Beantwoord

Hoeveel MB verbruik ik voor 2 uur navigeren?

Hoeveel MB is nodig voor navigatie van 2 uur?
icon

Beste antwoord door Frutjuh 23 november 2015, 18:12

Dat ligt er aan welke app je gebruikt.
Bijvoorbeeld Waze en Here zijn zowel online als offline te gebruiken. Dus wanneer je alleen de startlocatie ingeeft bij waze (sinds kort bij maps met zone offline opslaan) dan berekent de app de route. Data uit, gps aan laten staan is voldoende.
Bij Here kun je vantevoren kaarten opslaan (via instellingen op sd).
Dan heb je zelfs geen MB perse nodig ook niet vanaf de startlocatie, alleen gps.

Extra info...bron: https://eensim.nl/blog/data-verbruik-apps-diensten/
Voor jou interessant.

Google maps/online navigatie software

Ook het verbruik van online navigatie software is lastig te berekenen. Ben je in de stad aan het lopen dan ben je eigenlijk de hele tijd op dezelfde kaart bezig en hoeft er dus maar weinig data gedownload te worden. Rijd je in de auto op de snelweg dan gaat het een stuk rapper. Google Maps heeft tussen de 150KB en 200KB nodig per kaart, dus lopend ga je niet veel kwijt zijn. Op de snelweg kunnen we aannemen dat je ongeveer één nieuwe kaart per minuut ophaalt, dat komt dan dus neer op 12 MB per uur. Valt alleszins mee, behalve misschien als je op vakantie bent en een kleine databundel hebt gekocht. Voor af-en-toe gebruik in eigen land zal het gebruik waarschijnlijk niet boven de 10 MB per maand uitkomen.
Navigatie apps die de kaarten in het geheugen hebben opgeslagen verbruiken natuurlijk veel minder tot geen data.

Frutjuh running.:)

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Dat ligt er aan welke app je gebruikt.
Bijvoorbeeld Waze en Here zijn zowel online als offline te gebruiken. Dus wanneer je alleen de startlocatie ingeeft bij waze (sinds kort bij maps met zone offline opslaan) dan berekent de app de route. Data uit, gps aan laten staan is voldoende.
Bij Here kun je vantevoren kaarten opslaan (via instellingen op sd).
Dan heb je zelfs geen MB perse nodig ook niet vanaf de startlocatie, alleen gps.

Extra info...bron: https://eensim.nl/blog/data-verbruik-apps-diensten/
Voor jou interessant.

Google maps/online navigatie software

Ook het verbruik van online navigatie software is lastig te berekenen. Ben je in de stad aan het lopen dan ben je eigenlijk de hele tijd op dezelfde kaart bezig en hoeft er dus maar weinig data gedownload te worden. Rijd je in de auto op de snelweg dan gaat het een stuk rapper. Google Maps heeft tussen de 150KB en 200KB nodig per kaart, dus lopend ga je niet veel kwijt zijn. Op de snelweg kunnen we aannemen dat je ongeveer één nieuwe kaart per minuut ophaalt, dat komt dan dus neer op 12 MB per uur. Valt alleszins mee, behalve misschien als je op vakantie bent en een kleine databundel hebt gekocht. Voor af-en-toe gebruik in eigen land zal het gebruik waarschijnlijk niet boven de 10 MB per maand uitkomen.
Navigatie apps die de kaarten in het geheugen hebben opgeslagen verbruiken natuurlijk veel minder tot geen data.

Frutjuh running.:)
Ik gebruik Here van Nokia en gaat om navigatie in Duitsland via Travel & Surf gedurende 2 uur. Hoeveel MB moet ik dan kopen als ik online wil?
Reputatie 4
Badge +5
Kan ik zo niet zeggen. Wanneer jij dat wilt is dat jouw keuze, maar zowel Waze als genoemde Here herberekenen de route wanneer de route afwijkt van de oorspronkelijke planning.
Dank je wel! Voor mij is dit (voor nu) zeker voldoende informatie.

Reageer