[Info] Opgelost: problemen met activeren MB-aanvuller, Travel & Surf pas en PrePaid online opwaarderen

  • 6 juli 2019
  • 48 reacties
  • 11978 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
  • T-Mobile Moderator
  • 562 reacties
[Update, 16.15] De problemen zijn opgelost. Jullie kunnen weer MB-aanvullers activeren via My T-Mobile of de My T-Mobile app. Nogmaals excuses voor het ongemak.

[Update, 13.00] We zijn logischerwijs nog steeds hard aan het werk om de oplossing te vinden. Idealiter had ik een meer inhoudelijke update of mooier nieuws kunnen delen. Weet in ieder geval dat we op de achtergrond bezig zijn om de problemen op te lossen en dat we het allesbehalve vergeten zijn.


We ontvangen enkele signalen dat er problemen zijn met het activeren van MB-aanvullers, Travel & Surf passen en het online opwaarderen van PrePaid. Sorry voor het ongemak. Uiteraard zijn we met man en macht op zoek naar de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.



This topic has been closed for comments

48 reacties

Hoe lang gaat dit duren? Dit is al vanaf 00:05 vanochtend..
Reputatie 1
Word een beetje vervelend inmiddels... Elk weekend is er wel een probleem bij jullie!!! Word ik hier ook voor vergoed... Want nu heb ik geen onbeperkt internet... En daar betaal ik wel voor.
hoelang gaat dit duren?
Reputatie 1
Heb dit idee al meerdere malen aangegeven, waarom bouwen jullie geen backup in jullie systeem, dat op het moment dat het systeem van de aanvullers niet werkt, vanaf dan jullie systeem het internet automatisch op unlimited zet, zodat klanten gewoon de volledige internet snelheid kunnen gebruiken en dat deze niet als de GB op zijn naar de trage snelheid gaat, en als het aanvuller systeem weer in orde is dat jullie systeem dan de aanvuller methode weer activeert, want dit is ronduit slecht dat als er meer dan 7 uur storing is je niet op volle snelheid kunt internetten.
nu moet ik wifi gebruiken die best wel slecht is...
Is het geen storing of fout in het systeem, dan is het onderhoud waardoor ik mijn onbeperkt internet niet kan gebruiken..... tijd voor een overstap
We mogen wel is gecompenseerd worden,met al die storingen en onderhoud. Waardoor er geen of slecht MB's aangevuld kan worden. Betaal er wel 60 euro per maand voor. Ook worden er meerdere opties en ideeën door klanten geopperd waar niks mee gedaan word.
vooral bij onderhoud kan het internet gewoon op unlimited gezet worden. Zeker als je betaald voor unlimited.
Gaat lekker zo wederom een storing waardoor je je MB'S niet kan aanvullen, beetje jammer als je in een nieuwe woning zit en nog geen internet en tv hebt aangezien dat ook minimaal een maand duur (ook een abonnement bij T-mobile). Betaal je dan bij elkaar meer dan 110 euro. Mischien is het wel tijd om te kijken naar een andere provider.
Kan iemand naar de klant communiceren wanneer men verwacht dat het is opgelost? Is het niet mogelijk landelijk tijdelijk internet op onbeperkt te zetten? Ik ondervind hier onwijs veel last door.
En, hoe lang gaat dit nog duren? Baal ook flink, aangezien ik op een vakantiepark zit en nu geen (cq te traag) internet heb. Bovendien moet ik nog werken op mijn laptop via de hotspot. Gaat ook niet.
Heb dit idee al meerdere malen aangegeven, waarom bouwen jullie geen backup in jullie systeem, dat op het moment dat het systeem van de aanvullers niet werkt, vanaf dan jullie systeem het internet automatisch op unlimited zet, zodat klanten gewoon de volledige internet snelheid kunnen gebruiken en dat deze niet als de GB op zijn naar de trage snelheid gaat, en als het aanvuller systeem weer in orde is dat jullie systeem dan de aanvuller methode weer activeert, want dit is ronduit slecht dat als er meer dan 7 uur storing is je niet op volle snelheid kunt internetten.


Heb dit ook al een paar keer aangegeven, zou intern doorgegeven worden. Of dat wordt steeds genegeerd of het wordt helemaal niet intern doorgezet.
Kan er een alternatieve oplossing geboden worden tot het probleem is verholpen?
Geen internet hebben is echt geen optie!
We ontvangen enkele signalen dat er problemen zijn met het activeren van MB-aanvullers, Travel & Surf passen en het online opwaarderen van PrePaid. Sorry voor het ongemak. Uiteraard zijn we met man en macht op zoek naar de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

Hoi Mitch, iedereen hier wil weten hoe lang dit ongeveer gaat duren en waarom er tijdens de storing niet wordt overgeschakeld naar écht unlimited zonder aanvullers. Weet je al iets?
Reputatie 4
Badge +3
[Update, 13.00] We zijn logischerwijs nog steeds hard aan het werk om de oplossing te vinden. Idealiter had ik een meer inhoudelijke update of mooier nieuws kunnen delen. Weet in ieder geval dat we op de achtergrond bezig zijn om de problemen op te lossen en dat we het allesbehalve vergeten zijn.


@all

Allesbehalve ideaal natuurlijk. Nogmaals sorry voor het ongemak. Ik durf geen tijd te noemen waarop het is opgelost. Uiteraard is er geen enkele stimulans om het niet zo snel als mogelijk op te lossen. Ik besef dat iedere update anders dan 'het is opgelost' niet de gewenste update is, echter willen we in ieder geval laten weten dat we ermee bezig zijn.


PS Ik heb voor een tweetal users de username veranderd in een voorlopige variant. Dit omdat jullie 06-nummer als username diende. Ik heb jullie allebei een pb gestuurd.
Mooie update mitch maar we verwachten meer dan een opmerking dat we niet vergeten worden. Dit probleem duurt nu 13 uur en nog steeds geen zicht op werking. Graag zien we een nood oplossing zolang dit probleem duurt. Meer dan genoeg suggesties. Het gaat om de wil om iets voor je klanten te doen.

Heb dit idee al meerdere malen aangegeven, waarom bouwen jullie geen backup in jullie systeem, dat op het moment dat het systeem van de aanvullers niet werkt, vanaf dan jullie systeem het internet automatisch op unlimited zet, zodat klanten gewoon de volledige internet snelheid kunnen gebruiken en dat deze niet als de GB op zijn naar de trage snelheid gaat, en als het aanvuller systeem weer in orde is dat jullie systeem dan de aanvuller methode weer activeert, want dit is ronduit slecht dat als er meer dan 7 uur storing is je niet op volle snelheid kunt internetten.
Heb dit ook al een paar keer aangegeven, zou intern doorgegeven worden. Of dat wordt steeds genegeerd of het wordt helemaal niet intern doorgezet.

Wij ook hoor. Maar ze verdommen het om daar een antwoord op te geven. Het enige antwoord dat ik kreeg was: nee wij zetten dit niet op onbeperkt, want dan kan iedereen een internet café beginnen. 🤔😒
Heb dit idee al meerdere malen aangegeven, waarom bouwen jullie geen backup in jullie systeem, dat op het moment dat het systeem van de aanvullers niet werkt, vanaf dan jullie systeem het internet automatisch op unlimited zet, zodat klanten gewoon de volledige internet snelheid kunnen gebruiken en dat deze niet als de GB op zijn naar de trage snelheid gaat, en als het aanvuller systeem weer in orde is dat jullie systeem dan de aanvuller methode weer activeert, want dit is ronduit slecht dat als er meer dan 7 uur storing is je niet op volle snelheid kunt internetten.

Ik ben het helemaal met je eens, maar met "man en macht werken", wordt eigenlijk bedoeld we hebben alleen de weekend krachten. Pietje is op vakantie, Klaasje is vrij en laat Henkie nou net de gene zijn die elders aan het werk is en die krijgen ze niet te pakken.
Een backup systeem zal niet worden gedaan, ook al kan die service met een paar drukken op de knop worden gedaan. Maar dat levert geen geld op en kost alleen maar geld. En wie gaat daar dan over? Ja die werkt niet in het weekend en die gaat vandaag dus dat ook niet bepalen, want dat kost ook weer geld.
Daarnaast zal het Søren Abildgaard ook niet veel boeien, want die wilt alleen de statistieken zien dat er zoveel mogelijk wordt omgezet tegen zo laag mogelijke lasten en ook hij kan dit niet verkopen aan de aandeelhouders. Want daar komt ie weer, dat is een stukje service waarmee geen geld kan worden omgezet en waarvoor zijn er aandeelhouders? Juist om geld te verdienen.
Dan komt die ene mederwerker die vol enthousiasme verteld dat er hard aan gewerkt wordt maar ook hun hebben gewoon pauze en werken met vaste tijden. Hun "service" is eigenlijk niks meer als doorgeefluik en luisterend oor voor de klant. Verder kunnen hun in grote schaal ook niks betekenen voor zoveel klanten, behalve door een opdracht gegeven berichtje plaatsen.
We kunnen niks meer dan hopen dat de weekend krachten het "snel genoeg" oplossen. Ook al duurt het al uren!
Gigantisch fijn dit T-mobile! M'n bundel is op (ingepland en was van plan om een bundel bij te kopen. Ik zit nu dus zonder internet) en ben nu dus afhankelijk van WiFi. Helaas zit ik veel op de weg en is wifi praktisch niet mogelijk. Nu krijg ik iedere keer als m'n wifi verbind heel m'n gsm vol met appjes. Doe hier iets aan! Er zijn genoeg telecomaanbieders!
Elk weekend wel problemen met T-mobile.. Als dit iedere week gebeurd, zal er echt moeten worden gecompenseerd anders ben ik genoodzaakt vroegtijdig mijn contract te beëindigen.
We zitten tegenwoordig ook meer zonder dan met internet, met al die storingen en onderhoud van jullie laatste tijd. Waarvoor nemen we dan een unlimited abonnement waar we ook nog eens flink voor moeten betalen? En nu maar gebruik maken van "trage internet" wat nauwelijks werkt! Het probleem was inderdaad al vannacht opgetreden en nog steeds is er geen oplossing gevonden. Ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren.
Hallo..
Dit is helaas niet de eerste keer en wordt behoorlijk vervelend nu zit nu helemaal zonder internet omdat ik me Mb’s niet aan kan vullen en dit is zeker ook niet de service waar ik voor betaal nog niet eens een smsje dat er problemen zijn je moet zelf maar gaan zoeken op internet (handig zonder internet) wat er aan de hand is en de klantenservice bellen met dit soort dingen is een wachtrij van dik 20/30 minuten.. om vervolgends te horen wacht het maar af hoelang het duurt hoop wel dat we in elk geval een compensatie gaan krijgen hier voor
Aantal jaren geleden hadden jullie dikkels acties waarbij klanten een code konden smsen voor 24/48 uur unlimited internet. Dus als dat kon, hoe moeilijk is het dan om de verbinding voor de Unlimited abonnementen ook echt op unlimited te zetten, totdat het probleem is opgelost? Wij betalen hier namelijk wel voor en ik ondervind hier ontzettend veel hinder van!
Reputatie 4
Badge +3
@Woody90

Hoi Woody90, ik kan mij voorstellen dat dat een overweging is waarom het niet wordt gedaan. Ik ben te technisch onbekwaam om een zinnig antwoord te geven of het überhaupt wel mogelijk is en wat de gevolgen daarvan zouden zijn. Uiteraard, de constructie is ooit geïmplementeerd dus in eerste instantie zou je kunnen zeggen dat het ook weer kan worden verwijderd. Ik weet echter niet of het inderdaad zo eenvoudig is en of er niet gevolgen zijn die wellicht nog meer ingrijpend zijn. De constructie van de starthoeveelheid van 5 GB + 1 GB-aanvullers is er ook om een bepaalde netwerkgarantie te kunnen bieden. Als het al zo eenvoudig zou zijn, dan denk dat er allerlei overwegingen worden gemaakt waaruit een conclusie voortvloeit dat het minder ideaal is dan het wel doen. Uiteraard is het niet doen ook niet ideaal.

@em201430

Hey em201430, Uiteraard alle begrip voor je wens om zo snel mogelijk weer gebruik te kunnen maken van de aanvullers. Ik wil benadrukken dat we echt alles in werking stellen om het op te lossen. Indien individu X inderdaad op vakantie zou zijn en in casu nodig zou zijn voor de oplossing, dan heeft X uiteraard vooraf aan zijn afwezigheid een overdracht gedaan, zodat individu Y zijn taken overneemt in die periode. Niet is uit te sluiten dat het bevinden in een werkweek of weekend van invloed kan zijn op enige processen. In casu lijkt mij dat niet het geval.

Zoals ik ook in mijn bericht naar Woody heb aangegeven durf ik niet te stellen of een ‘back up’ (zoals die is voorgesteld) inderdaad met zoveel eenvoud en zonder gevolgen kan worden gerealiseerd.
Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat ieder bericht anders dan ‘het is opgelost’ niet het gewenste bericht is. Idealiter is er van een probleem geen sprake. Op het moment dat dit wel zo is, dan proberen we daarin open te communiceren. In theorie ben ik – in dit geval – op zo’n moment enkel doorgeefluik en stel ik (kritische) vragen om jullie stem te waarborgen, ik zit logischerwijs niet zelf te sleutelen. De aanwezigheid van een begin- en eindtijd lijkt mij geen zeldzaamheid. Wees gerust, ook na mijn initiële ‘eindtijd’ zal ik jullie voorzien van een update, indien nodig. Natuurlijk hoop ik dat dat niet hoeft, niet alleen omdat ik dan eerder weekend heb, maar meer omdat het dan dus eerder is opgelost!

Hoewel het laten zien en merken dat we ermee bezig zijn in schril contrast staat tot het kunnen communiceren dat het is opgelost, vloeit het wel voort uit de gedachte dat we in ieder geval aanwezigheid willen tonen en dat we het niet laten voor wat het is. Ook alle begrip voor de kritische noten, daarin zit ook feedback die waardevol kan zijn. Nogmaals, er is geen enkel stimulans om de oplossing te vertragen. Het is dan ook alarmfase één.
Nu is het genoeg. Ik eis nu onbeperkt internet. Weg met die irritante aanvullers.!!!😀😀
Reputatie 4
Badge +3
@jaanderksen

Hey Jaan, dat zou inderdaad wel heel mooi zijn! Wellicht al bekend, maar de reden van de inrichting van het Unlimited abonnement is omdat het abonnement is gericht op individueel gebruik op een smartphone. Het weghalen van de constructie biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om de simkaart als een verkapte router te gebruiken. Natuurlijk, veel smartphones hebben de functie van een hotspot en ook ik gebruik deze weleens bij 'Webcare in het wild' waarbij we ergens op locatie werken en daar de wifi ontoereikend is. Met de huidige inrichting proberen we ook een bepaalde netwerkgarantie te waarborgen. Ik duim voor een snelle oplossing!