Beantwoord

IP hacked

• 19 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 165 Bekeken

Ik heb het IP van de "hacker" (een sneu persoon) die een vriendin van mij nu lastigvalt en bedreigt. Is het enige mogelijke aangifte doen of wat zijn mijn opties op dit gebied? ik hoor graag jullie reacties hierop!

alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 20 augustus 2017, 11:25

T-Mobile zal weinig mogen doen zonder aangifte... daarna zal er meerdere malen meldingen en klachten moeten worden doorgegeven om de 'noodzaak' tot actie aan de kant van T-Mobile te rechtvaardigen. Dit is allemaal puur vanuit de juridische kant waarin klantgegevens en privacy vrij gevoelig liggen.

In dit soort gevallen moet je echt eerst aangifte doen (zoek vooraf uit waarvan je aangifte kan doen...) en pas met een dergelijke aangifte mag T-Mobile dan intern die klant gaan aanspreken.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Welkom in het forum.

Wat naar dat je vriendin wordt lastig gevallen.
Je kan met het IP zien bij welke provider die persoon zit.
Verder geef ik je weinig kans bij de politie, je moet tegenwoordig met veel bewijs komen en dan sturen ze je nog weg.
toch zou ik je kans wagen om aangifte te doen, dan zijn ze vast op de hoogte mocht het uit de hand lopen. Hacken is nog altijd strafbaar

https://www.whatismyip.com/ip-whois-lookup
T-Mobile Nederland ip. En wat ik verder af kan leiden van internet is dat degene in/om Delft verblijft
T-Mobile zal weinig mogen doen zonder aangifte... daarna zal er meerdere malen meldingen en klachten moeten worden doorgegeven om de 'noodzaak' tot actie aan de kant van T-Mobile te rechtvaardigen. Dit is allemaal puur vanuit de juridische kant waarin klantgegevens en privacy vrij gevoelig liggen.

In dit soort gevallen moet je echt eerst aangifte doen (zoek vooraf uit waarvan je aangifte kan doen...) en pas met een dergelijke aangifte mag T-Mobile dan intern die klant gaan aanspreken.

Reageer