Vraag

Kan geen SMS versturen, wel ontvangen en bellen/gebeld worden

• 24 januari 2016
  • 3 reacties
  • 1012 Bekeken

Ik heb een HTC Desire 320,
Tot een aantal dagen geleden kon ik alles met mijn telefoon, ik kan nu echter geen sms-berichten meer versturen. Ik kan wel sms-berichten ontvangen en bellen/gebeld worden. Ik heb het sms-servicenummer nagekeken en deze klopt (+31624000000), ik heb mijn telefoon ook al meerdere malen opnieuw opgestart en ook het servicenummer handmatig ingevoerd. Ik heb ook geprobeerd om een sms-bericht te versturen vanaf een andere telefoon met dezelfde simkaart, dat lukt wel. Ik heb ook nog voldoende beltegoed op mijn kaart staan. Wat kan ik doen om toch met mijn toestel sms-berichten te verzenden?

Groet Ineke.

3 reacties

Reputatie 5
Hoi Ineke, welkom hier op het forum. 🙂 Je hebt al een en ander geprobeerd en het lijkt erop dat het probleem in jouw telefoon zit. Krijg je een foutmelding te zien?

Er zijn een aantal manieren om een sms te versturen; het beantwoorden van een ontvangen sms, een 'losse' sms sturen naar een contact uit jouw contactenlijst en een sms sturen naar een 06 nummer dat je handmatig intikt. Lukken alledrie deze manieren niet?

Je kan ook nog proberen om het sms-servicenummer anders in te vullen. In plaats van de + vul je 00 in, dus: 0031624000000.
Hoi Minty, ik heb gekeken naar wat je zei, maar helaas lijkt niks te werken, ik heb het sms-servicenummer al veranderd maar het lijkt niet te werken. Is er nog iets dat ik kan proberen?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ineke,

Ook namens mij welkom op het forum!

Wat gek dat je opeens geen sms'jes meer kunt versturen! Goed dat je al een aantal dingen zelf hebt geprobeerd! Ik zie dat Minty al een aantal vragen heeft gesteld en tips heeft gegeven (dankjewel!). Jammer dat dat niet geholpen heeft. Een kleine mogelijkheid maar ik vraag het voor de zekerheid toch even: heb je voldoende ruimte in je inbox/outbox? Kun je anders eens wat sms'jes verwijderen die je niet meer wilt bewaren, kun je dan wel sms'en?

Heb je verder eens je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Vergeet niet eerst een back-up te maken. Je gaf al aan dat je met een ander toestel met jouw simkaart wel kunt sms'en. Kun je voor de zekerheid eens een ander simkaart in jouw toestel proberen? Mocht dit allemaal niet helpen, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je toestel. Ik wil je dan adviseren om je toestel aan te bieden ter reparatie bij de dealer waar je je toestel hebt gekocht.

Houd je ons op de hoogte?

Reageer