Beantwoord

Kan niet gebeld worden, maar wel bellen

• 14 april 2019
  • 8 reacties
  • 2641 Bekeken

Ik kan al een aantal maanden niet gebeld worden ik kan wel naar andere mensen bellen ik heb een sim only met nummer behoud geen idee of het daar mee te maken heeft maar iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
icon

Beste antwoord door David 15 april 2019, 11:35

Hey Remco,

Goed dat je het even laat weten, zeker als je er al maanden mee loopt!

Zou je kunnen aangeven welke melding de beller krijgt wanneer zij jou proberen te bereiken? Met deze melding hebben we gelijk meer info over de mogelijke oorzaak van dit probleem. Gebeurt het bij alle klanten of slechts bij een bepaalde groep (bijvoorbeeld van een specifieke provider)? Het probleem doet zich ook overal voor, als ik jouw bericht goed lees, of alleen op bepaalde plekken? Ik heb sowieso direct gecontroleerd of er misschien een blokkade of iets dergelijks actief was, maar dit is niet het geval.

Daarnaast ben ik benieuwd naar de uitkomst van een kruistest. Je plaatst dan een andere simkaart in jouw telefoon en vice versa. Je kunt het dan nogmaals proberen en als dan blijkt dat het in een ander toestel ook gebeurt, dan kan het aan de simkaart liggen. Als het dan echter wél werkt, dan kan het aan de telefoon liggen. Zo'n kruistest is dus handig om uit te voeren voor dit soort netwerkproblemen.

We zien jouw reactie graag tegemoet, zodat we dit verder kunnen oplossen!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Remco,

Goed dat je het even laat weten, zeker als je er al maanden mee loopt!

Zou je kunnen aangeven welke melding de beller krijgt wanneer zij jou proberen te bereiken? Met deze melding hebben we gelijk meer info over de mogelijke oorzaak van dit probleem. Gebeurt het bij alle klanten of slechts bij een bepaalde groep (bijvoorbeeld van een specifieke provider)? Het probleem doet zich ook overal voor, als ik jouw bericht goed lees, of alleen op bepaalde plekken? Ik heb sowieso direct gecontroleerd of er misschien een blokkade of iets dergelijks actief was, maar dit is niet het geval.

Daarnaast ben ik benieuwd naar de uitkomst van een kruistest. Je plaatst dan een andere simkaart in jouw telefoon en vice versa. Je kunt het dan nogmaals proberen en als dan blijkt dat het in een ander toestel ook gebeurt, dan kan het aan de simkaart liggen. Als het dan echter wél werkt, dan kan het aan de telefoon liggen. Zo'n kruistest is dus handig om uit te voeren voor dit soort netwerkproblemen.

We zien jouw reactie graag tegemoet, zodat we dit verder kunnen oplossen!
Hey David,

As iemand me bel dan gaat het gelijk naar voicemail en verder niets en heb al een andere telefoon dus daar ligt het ook niet aan. Denk je dat het probleem opgelost kan worden met een andere simkaart?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Remco,

De andere telefoon, daar wordt de oproep ook direct naar je voicemail doorgeschakeld, bedoel je dat? Je kunt ook nog even je doorschakeling verwijderen of aanpassen om te kijken of het daar aan ligt.

Als dit allemaal geen effect heeft kan een nieuwe simkaart zeker helpen! Je kunt deze direct in de T-Shop ophalen (€10,- en direct mee te nemen) of via My T-Mobile bestellen (€5,09 en levertijd van max. 3 werkdagen).

Ik hoor graag of het uiteindelijk opgelost is, Remco!
Hey David

Ik kan niets vinden in de instellingen dus heb een nieuwe sim besteld kijk ik dan wel of het dan werkt hoop het wel
Reputatie 7
Badge +20
Hi Remco,

Ik ben benieuwd of de simkaart goed werkt. Houd ons maar op de hoogte!
Hey hajar
Ik zal je laten weten of mijn nieuwe simkaart het doet!!
Ik heb de nieuwe simkaart geactiveerd en uitgeprobeerd maar nog steeds kan niemand me bellen... Zijn er misschien nog andere oplossing?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Remco,

Van welk toestel maak jij gebruik? Heb je toevallig de niet storen functie aan? Dan kan je namelijk niet gebeld worden, maar wel zelf bellen. Heb je toevallig een iPhone? Dan zie je een halve maan die aanstaat en die moet je uitzetten. Bij een Android toestel staat er een stop bord in het beeldscherm en die moet je uitzetten, En bij een HTC one toestel zie je een hand in de statusbar op het beeldscherm en die moet je uitzetten. Laat je even weten of dat het geval is? Zo niet dan wil ik dit graag laten onderzoeken door onze technische afdeling. Daarvoor heb ik wat voorbeelden nodig namelijk; Datum/tijd van een exact moment waarop het probleem heeft plaatsgevonden, merk & type toestel en d melding die je te horen krijgt.

Ik hoor graag van je! We gaan het samen oplossen, Remco!

Reageer