Beantwoord

Kan t-mobile een gestolen mobiel traceren/blokkeren van netwerk middels de IMEI code

• 4 juli 2011
  • 5 reacties
  • 2343 Bekeken

Reputatie 2
Kan t-mobile een gestolen mobiel traceren/blokkeren van netwerk middels de IMEI code? En zo ja: hoe vraag je dit aan? Aangifte en blokkade is al doorgevoerd.

Ik heb er namelijk wel een paar centen voor over om mijn gestolen mobiel onbruikbaar danwel traceerbaar te maken. Technisch is het natuurlijk mogelijk, maar ondersteund t-mobile dit soort verzoeken?
icon

Beste antwoord door EsthervD 5 juli 2011, 19:33

@iamwill
Vervelend dat je toestel is gestolen. Ik zie dat de simkaart al is vervangen. T-Mobile ondersteunt deze dienst helaas niet. Het is niet mogelijk om na te gaan waar je toestel is.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Ik ga ervan uit van niet, hiermee zijn er voor en nadelen.
Voordeel:
Je toestel terug kunnen vinden/blokkeren.
Nadeel:
Er wordt misbruik gemaakt van deze service, iemand stalken (psychopaat)/iemands mobiel blokkeren, noem het maar op. Privacy moet ook gewaarborgd worden.
Heel vervelend, wat er met je mobiel is gebeurd. Zelf ben ik geen voorstander voor deze service.
Reputatie 2
Privacy? Hoezo, gewoon vragen om een aangifte van de politie en zonder dat dit niet uitvoeren. Beetje slap argument om geen voorstander te zijn. Naast het feit trouwens dat moderne mobieltjes zoals de iPhone (helaas mijn versie nog net niet) vaak deze service zelf ook al aanbieden via b.v. https://me.com/find/
Hoe dan ook: de vraag was niet of er voorstanders / tegenstanders waren. De vraag is of het wordt ondersteund.
Reputatie 2
Extra note: in veel van onze buurlanden is dit heel normaal en wordt het ook nog internationaal uitgewisseld.

@T-Mobile: hoe zit dat in Nederland?

Handset Theft ~ GSM World
Reputatie 5
@iamwill
Vervelend dat je toestel is gestolen. Ik zie dat de simkaart al is vervangen. T-Mobile ondersteunt deze dienst helaas niet. Het is niet mogelijk om na te gaan waar je toestel is.
ik ben mijn blackberry kwijt geraakt kunt u traceren waar het ligt?

Reageer