Beantwoord

Ik word gebeld door onbekend nummer, wat kunnen jullie doen

Ik ben tot nu toe 4x, binnen maand gebeld door een onbekend nummer. Wat kunnen jullie doen? Kunnen jullie deze blokkeren?
Want ik wordt ook 's nachts gebeld en dat is belachelijk!

mijn vragen zijn:
- mag ik de gegevens inzien van degene die mij belt
- kunnen jullie mij deze gegevens geven
- kan het nummer geblokkeerd worden zodat diegene me niet meer kan bellen

Vooral is het van belang dat jullie het inkomende nummer blokkeren zodat deze me niet meer kan lastigvallen. Is dit mogelijk?

gr.

Jan
icon

Beste antwoord door Minty 13 januari 2013, 20:21

Hoi Jan2013, een onbekend nummer blokkeren kan niet. Als je wordt lastig gevallen kun je dit formulier invullen en opsturen. Daar staat ook uitgelegd hoe de procedure werkt.

Als je ongewenst wordt gebeld door commerciële bedrijven kun je je registreren op bel-me-niet.nl. Ook kun je uwmeningtelt.nl raadplegen, waar je je kunt laten uitschrijven voor marktonderzoek.

Als je wordt gebeld door een persoon, dan kan T-Mobile de overlast voor je onderzoeken.

Wat zijn de voorwaarden voor het starten van een onderzoek?
- Je bent minimaal drie keer door (vermoedelijk) dezelfde persoon lastiggevallen door middel van gesprekken en/of sms-berichten
- De overlast vond plaats binnen een aaneengesloten periode van drie weken of korter
- De voorbeelden zijn niet ouder dan één maand
- Niet-beantwoorde gesprekken zijn niet te achterhalen. Het is daarom van belang dat je alleen gesprekken doorgeeft die je daadwerkelijk hebt opgenomen of zijn doorgeschakeld naar je voicemail

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 5
Hoi Jan2013, een onbekend nummer blokkeren kan niet. Als je wordt lastig gevallen kun je dit formulier invullen en opsturen. Daar staat ook uitgelegd hoe de procedure werkt.

Als je ongewenst wordt gebeld door commerciële bedrijven kun je je registreren op bel-me-niet.nl. Ook kun je uwmeningtelt.nl raadplegen, waar je je kunt laten uitschrijven voor marktonderzoek.

Als je wordt gebeld door een persoon, dan kan T-Mobile de overlast voor je onderzoeken.

Wat zijn de voorwaarden voor het starten van een onderzoek?
- Je bent minimaal drie keer door (vermoedelijk) dezelfde persoon lastiggevallen door middel van gesprekken en/of sms-berichten
- De overlast vond plaats binnen een aaneengesloten periode van drie weken of korter
- De voorbeelden zijn niet ouder dan één maand
- Niet-beantwoorde gesprekken zijn niet te achterhalen. Het is daarom van belang dat je alleen gesprekken doorgeeft die je daadwerkelijk hebt opgenomen of zijn doorgeschakeld naar je voicemail
Reputatie 5
@jan2013 Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je in de nacht wordt gebeld door een onbekend nummer. Zoals @Minty al aangeeft is het niet mogelijk om het nummer te laten blokkeren, sommige telefoons bieden wel deze mogelijkheid. Hiervoor verwijs ik je door naar de handleiding van jouw mobiele telefoon. Daarnaast kun je het formulier insturen waar @Minty naar linkt.

Wanneer je nog langer wordt lastiggevallen dan adviseer ik om te veranderen van mobiele nummer. Dit kun je doen door met onze klantenservice (1200) te bellen.

Mocht je nog vragen hebben dan zien wij deze graag tegemoet.
Hallo,

Ik word de afgelopen weken ook lastiggevallen door een anoniem nummer.
Ze bellen al weken lang 2-3 keer per dag, maar nooit lang genoeg om de telefoon ook maar op te kunnen nemen.
Ben denk ik al 30 keer gebeld op deze manier.. Ik begrijp dat het voor jullie dan niet mogelijk is om te achterhalen wie het is?
Reputatie 6
@painkill1

Welkom op het Forum!:)

Wat vervelend dat je wordt lastig gevallen! Wij willen uiteraard heel graag helpen op een oplossing te vinden, echter moten we ons wel houden aan een aantal voorwaarden:

- Overlast heeft minstens 3 keer plaatsgevonden in 3 weken tijd. Dit geldt zowel voor ongewenste gesprekken als voor sms-berichten.
- Ongewenste gesprekken zijn door de klant beantwoord. Dit is noodzakelijk, omdat er anders geen verbinding is geweest en er geen onderzoek kan worden gedaan.
- Overlast van een buitenlands nummer of telefooncel kan niet onderzocht worden

Je kunt je ook laten registreren op de site www.bel-me-niet.nl. Je kan ook de internetsite www.uwmeningtelt.nl raadplegen. Dit is een voorlichtingscentrum voor markt en opinieonderzoek. Je kunt jezelf hiervoor laten uitschrijven.

Wanneer je veel overlast ervaart en je hebt geen andere oplossingen, dan kun je bij ons eenmalig en kosteloos je telefoonnummer laten wijzigen. Laat gerust een bericht achter mocht je meer vragen hebben. 🙂
Reputatie 2
wij hebben last van een extern nr die ongeregeld belt en diverse malen in de week laten de  telefoon 2 x overgaan en als we opnemen hangen ze neer 

in me scherm staat steeds weer EXTERN  dus onbekend nummer het gebeurt steeds weer en denkt wie weet is het weer zoals vroeger toen heeft de KPN ons geholpen met de nummer portering en die gaf uitkomst over een bepaald nummer die was gewaarschuwd door instanties en hield het op 
maar nu gaat het na 4 jr weer beginnen met de telefoontjes 
kan wel een formulier insturen met datums maar het gebeurt ook s,nacht als we liggen te slapen en dan ben je half wakker en vergeet je de tijd er op te schrijven en slaap weer licht verder.
is er geen mogelijkheid om een extern nr te laten blokkeren of na een paar als dit gebeurt is een automatische nr weer te gaan geven aan de beller
Reputatie 6
@devillevia

Welkom op het Forum!:)

Wat vervelend dat je wordt lastiggevallen! Ik begrijp heel goed dat het enorm veel irritatie kan opwekken. Echter zijn we er niet toe in staat je voorstel als dienst aan te bieden. Ik wil je wel adviseren mijn reactie hierboven te hanteren. Ik hoop dat je probleem inmiddels is opgelost.
Reputatie 2
Ik word afgelopen weken elke dag 2 a 3 keer gebeld door een onbekend nummer. Ze laten de telefoon echter steeds maar 1 keer overgaan, waardoor ik steeds geen kans heb om op te nemen. Is hier iets aan te doen? Het is behoorlijk irritant namelijk.

Gr. Jurjen
Reputatie 5
Hoi Jurjen, als je niet opneemt wordt het gesprek niet geregistreerd. 😞 Het is dan voor T-Mobile niet mogelijk om de beller te achterhalen. Als het echt te gek wordt kun je er ook voor kiezen om éénmalig gratis je telefoonnummer te veranderen. Je hoeft dan alleen even te bellen met de klantenservice op 0624001200 en zij veranderen dan direct je nummer.
Reputatie 2
Dankjewel voor de reactie! Ik ga even kijken of het de komende tijd doorzet en anders dan toch misschien maar het nummer veranderen.
Jurjen8 schreef:

Ik word afgelopen weken elke dag 2 a 3 keer gebeld door een onbekend nummer. Ze laten de telefoon echter steeds maar 1 keer overgaan, waardoor ik steeds geen kans heb om op te nemen. Is hier iets aan te doen? Het is behoorlijk irritant namelijk.
Gr. Jurjen

Ik heb precies hetzelfde probleem. Telefoon gaat zo kort over dat mijn ringtone nog niet eens begint met afspelen, en dan stopt het alweer. Soms zie ik op mijn telefoon in 1 uur 2 of meer gemiste gesprekken staan van "onbekend". Het moet haast wel een geautomatiseerd belletje zijn. Heeft T-mobile zelf systemen die dit soort telefoontjes plegen? Bijvoorbeeld om bereikbaarheid of kwaliteit van het netwerk te controleren?
Reputatie 5
@JanPedaal Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je telkens korte telefoontjes krijgt van een onbekend nummer. Wel kan ik je verzekeren dat wij je niet lastigvallen. 😉 Heb je niet de mogelijkheid om 1 maal het telefoontje te beantwoorden? Je kunt daarnaast het Meldingsformulier Telefonische Overlast invullen, hiervoor moet je echter wel een aantal inkomende gesprekken hebben beantwoord.

Daarnaast kun je eventueel via onze klantenservice van nummer veranderen. 🙂
Reputatie 2
Ik denk dat ik ook maar zo'n formulier moet gaan invullen.. Het is de laatste tijd minder, soms 1á2x per dag, soms 1x in 2 dagen, maar enkele weken geleden werd ik soms wel 7x of meer op een dag door een geblokkeerd nummer gebeld. Vandaag gebeurde toevallig dat dit geblokkeerde nummer een voicemail insprak (tenminste, ik denk dat het steeds dezelfde is) en het was geen Nederlands.
Reputatie 2
Ik word de laatste tijd gebeld door een onbekend nummer 1 x om 9 uur sochtends andere keer om 4 uur smiddags wat is dat? En vandaag was er iets raars ik word wakker een. Oproep gemist ga ik kijken gebeld door + wat betekend dat nou weer als je door een + teken word gebeld?
ik word gebelt door prive nummer zeker 10 keer op een dag maar ik wil mijn nummer niet veranderen wat kan ik doen
Reputatie 6
Badge +16
@Danielle2210

Allereerst onze excuses voor de veel te late reactie!

@Danielle2210 & @jozientje

Wat vervelend dat jullie worden lastiggevallen. Je kan hier een melding van maken via het overlastformulier. Onze collega's zullen hier een onderzoek naar starten. Hopelijk wordt dit zo snel mogelijk opgelost!

Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben dan weet je ons te vinden. 🙂

Reageer