Beantwoord

Ik werd gebeld door een onbekend nummer uit Marokko

• 12 april 2016
  • 1 reactie
  • 2169 Bekeken

Hallo,

Afgelopen nacht werd ik gebeld door een onbekend nummer (+212 6 97 53 21 63) uit Marokko. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt, maar ik heb ze per ongeluk teruggebeld. Nou heb ik op het internet gezocht en ik weet bijna zeker dat ik met oplichters/hackers te maken heb, die het gemunt hebben op geld.

Dit is tot nu toe alleen vandaag gebeurd en ik heb het nummer gelijk geblokkeerd.
Mijn vragen zijn:

Kunnen ze nu mijn gegevens (rekeningnummer) achterhalen?
Moet ik nu mijn mobiele nummer veranderen?
Wat moet ik doen?

Als jullie antwoorden of oplossingen hebben, dan hoor ik het graag.
icon

Beste antwoord door Pilovali 12 april 2016, 08:30

Hallo en welkom op het forum,

Als je terug hebt gebeld, kan het behoorlijk veel kosten. Het kan bijvoorbeeld een duur nummer zijn. Hou dus je factuur in de gaten.

Wat betreft je andere vragen:
- ze kunnen niet je gegevens achterhalen als ze je niet hebt gegeven. Dus tenzij je hebt gezegd "Yes hello, my name is and my PIN code is 1234".
- je hoeft niet je nummer te veranderen, die personen hebben een systeem waarmee ze van 0600000000 tot 069999999 gaan, dus een nieuw nummer heeft geen nut.
- je kunt het beste even factuur in de gaten houden, aangezien je terug hebt gebeld. In vervolg moet je zoiets nooit doen, tenzij je iemand kent die gaat vellen uit dat land.

Groet,
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het forum,

Als je terug hebt gebeld, kan het behoorlijk veel kosten. Het kan bijvoorbeeld een duur nummer zijn. Hou dus je factuur in de gaten.

Wat betreft je andere vragen:
- ze kunnen niet je gegevens achterhalen als ze je niet hebt gegeven. Dus tenzij je hebt gezegd "Yes hello, my name is and my PIN code is 1234".
- je hoeft niet je nummer te veranderen, die personen hebben een systeem waarmee ze van 0600000000 tot 069999999 gaan, dus een nieuw nummer heeft geen nut.
- je kunt het beste even factuur in de gaten houden, aangezien je terug hebt gebeld. In vervolg moet je zoiets nooit doen, tenzij je iemand kent die gaat vellen uit dat land.

Groet,

Reageer