ook steeds beweerd dat t-mobile de beste 4G heeft maar dat geldt blijkbaar niet voor mij. Elke test die ik doe komt gemiddeld uit op 6 Mb down en 4 Mb up. Een medewerker van de klantenservice wist me vertellen dat de netwerksnelheid tot maar liefst 225 Mb ging.
Wat nu? Voor de rechter laten komen of in de minne schikken?
icon

Beste antwoord door Jaimy 29 maart 2019, 10:44

Hi Shems,

Ik zie dat ik je hier ook al eens beantwoord heb, maar ik help je uiteraard graag met de vragen die je nog hebt!

Wat betreft een verlenging met buitenlandse nationaliteit: met een buitenlandse ID-kaart kun je inderdaad alleen een Sim Only kiezen wanneer je een nieuw abonnement afsluit. Dit is ingesteld om misbruik te voorkomen. Bij een verlenging weten we al als het ware dat je netjes de rekeningen betaalt, dus dan kunnen we uiteraard wel een abonnement met toestel aanbieden.

Een Stel Samen & Stel Bij verlenging was niet meer mogelijk, omdat we die abonnementen gewoonweg niet meer aanboden. Destijds zijn wij overgestapt op de Go-prijsplannen, wat jou dus inderdaad ook is aangeboden.

Dan jouw vraag/opmerking over de betalingsregeling. Wanneer er een betalingsregeling loopt, wordt inderdaad een aantal blokkades geactiveerd zoals een blokkade voor gebruik in het buitenland. Dit zijn voorwaarden waarmee je akkoord gaat wanneer je een betalingsregeling aangaat. Op deze pagina kun je teruglezen welke blokkades op dat moment geactiveerd worden, onder het kopje "Ik kan het bedrag nu niet betalen, kan ik in termijnen betalen?".

Wat betreft jouw problemen met 4G, raad ik je aan om eens een kijkje te nemen in het topic "[Info] Ik heb geen 4G, wat nu?". Daar staan wat tips die je kunt opvolgen om dit probleem op te lossen!

Hopelijk is alles zo wat opgehelderd. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze dan gerust!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hi Shems,

Ik zie dat ik je hier ook al eens beantwoord heb, maar ik help je uiteraard graag met de vragen die je nog hebt!

Wat betreft een verlenging met buitenlandse nationaliteit: met een buitenlandse ID-kaart kun je inderdaad alleen een Sim Only kiezen wanneer je een nieuw abonnement afsluit. Dit is ingesteld om misbruik te voorkomen. Bij een verlenging weten we al als het ware dat je netjes de rekeningen betaalt, dus dan kunnen we uiteraard wel een abonnement met toestel aanbieden.

Een Stel Samen & Stel Bij verlenging was niet meer mogelijk, omdat we die abonnementen gewoonweg niet meer aanboden. Destijds zijn wij overgestapt op de Go-prijsplannen, wat jou dus inderdaad ook is aangeboden.

Dan jouw vraag/opmerking over de betalingsregeling. Wanneer er een betalingsregeling loopt, wordt inderdaad een aantal blokkades geactiveerd zoals een blokkade voor gebruik in het buitenland. Dit zijn voorwaarden waarmee je akkoord gaat wanneer je een betalingsregeling aangaat. Op deze pagina kun je teruglezen welke blokkades op dat moment geactiveerd worden, onder het kopje "Ik kan het bedrag nu niet betalen, kan ik in termijnen betalen?".

Wat betreft jouw problemen met 4G, raad ik je aan om eens een kijkje te nemen in het topic "[Info] Ik heb geen 4G, wat nu?". Daar staan wat tips die je kunt opvolgen om dit probleem op te lossen!

Hopelijk is alles zo wat opgehelderd. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze dan gerust!
Stelletje [scheldwoord verwijderd door moderator]! Het is tegen de wet en nog durven jullie je te verdedigen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Shems,

Onvrede uiten mag altijd, maar schelden doen we hier niet op de Community, zoals je ook in onze Huisregels kunt lezen. Als je nog vragen hebt en deze op een normale toon met ons kunt delen, dan helpen we je er nog graag bij verder.
Ik begrijp het. Het zat me dwsrs. Mijn excuses.

Reageer