Beantwoord

Last van spooktelefoontjes

• 13 juli 2019
  • 7 reacties
  • 989 Bekeken

In de afgelopen 2 dagen ben ik al 7 keer gebeld door diverse nummers die ik niet in mijn contacten heb staan. Het gaat om normale 06-nummers. De eerste keer nam ik op en was het een bandje met de stem van een aziatische vrouw. Ik heb meteen opgehangen en het nummer geblokkeerd. Een tijdje later werd ik gebeld door een andere 06-nummer. Wederom een bandje en wederom opgehangen en geblokkeerd. Vandaag werd ik eerst gebeld met wat duidelijk een buitenlands nummer is en ik heb het gelijk weggedrukt. Het ging naar voicemail en ook bij het afluisteren van de voicemail was het dat bandje met de aziatische vrouw. Kort daarna ben ik weer gebeld, maar nu weer met een 06-nummer. Weer weggedrukt en weer een voicemail met een bandje. Ik ben vandaag tussen 10:00 en 13:00 al 5 keer gebeld van verschillende nummers. Allemaal 06-nummers op dat ene buitenlandse nummer na. Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben en wat kan ik eraan doen. Nummer blokkeren helpt niet want ik wordt steeds gebeld door een ander nummer.
icon

Beste antwoord door Hajar 14 juli 2019, 11:17

Hi allemaal,

Bedankt voor jullie melding. Het probleem is momenteel is in onderzoek en we hopen ook snel een oplossing te vinden. Excuses voor het ongemak!
Bekijk origineel

7 reacties

Ik heb hier voornamelijk sinds een week last van. Voorheen wel eens door buitenlandse nummers gebeld maar nu zijn het regelmatig onbekende +316 nummers. Enkele keer de beller (nederlands) terug weten te bellen, die beweerde dat hij misschien in zijn broekzak het nummer per ongeluk heeft gedraaid, maar hoe dan ook gebeurd het nu te vaak voor puur toeval heb ik het idee.

Ik heb de afgelopen 2 dagen hier ook last van, alleen neem ik de telefoon niet op omdat ik niet vaak door onbekende 06-nummers word gebeld.

Eerst werd ik gebeld door een Tjechisch nummer en daarna een heleboel verschillende 06-nummers.

Een paar maanden geleden hier ook last van gehad. Daarna was het een periode stil, tot vandaag, tot 3x toe raak. Echter nu niet meer een buitenlands nummer of een mobiel nummer.
Maar wat op het eerste oog een nederlands nummer lijkt te zijn, uit de regio amsterdam (020)…

+312050409812 om 13:07
+312050403236 om 13:13
+312050408662 om 14:35

Een bandje dat begint met UPS international, gevolgd door een aziatische vrouwenstem. Begint nu alweer vervelend te worden.

Ik heb de afgelopen 2 dagen hier ook last van, alleen neem ik de telefoon niet op omdat ik niet vaak door onbekende 06-nummers word gebeld.

Eerst werd ik gebeld door een Tjechisch nummer en daarna een heleboel verschillende 06-nummers.

Ik neem dus ook niet op. Maar het is wel behoorlijk irritant. Ik ben sinds ik dit heb gepost weer 2 keer gebeld.

Weet gewoon niet wat ik hier aan kan doen.
Reputatie 6

Ik zou niet zomaar terug bellen, eerst even het nummer controleren dat het geen scam nummer is.

Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Bedankt voor jullie melding. Het probleem is momenteel is in onderzoek en we hopen ook snel een oplossing te vinden. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 4
Badge +2

Hi! @welite82 , @mlansu 

Goed dat jullie dit melden! Het is de laatste tijd flink raak met gebeld worden door nummers uit het buitenland.Ik raad je dan ook aan om het nummer te blokkeren en meteen te verwijderen uit je bellijst zodat je ze niet per ongeluk terugbelt. Lastig dat het gaat om Nederlandse nummers, vaak is dit een golf van nummers dus als je het niet vertrouwt of niks verwacht raad ik toch aan om niet op te nemen en blijf de nummers blokkeren.

Mocht je verder nog vragen hier over hebben kun je ze altijd stellen aan ons in de Community!

Reageer