Beantwoord

Ik kan van bepaalde SMS diensten geen berichten (meer) ontvangen

• 30 januari 2017
  • 5 reacties
  • 1829 Bekeken

Hoi!

Sinds vorige week kan ik van bepaalde SMS diensten geen berichten meer of helemaal niet ontvangen.
Het gaat in dit geval om een bericht om SnapChat te kunnen activeren. Deze komt dus niet aan bij mij.
Als tweede gaat het om een verificatie code die mijn werkgever naar mij verstuurd waardoor ik in kan loggen op Citrix om mijn uren te kunnen boeken. Dit gaat nu dus niet omdat de verstuurde verificatie code niet aan komt.

Ik heb al een paar dingen geprobeerd: Ik reset mijn toestel elke dag, dus dat kan het niet zijn. Test berichten naar mezelf komen wel aan en enkele dagen geleden berichten van andere contacten ook.

Ik heb een Samsung Galaxy S6 Edge+.

Kunnen jullie me helpen? Alvast bedankt!

Mvg, Robert
icon

Beste antwoord door Serviceweb 30 januari 2017, 15:10

Hoi Robert,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Ik denk dat je eerst maar eens moet kijken in je My T-Mobile bij instellingen: https://www.t-mobile.nl/my/instellingen

Daar zie je BLOKKADES staat, misschien dat je daar iets uit hebt staan en daarom geen berichten meer binnen krijgt via SMS.

Hier zie je dus een hele lijst. Het kan aan de volgende instellingen liggen:
1) Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)
2) Sms'en

Misschien dat deze uit staan en dat je deze weer aan moet zetten. Probeer het eens. Om eerlijk te zijn heb ik geen problemen met het ontvangen van activering smsjes. Ook al staat FTMSC uit.

Nog ter informatie:
Iemand anders had laatst ook snapchat gedownload, echter duurde het heel lang voordat die een bevestiging binnen krijgt. Dit kan ook zeker wel even duren. Hij kreeg ineens meerdere berichten binnen, waardoor de codes allemaal geblokkeerd waren, dus moest hij vervolgens weer afwachten op het laatste smsje

Tevens komen de smsjes uit het buitenland, dus je moet wel kijken of dat niet geblokkeerd staan, zoals ik hier boven al aangaf. Het werkt niet al te best in ieder geval met betrekking tot de bevestigings smsjes bij snapchat.

Dat men je baas begrijp ik niet, misschien eens aan hem vragen of deze ook vanuit het buitenland komen, dan zou dat een verklaring kunnen zijn.
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Robert,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Ik denk dat je eerst maar eens moet kijken in je My T-Mobile bij instellingen: https://www.t-mobile.nl/my/instellingen

Daar zie je BLOKKADES staat, misschien dat je daar iets uit hebt staan en daarom geen berichten meer binnen krijgt via SMS.

Hier zie je dus een hele lijst. Het kan aan de volgende instellingen liggen:
1) Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)
2) Sms'en

Misschien dat deze uit staan en dat je deze weer aan moet zetten. Probeer het eens. Om eerlijk te zijn heb ik geen problemen met het ontvangen van activering smsjes. Ook al staat FTMSC uit.

Nog ter informatie:
Iemand anders had laatst ook snapchat gedownload, echter duurde het heel lang voordat die een bevestiging binnen krijgt. Dit kan ook zeker wel even duren. Hij kreeg ineens meerdere berichten binnen, waardoor de codes allemaal geblokkeerd waren, dus moest hij vervolgens weer afwachten op het laatste smsje

Tevens komen de smsjes uit het buitenland, dus je moet wel kijken of dat niet geblokkeerd staan, zoals ik hier boven al aangaf. Het werkt niet al te best in ieder geval met betrekking tot de bevestigings smsjes bij snapchat.

Dat men je baas begrijp ik niet, misschien eens aan hem vragen of deze ook vanuit het buitenland komen, dan zou dat een verklaring kunnen zijn.
Bedankt voor het meedenken, maar dit heeft helaas niet geholpen. Bij mij staat dit allemaal op "Toestaan".
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Robert,

Jammer dat het met de hulp van Serviceweb nog niet gelukt is. Dan gaan we gauw verder graven!

Voor het Snapchatprobleem ben ik dit oude topic tegengekomen met een aantal suggesties. Zou je het telefoonnummer nog eens op een andere manier kunnen proberen in te voeren?

Daarnaast zou ik je ook willen vragen om te controleren of de instellingen van SMS eens te kunnen controleren op jouw toestel. Wellicht staat er ergens in de instellingen van jouw toestel nog een switch die het ontvangen van "commerciële" SMS'jes voorkomt, maar aan onze kant is er niets geblokkeerd. Heb je het probleem sinds een bepaald moment, aangezien je aangeeft dat het "niet (meer)" werkt?

We horen graag hoe het verlopen is!
Hoi!

Snapchat heb ik alweer van mijn telefoon verwijderd. Die vind ik ook het minst interessant.
Dat andere probleem vind ik wel belangrijk. Ik werk voor een ingenieursbureau en zit gedetacheerd op locatie. Wij moeten via Internet Explorer op Citrix inloggen om onze uren in te boeken. Na het invoeren van mijn gebruikersnaam en wachtwoord krijg ik het volgende scherm:

SMS PASSCODE®️ Authentication
Please enter the PASSCODE that has been sent to you to complete the authentication.
SMS PASSCODE
Status
Passcode sent
Time left: 00:01:47

Dit is een extra beveiliging om op onze servers in te mogen loggen. Maar dit SMS bericht komt dus niet meer aan. Vorige week kwam de SMS nog wel aan. De Helpdesk van mijn bedrijf kan me ook niet verder helpen.

Ik heb alle bovenstaande suggesties geprobeerd, maar tot nu toe helaas nog geen oplossing gevonden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi rermstrang,

Balen dat je de sms niet meer ontvangt. Staan je sms instellingen wel goed zoals op de link die David heeft gedeeld? Heb je onlangs een software update uitgevoerd die dit veroorzaakt zou kunnen hebben? Heb je al geprobeerd om de cache van sms app te legen? Op deze pagina staat uitgelegd hoe je dan kan doen. Als dan niet werkt zou je dan je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Maak dan wel eerst een back-up van je gegevens zodat deze niet verloren gaan.

Ik hoor graag van je of het hiermee is opgelost.

Reageer