Vraag

Is mijn e-mailadres opvraagbaar via mijn IP-adres?

Ik kreeg net een mail van iemand die had mijn gegevens gevonden via mijn IPADRES?? had ik nog nooit van gehoord ? Van IP nu heb ik gelezen dat je je ip gegevens kunt beveiligen Door je proxy nummer in te voeren maar dat is bij mij niet gebeurd maar hoe kom ik er achter wat mijn proxy nummer is ?? Ook is er bij POORT , WACHTWOORD?SERVER, MMSC EN MMMS-PROXY EN MMS-POORT Niets ingevoerd en bij drager staat ; NIET GESPECIFICEERD? IK Wil graag dat mijn Internet / mobiel goed beveiligd is dus kunt u mij a.u.b helpen hiermee want ik wil absoluut niet dat iedereen zo maar mijn gegevens kan zien / traceren !!
Bij voorbaat mijn hartelijke dank en vriendelijke en vriendelijke groet ,Jacolien

7 reacties

kwam de mail van iemand die je kent?heeft diegene ook echt bewezen dat het zo is (gegevens over jou genoemd en het ip-adres). wat wilde de persoon met de mail bereiken?

mobiele aansluitingen hebben in de regel helemaal geen vast ip-adres. als je telefoon opnieuw opstart heb je vaak al een ander ip-adres.

daarbij is het voor de gemiddelde computergebruiker echt niet mogelijk om te achterhalen welk ip-adres aan jouw gegevens is gekoppeld, daar moet je wel een hele goede hacker voor zijn.

het komt op mij over als pure bangmakerij of een poging tot oplichting.
Het was iemand die ik kan en die werkt in de it
Branche
Hij heeft geen ip adres genoemd
Reputatie 5
Badge +13
Laat die persoon maar eerst eens het volledige ip-adres opnoemen. Controleer dan eens in je toestel of het ip-adres overeenkomt. Lijkt me idd gewoon bang makerij of dat ze een geintje met je uithalen.
Waar kan ik mijn ipadres vinden
Je ip adres kun je bijvoorbeeld opvragen via http://www.watismijnip.nl/

Als je op wifi zit heb je een ander ip-adres dan wanneer je op mobiel internet zit.

Met een ip-search kan iemand volgens mij alleen de provider achterhalen en niet jouw persoonlijke gegevens, maar zonder te weten om welk ip-adres het gaat valt er weinig over te zeggen.

online ben je dus nooit 100% veilig, maar je bent ook minder veilig dan de gemiddeld mens denkt.
Alles wat je online doet wordt ergens opgeslagen en mensen die er hun werk of sport van maken om gegevens van anderen te ontfutselen kunnen hier nu eenmaal een hoop uit afleiden.

Maar dat iemand op basis van jouw IP-adres jouw persoonlijke gegevens wet te achterhalen (zonder hierbij de wet te overtreden door te hacken) lijkt me onzin.

Maar vraag die kennis maar hoe dat dan kan, en hoe je het kunt voorkomen.
Reputatie 6
Badge +13
@Poezenbeest

Bedoel je die van T-Mobile?
Die kunt je vinden door hierop te klikken: http://www.watismijnip.nl/
Let wel op dat als je het toestel opnieuw opstart, of internet aan/uit zet dat je dan een nieuw IP-adres krijgt.

Groetjes Leroy,

Reageer