Vraag

[Info] Sms van Payinfo gekregen

• 26 april 2017
  • 4 reacties
  • 1308 Bekeken

Reputatie 6
Badge +17
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 5255 reacties
Heb je een sms ontvangen van Payinfo? Dan kun je in aanmerking komen voor vergoeding van gemaakte kosten. Dit is géén phishing bericht. Na onderzoek is gebleken dat de sms-dienst 4239 ten onrechte kosten in rekening heeft gebracht bij klanten (het gaat om diensten uit 2015 en 2016).

De overkoepelende dienst, Payinfo stuurt gedupeerde klanten daarom zelf een sms met een link naar payinfo.nl/4239. Als je deze sms hebt ontvangen kun je via de link jouw gegevens achterlaten en het geld terugkrijgen wat hieraan is uitgegeven.

We begrijpen dat dit op jullie kan overkomen als phishing. Dat is echter niet het geval. Je kunt met een gerust hart jouw gegevens achterlaten! Op deze pagina vind je meer informatie.

In dit topic vind je meer algemene informatie over wat sms-diensten zijn. Heb je nog vragen naar aanleiding van dit bericht? Stel ze gerust!

4 reacties

Net een smsje gekregen van payinfo.
Is het echt via t-mobile dat smsje. Durf echt niks in te vullen. Was een hoop geld kwijt aan dat nummer toen 😞
Ben bang dat ik straks weer een mega hoge rekening heb.
Hoi Liekie74, welkom op het klantenforum.

Je bent geen geld kwijt aan payinfo, zij zijn een gratis platform waar je als klant van één van de aangesloten providers de mobiele diensten juist overzichtelijk kunt inzien, opzeggen en eventueel kunt blokkeren.

Je krijgt wel een sms voor je kunt inloggen, maar dat is een gratis verificatiecode, die is nodig zodat niet iedereen zomaar bij andermans gegevens kan. Ook sturen ze mogelijk een sms als je je (per ongeluk) bij een dienst hebt aangemeld, of zoals in de openingspost van dit topic wordt aangehaald, wanneer op grote schaal misbruik is geconstateerd door een aanbieder van een dienst. Dan worden alle gedupeerden gecontacteerd.

Als je echt twijfelt, kun je eventueel een screenshot van de sms maken en die hier uploaden (op de telefoon moet je dan eerst via 'menu' links bovenaan het forum even kiezen voor 'bekijk desktopweergave'), dan kan er met je meegekeken worden. (Zorg er wel voor dat er geen privégegevens zoals bijvoorbeeld je 06-nummer te lezen zijn.)
Bedankt voor de uitleg, ik was inderdaad geen geld kwijt aan Payinfo maar aan het nummer 4239:(
toen ik dat smsje zag van Payinfo was ik even bang dat ik weer in die elende zou komen (:(niet goed gelezen en dacht misschien is het smsje wel niet van Payinfo :? en als ik mijn gegevens invul dat ik weer een invasie van smsjes krijg.:( nogmaals bedankt, groetjes Angelique
Hoi Angelique.

Geen probleem hoor, fijn dat je er in ieder geval achter bent zo. 🙂

Reageer