Beantwoord

Lastig gevallen via anonieme sms

• 15 maart 2016
  • 1 reactie
  • 12259 Bekeken

Goedendag allemaal,

Een tijd geleden kreeg ik regelmatig anonieme sms'jes met nogal vervelende inhoud. Nadat het een tijdje rustig is geweest, ontving ik vandaag ineens weer een berichtje.

Het gaat niet om een sms vanaf een onbekend nummer maar iemand die gebruik maakt van een dienst om anonieme sms'jes te kunnen versturen. Er staat dan ook "anoniem" als afzender (in het verleden werd er ook een naam als afzender gebruikt, echter zonder een telefoonnummer erbij).

Kan ik hier iets tegen doen? Het liefst zou ik willen weten via welke dienst het sms'je wordt verstuurd in de hoop dat ik daar kan achterhalen wie ze heeft verstuurd. Of er is er een mogelijkheid om deze berichten te kunnen blokkeren? Omdat er geen daadwerkelijk telefoonnummer aan hangt, lijkt mij een blokkade niet mogelijk.

Heeft iemand hier ervaringen mee en hebben jullie misschien tips wat ik kan doen?
icon

Beste antwoord door KoenM 16 maart 2016, 03:10

Hoi IvdS,

Welkom op het forum, helaas ivm een vervelende situatie.

Ik kan goed begrijpen dat deze sms'jes erg storend en intimiderend kunnen zijn. Helaas kunnen (anonieme) SMS berichten niet onderzocht worden. Zie ook DIT formulier.

Als enige tip kan ik je geven om je nummer te wijzigen en hiermee vervolgens erg voorzichtig te zijn aan wie je je nummer geeft. Een oplossing die wellicht een flinke impact heeft, maar in dit geval wel de enige oplossing (buiten het gewoonweg negeren van de sms'jes). Aangifte kun je overwegen, echter zal de herkomst van de sms niet te achterhalen zijn,

Wanneer je nog meer vragen hebt, laat het dan weten!

Sterkte ermee!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Hoi IvdS,

Welkom op het forum, helaas ivm een vervelende situatie.

Ik kan goed begrijpen dat deze sms'jes erg storend en intimiderend kunnen zijn. Helaas kunnen (anonieme) SMS berichten niet onderzocht worden. Zie ook DIT formulier.

Als enige tip kan ik je geven om je nummer te wijzigen en hiermee vervolgens erg voorzichtig te zijn aan wie je je nummer geeft. Een oplossing die wellicht een flinke impact heeft, maar in dit geval wel de enige oplossing (buiten het gewoonweg negeren van de sms'jes). Aangifte kun je overwegen, echter zal de herkomst van de sms niet te achterhalen zijn,

Wanneer je nog meer vragen hebt, laat het dan weten!

Sterkte ermee!

Reageer