Beantwoord

Lifesuite

  • 6 december 2018
  • 4 reacties
  • 1323 Bekeken

Op 25 november kreeg ik van Payinfo een sms dat ik een abonnement bij Lifesuite heb:

Je maakt gebruik van abonnement Lifesuite, de kosten zijn € 4,50/week. Voor vragen ga naar https://is.gd/u79xpi of bel met +31202622198. Info? www.payinfo.nl.

Is mij geheel onbekend wat dit is.Ik heb bovendien FTMSC uit staan.

Volg ik de link kom ik op een vage hulppagina van Lifesuite waar ik niks kan doen. Ga ik naar Payinfo zie ik helemaal geen abonnement staan.

Vandaag, 6 december, een sms van Lifesuite gekregen:
GRATIS bericht: je code is LOTUS, voer deze in en kies GA VERDER

Ik wil hier helemaal niks mee te maken hebben maar heb geen idee hoe ik sms berichten van hen kan blokkeren want ik heb geen telefoonnummer van ze.
Iemand een gouden tip?

Ik heb een klacht over Lifesuite ingediend bij ACM (Autoriteit Consument & Markt)
icon

Beste antwoord door Seccie 6 december 2018, 23:41

Hallo @Henny2508,

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Je schrijft dat je FTMSC uit hebt staan, maar toch dit soort berichten ontvangt. Je geeft ook aan dat Payinfo geen abonnement diensten aangeeft. So far so good!

Mochten er nou toch ineens kosten afgeschreven worden (wat mij onwaarschijnlijk lijkt) dan kun je hierover een melding maken bij T-Mobile. Ga daarvoor naar https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur om een aanvraag in te dienen om de volgens jou onterecht betaalde kosten voor premium sms diensten terug te vragen.

Ik ben erg benieuwd of er een reactie vanuit ACM volgt. We hebben al meerdere meldingen over Lifesuite binnen de community voorbij zien komen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hallo @Henny2508,

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Je schrijft dat je FTMSC uit hebt staan, maar toch dit soort berichten ontvangt. Je geeft ook aan dat Payinfo geen abonnement diensten aangeeft. So far so good!

Mochten er nou toch ineens kosten afgeschreven worden (wat mij onwaarschijnlijk lijkt) dan kun je hierover een melding maken bij T-Mobile. Ga daarvoor naar https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur om een aanvraag in te dienen om de volgens jou onterecht betaalde kosten voor premium sms diensten terug te vragen.

Ik ben erg benieuwd of er een reactie vanuit ACM volgt. We hebben al meerdere meldingen over Lifesuite binnen de community voorbij zien komen.
Je maakt gebruik van abonnement Lifesuite, de kosten zijn € 4,50/week. Voor vragen ga naar https://is.gd/u79xpi of bel met +31202622198. Info? www.payinfo.nl.

Dit smsje kreeg ik gister ook.. Weet nergens van…
Gr peterke66
Reputatie 6
Badge +8
Hoi @peterke66,

Stel zo snel mogelijk een blokkade in op betaaldiensten in je Mijn T-Mobile.
Zie Gegevens & Instellingen, Blokkades, Betalen via Factuur, Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC).

Ga naar https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur om een aanvraag in te dienen om de volgens jou onterecht betaalde kosten voor premium sms diensten terug te vragen.

Kijk sowieso ook op payinfo.nl of je daar nog iets moet verwijderen.
ik was gister voor het eerst ook een blijde ontvanger van dergelijke berichten.
3 op 1 dag is toch een goed begin!
na het blokkeren van FTMSC gister ochtend (zo spoedig mogelijk na ontvangst van deze bijzonder irritante berichten) hoopte ik echter wel dat het voorbij zou zijn.

Echter kwam er vanochtend weer een bericht binnen van een dergelijke scammer.

en nu krijg ik ook nog eens een "MobileCafe: Grats bericht: je code is Pauli, voer deze in en kies GA VERDER."

Zijn er mensen die dergelijke berichten niet meer krijgen na het blokkeren van FTMSC? of is het gewoon tijd om over te stappen en een nieuw telefoon nummer aan te vragen?

Drie jaar lang geen problemen gehad, en nu begint het, 5 berichten in 2 dagen. Houdt dit een keer op?

Reageer