Beantwoord

link geklikt van 'Gamecraze' SMS 5 euro/week

  • 17 mei 2020
  • 13 reacties
  • 2790 Bekeken

Goedeavond,

Mijn dochter heeft op een link geklikt van ‘Gamecraze’ en nu krijg ik de SMS dat ik een abonnenment heb afgesloten van 5 euro/ week.

 

Afmelden kan via payinfo.nl een wel hele dubieuze website. Ik heb ingelogd omdat op jullie forum stond dat je dit moest doen, maar ik kan de details van een eventuele transactie of abonnement niet vinden. Er staat ook dat voor klanten van T-mobile ik contact op moet nemen met T-mobile?

 

Hoe kan het in vredesnaam dat je een abonnement kan kopen door per ongeluk op een link te klikken?

 

 

icon

Beste antwoord door CrisTien 17 mei 2020, 22:10

Goedenavond ,  Gebruik nooit een telefoonnummer in een openbaar community.

De moderators zullen je naam aanpassen.
Dit is al het begin van onveilig gebruik op het internet. Sorry maar oplichters maken overal misbruik van Tegenwoordig.
 

Je kan betaaldiensten voorkomen door dit soort diensten te blokkeren in je TM account. 
Mobiele internetdiensten (FTMSC) betalen via je factuur

Je kan Hier meer lezen wat er aan te doen is, en waarom T-Mobile dit soort oplichting niet kan blokkeren.

Groetjes.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond ,  Gebruik nooit een telefoonnummer in een openbaar community.

De moderators zullen je naam aanpassen.
Dit is al het begin van onveilig gebruik op het internet. Sorry maar oplichters maken overal misbruik van Tegenwoordig.
 

Je kan betaaldiensten voorkomen door dit soort diensten te blokkeren in je TM account. 
Mobiele internetdiensten (FTMSC) betalen via je factuur

Je kan Hier meer lezen wat er aan te doen is, en waarom T-Mobile dit soort oplichting niet kan blokkeren.

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo

Erg vervelend, via payinfo.nl wordt je inderdaad weer terug verwezen naar T-Mobile.

Staan de kosten niet in My T-mobile of in de app?

Een tip is om de opties voor betalen via sms te blokkeren in de app onder meer bij blokkeren.

Edit op de website gamecraze.mobi staat helemaal onderaan afmelden, als je er op klikt kan je dan wat zien? Ik heb het bekeken maar ik heb niks bij hun.

“Goede”avond, ik heb me reeds kunnen afmelden voor dit “abonnement”, maar de 5 euro kosten staan inmiddels op mijn faktuur. Ik heb een onderzoeksverzoek ingediend via jullie website om jullie een kans te geven dit recht te zetten.  Onderstaand de stappen hoe ik het “abonnement” heb opgezegd.

 

Ik vind ook jullie verantwoordelijk want jullie kunnen wel zeggen schrijven over internet gebruik, maar je hebt ook een verantwoorlijkheid als provider van het onveilige internet. Jullie kunnen die settings voor diensten ook standaard op blokkeren zetten en mocht ik dan ooit iets willen betalen via jullie faktuur dan kun je dat aanzetten (toestaan). Doe maar eens een zinnige enquete onder jullie klanten wat ze hier van vinden? Ik kan je het antwoord al geven.

 

Dit is gewoon pure oplichterij van dit zogenaamde content management bedrijf CFM Content For Mobile Ltd. en T-Mobile zelf die dit in de hand werkt met de standaard instellingen voor diensten.

 

Stappen:

1) Gelijk nadat ik de SMS op de telefoon kreeg ben ik naar deze (dubieuze) website gegaan. Deze zogenaamde stichting staat trouwens op het hetzelfde adres geregistreerd als de company “Joachim Wald Holding BV.” te Leiden die weer eigenaar is van “CFM Content For Mobile Ltd” te Cyprus, wat een toeval toch. Wellicht zit T-mobile in het pand ernaast?

 

Zie onderstaand de SMS van CFM Content For Mobile Ltd (Gamecraze) over ingang van een abonnement van 5 euro per week, en even voor de duidelijkheid netflix kost 10 euro per maand en dan zou ik voor deze service 5 euro per week gaan betalen….. nee hoor dit is absoluut geen oplichting…

 


2) ​​gelijk na de bovenstaande SMS stond er nog geen transactie op.payinfo.nl
3) na ongeveer een uur stond de transactie erop
4) klik op details om af te melden

5) De “dienst” is nu gestopt


6) Maar de “dienst” staat wel mooi op de volgende faktuur

7) en ik heb dus een onderzoeksverzoek ingediend hiervoor

 

Reputatie 7
Badge +5

Goedemorgen,

Ben - als medegebruiker - ook voor dat de standaardinstelling op blokkeren zou moeten staan. Dat zou fijn zijn. Hoewel er ook een grote groep is die bewust wel wil kopen via hun mobiele abonnementen. Daarmee een lastige discussie.

T-Mobile en andere providers bieden toegang tot internet. Zij kunnen nooit verantwoordelijk zijn voor de content en diensten die daar verder geleverd worden. Dit soort gaming en advertorial bedrijven zoekt daarbij de grenzen op van wat mogelijk is. Maar zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen dienst. Zij zouden aangepakt moeten worden, maar dat is in al die jaren erg lastig gebleken. Wordt die ene geblokkeerd, dan wordt het volgende bedrijf weer geopend. Het is in die zin dweilen met de kraan open. Omdat dit een dienst is met een dubieuze wijze van abonnementen aanbieden, biedt T-Mobile wel de mogelijkheid om de transactie te laten onderzoeken. Daarvan maak jij gebruik. Het blijft de gebruiker zelf die verantwoordelijk is voor een veilig gebruik van internet en de wirwar aan content en services die het biedt. 

Ik krijg net een sms dat ik ook een abonnement van 5pw heb bij game craze.    Ik heb al maanden/jaren de optie geblokkeerd in MT.  Of is dit gewoon spam.      Bij payinfo zijn geen abonnementen zichtbaar  

Reputatie 7
Badge +20

Hi @jeroen2210 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je blokkades voor betaalde diensten nog steeds actief zijn. Ook zie ik dat je geen kosten hebt gemaakt via ons. Je kan dit zelf ook controleren via My T-Mobile. Het kan dus inderdaad om spam gaan. Je kan in de toekomst altijd My T-Mobile controleren om te zien of er extra kosten zijn gemaakt. 

Ik wens je voor nu een hele zonnige dag toe!

@Hajar 

 

Bedankt voor je terugkoppeling, ik houd alles in de gaten.   Vond het al vreemd omdat als ik al een spelletje download deze altijd uit de appstore komt    zal dus spam zijn

Gr.

Ik heb vanmiddag dus ook een sms gehad met de mededeling dat ik een weekabonnement voor een Tom & Jerry spel zou zijn aangegaan. Zie hier het bericht:

"Je gebruikt abonnement 'Tom & Jerry Gamecraze', kosten zijn €5,00/Week, Onb. Toegang. Ga naar gamecraze.mobi/nl-nl Afmelden: payinfo.nl"

Dit stinkt aan alle kanten, want ik heb zeker geen Tom & Jerry spel besteld en op het tijdstip dat het zou zijn gebeurd, was ik onderweg en zat mijn mobiel in mijn zak. En die kan alleen ontgrendeld worden met vingerscan of wachtwoord. Dus dan zou ik per ongeluk mijn telefoon hebben ontgrendeld, vervolgens per ongeluk precies deze dubieuze website hebben geopend en per ongeluk akkoord hebben gegeven voor een dergelijk abonnement. Dat is mij gewoon iets teveel toeval. Hoe is dit in vredesnaam mogelijk en toegestaan?? 

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze mijn nummer gewoon hebben misbruikt, het is namelijk mijn zakelijke nummer die op internet is te vinden (daarom word ik ook vaak lastig gevallen met telesales). 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @fmj010 

Zijn er al kosten gemaakt of nog niet? Via dit formulier kun je de onterechte kosten terug vragen 

Heb je volgens bovenstaande stappen je ook al afgemeld voor het abonnement?

Het is ook handig blokkades te plaatsen voor, betaalde sms diensten of mobiele diensten, aankopen bij derde partijen en aankopen in de store.

Thanks voor de link naar het formulier @Waqqas. De andere acties heb ik inmiddels al uitgevoerd. 

Reputatie 7
Badge +18

Succes ermee 👍

Ik kan niets zien op payinfo.nl, wel 5 euro op mijn t-mobile rekening.

ik was nooit gevraagd voor toestemming en ik kan niet afmelden.

dit is gewoon oplichting vanuit Cyprus (waar ze hebben geen wettelijke aansprakelijkheid)

Ik heb ook een sms ontvangen van Spongebob Gamecaze. Direct payinfo gecheckt en er stond dat ik geen abonnement heb op dat nummer. En dat terwijl ik al een blokkade had. Zojuist ook de klantenservice gebeld en het verbaasde de klantenservice dat ik een sms kreeg dat terwijl ik een blokkade had. Ze konden wel mijn kosten eventueel vergoeden, maar verder konden ze niet veel doen. Wel gaf de medewerker aan dat ze dit wel aan het bekijken zijn omdat ze telfoondiensten toch weer een manier hebben gevonden om de blokkade te omzeilen. Dit klinkt voor mij erg vreemd, want t-mobile kon hier verder niks aan doen zeiden ze. Ze weten momenteel niet zo veel wat ze eraan kunnen doen en zijn dit nog aan het onderzoeken. Dit geeft voor mij als klant niet de indruk dat ik verlost ben van dit probleem.

Reageer