Beantwoord

Melding: Fout bij ophalen informatie [ RPC:S-7:AEC-0 ] Oplossing gewenst


Beste team t-mobile, beste moderatoren,
De volgende situatie doet zich voor: ik krijg de foutmelding: Fout bij het ophalen van informatie [ Rpc:S-7:AEC -0 ] Wat kan t-mobile voor me doen om dit te verhelpen?
Ik kan nu dus via Google-play geen enkele app installeren, en dat is niet praktisch tijdens mijn vakantie, waarbij ik veelvuldig gebruik moet maken van info. Ik zou het fantastisch vinden wanneer t-mobile dit zo spoedig mogelijk zou kunnen oplossen., zodat ik nu dus tijdens mijn vakantie er nog lekker gebruik van kan maken. Bij voorbaat dank, ik heb de apps echt nodig tijdens de reis. Ps ik gebruik bij het installeren wifi, ik ben digibeet, ik weet het niet op te lossen zonder hulp.HELP!!!! Ik kijk uit naar een tegenbericht met oplossing. Dank!
icon

Beste antwoord door Amy 10 maart 2016, 15:35

Hallo allemaal,

Wij zien dat dit topic de laatste tijd weer veel bezocht is. Dit is een verouderd topic en om het forum overzichtelijk te houden heb ik de tips voor je op een rijtje gezet:

Krijg je een foutmelding in je Google Play-store? Verwijder dan de updates van de Play Store door de volgende stappen uit te voeren ( zorg dat je verbonden bent met Wi-Fi): Apps - Instellingen ( - Algemeen -) Applicatiebeheer - Alles - Google Play Store - Updates verwijderen.

Werkt dit niet? Probeer dan de volgende stappen:
Stap 1:
Verwijder je Google account onder instellingen --> Accounts --> Google --> Opties --> Wis Account.

Stap 2.
De data wissen van de apps. Ga naar:
Instellingen > Applicaties > Alles> Downloads > Wis Data en Leeg Buffer,.
Instellingen > Applicaties > Alles> Google Play Store > Wis Data, Verwijder Updates en Leeg Buffer,.
Instellingen > Applicaties > Alles> Google Play Services > Wis Data en Leeg Buffer

Stap 3:
Reboot. Zet je telefoon uit (UIT, niet op standby) en zet 'm vervolgens weer aan.

Stap 4. Voeg je account opnieuw toe onder Instellingen --> Accounts --> Opties --> Nieuw

Stap 5. Open de Google Play Store en probeer het opnieuw.

Heb je hierna nog problemen? Laat dan een reactie achter in dit topic! :)

Heb je problemen met aankopen in de Google Play Store te betalen via je T-Mobile Factuur? Neem dan een kijkje in dit forumtopic.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hallo allemaal,

Wij zien dat dit topic de laatste tijd weer veel bezocht is. Dit is een verouderd topic en om het forum overzichtelijk te houden heb ik de tips voor je op een rijtje gezet:

Krijg je een foutmelding in je Google Play-store? Verwijder dan de updates van de Play Store door de volgende stappen uit te voeren ( zorg dat je verbonden bent met Wi-Fi): Apps - Instellingen ( - Algemeen -) Applicatiebeheer - Alles - Google Play Store - Updates verwijderen.

Werkt dit niet? Probeer dan de volgende stappen:
Stap 1:
Verwijder je Google account onder instellingen --> Accounts --> Google --> Opties --> Wis Account.

Stap 2.
De data wissen van de apps. Ga naar:
Instellingen > Applicaties > Alles> Downloads > Wis Data en Leeg Buffer,.
Instellingen > Applicaties > Alles> Google Play Store > Wis Data, Verwijder Updates en Leeg Buffer,.
Instellingen > Applicaties > Alles> Google Play Services > Wis Data en Leeg Buffer

Stap 3:
Reboot. Zet je telefoon uit (UIT, niet op standby) en zet 'm vervolgens weer aan.

Stap 4. Voeg je account opnieuw toe onder Instellingen --> Accounts --> Opties --> Nieuw

Stap 5. Open de Google Play Store en probeer het opnieuw.

Heb je hierna nog problemen? Laat dan een reactie achter in dit topic! :)

Heb je problemen met aankopen in de Google Play Store te betalen via je T-Mobile Factuur? Neem dan een kijkje in dit forumtopic.
Reputatie 6
Hallo Valentijn,

Vervelend om te lezen dat je problemen hebt met de apps en Google Play :(
Het lijkt er op dat er een storing is geweest bij Google waardoor je niet bij de apps kon komen. Is dit inmiddels weer mogelijk? Ik hoor het graag van je!
Heb ook last van dit probleem heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. heb een heleboel apps ook gekocht maar kan ook hier niet bij. zelfs de telefoon terug gezet naar de fabrieks instellingen maar ook dit hielp niet. 😞
Vragen mag je altijd stellen 🙂

(En als je een worst koopt bij de slager, moet je trouwens ook het velletje eraf halen... :P)

Haha! Laat ik altijd bij de keurslager worsten kopen zonder vel.. en mocht er een vel omheen zitten, dan haalt zij het er voor me af.. 😛
Reputatie 7
Badge +9
Vragen mag je altijd stellen 🙂

(En als je een worst koopt bij de slager, moet je trouwens ook het velletje eraf halen... :P)


Bedankt voor je reactie. lees de vraag nog ff goed van me:D Ik eis nergens dat T-Mobile dit op moet lossen, het is een verzoek, waarop T-Mobile heel constructief op heeft gereageerd..Het is verholpen. Bedankt voor je advies zal ik zeker kopieren..en verder mijn advies: laat het politieke, wijsneuzerige achterwege, daar heeft een klant niets aan als hij/zij snel iets wil oplossen..ik kan ook wel zeggen: waarom spreek jij geen Chinees, dat omringt de mensen ook .. heb ik niets aan..let daar ff op..verder prettige vakantie !


Ik ben geen medewerker, ik ben zelf ook maar gewoon een klant. Een klant die veel vrije tijd steekt in het helpen van andere klanten, en véél te vaak van andere klanten onvriendelijke reacties te verwerken krijgt.

99% van de problemen komen doordat de klant zelf te weinig af weet van hetgene waar ze hun hele leven omheen bouwen.

Zo schijn jij te denken dat T-Mobile dit opgelost heeft. Aangezien dat, zoals ik al heb uitgelegd, niet mogelijk is, is schijnbaar die wijsneuzige educatie hard nodig.

Als er iets is wat ik absoluut niet kan uitstaan, is het valse informatie en verkeerde feiten. (Je zou me eens moeten horen over RTL Nieuws en de kranten..) Dus ja, dan ben ik maar even een arrogante wijsneus door de waarheid te verklaren. So be it.

Dit soort Google Play errors gaan meestal vanzelf weg en komen vaak doordat de server gewoonweg te druk is.

De provider heeft hier totaal niets mee te maken.

En ja, dan moet ik soms de wijsneus uithangen. Het maakt niet uit hoe of wat, als je meer weet dan een ander wordt je altijd gezien voor wijsneus. Want de mensen willen wel direct een oplossing, maar ze willen er geen informatie bijhebben, want dat boeit ze niet.

Dan maar even een wijsneus, als dat inhoud dat de klant er wat van leert en de volgende keer zelf al weet hoe het zit. Opvoedden, heet zoiets geloof ik ;)


Ik bouw mijn leven absoluut niet om een smartphone heen, zo primitief is mijn leven niet, dat is veel groter en rijker..het is meer een soort opgerongen noodzakelijk kwaad.. Het gaat mij om het praktische nut.en dat heb ik gehad met de apps... als ik een worst bij de slager koop, ga ik er ook vanuit, dat ik kan gaan knagen en dat ik niet eerst dingen in moet stellen, waar sommige mensen toevallig iets meer van weten dan de gemiddelde digibeet..ik ga echt me daar niet in verdiepen ik heb die vrije tijd niet, ik wil het gemakkelijk..wat is daar op tegen? Casper zei hetzelfde als jij, direct, zakelijk makkelijk zonder al die maatschappelijke /wereldaanschouwingen,.. ik ben je wel dankbaar voor je hulp en ik zal zeker nog wel eens vragen stellen..kijk als je 80 bent dan ga je niet zo snel meer een it-smartphone cursus volgen, als ik dat afgerond heb lig ik al gestrekt..ik wil lekker genieten- nu - , lekker praktisch en wat is er tegen gemakkelijk op je ouwe dag? Btw ik vind je best intelligent,..wijsneuzerig was ook meer als beeldspraak gebruikt, vat het niet te persoonlijk op..want ik kick ook wel weer op zulke types..en aan je foto te zien je bent inderdaad niet blond *lol * Als ik weer een vraag heb mag ik deze weer aan je stellen? Heel fijn! Je antwoorden stel ik zeer op prijs (Niet dat maatschappelijke gedoe, maar dat inhoudelijke..) Prettige werkweek!! Kanjer !
Reputatie 7
Badge +9


Bedankt voor je reactie. lees de vraag nog ff goed van me:D Ik eis nergens dat T-Mobile dit op moet lossen, het is een verzoek, waarop T-Mobile heel constructief op heeft gereageerd..Het is verholpen. Bedankt voor je advies zal ik zeker kopieren..en verder mijn advies: laat het politieke, wijsneuzerige achterwege, daar heeft een klant niets aan als hij/zij snel iets wil oplossen..ik kan ook wel zeggen: waarom spreek jij geen Chinees, dat omringt de mensen ook .. heb ik niets aan..let daar ff op..verder prettige vakantie !


Ik ben geen medewerker, ik ben zelf ook maar gewoon een klant. Een klant die veel vrije tijd steekt in het helpen van andere klanten, en véél te vaak van andere klanten onvriendelijke reacties te verwerken krijgt.

99% van de problemen komen doordat de klant zelf te weinig af weet van hetgene waar ze hun hele leven omheen bouwen.

Zo schijn jij te denken dat T-Mobile dit opgelost heeft. Aangezien dat, zoals ik al heb uitgelegd, niet mogelijk is, is schijnbaar die wijsneuzige educatie hard nodig.

Als er iets is wat ik absoluut niet kan uitstaan, is het valse informatie en verkeerde feiten. (Je zou me eens moeten horen over RTL Nieuws en de kranten..) Dus ja, dan ben ik maar even een arrogante wijsneus door de waarheid te verklaren. So be it.

Dit soort Google Play errors gaan meestal vanzelf weg en komen vaak doordat de server gewoonweg te druk is.

De provider heeft hier totaal niets mee te maken.

En ja, dan moet ik soms de wijsneus uithangen. Het maakt niet uit hoe of wat, als je meer weet dan een ander wordt je altijd gezien voor wijsneus. Want de mensen willen wel direct een oplossing, maar ze willen er geen informatie bijhebben, want dat boeit ze niet.

Dan maar even een wijsneus, als dat inhoud dat de klant er wat van leert en de volgende keer zelf al weet hoe het zit. Opvoedden, heet zoiets geloof ik 😉
T-Mobile heeft hier niets mee te maken. Klachten over de dienst van Google zijn volledig en alleen de zaak van Google. (Google, dat bedrijf dat de Google(!) Play Store beheerd, bouwt en bezit. Dat bedrijf dat ook Google+, Gmail en Android bezit. Je weet wel, dat AMERIKAANSE Internet bedrijf met genoeg geld de complete EU af te kopen en iedereen van een miljoen kan voorzien. In tegenstelling tot de DUITSE mobiele provider Deutsche Telekom waar T-Mobile onderdeel van is en alleen maar verantwoordelijk is van jouw mobiele abonnement.. )

T-Mobile heeft niet eens toegang tot het systeem van Google Play. Eisen dat T-Mobile dit oplost staat gelijk aan het eisen van Essent dat ze nou eindelijk eens wat de storingen bij de NS gaan doen. Totaal ongerelateerd en compleet nutteloos.

Ik wou dat mensen eens leerden hoe de wereld in elkaar zit, en ja, technologie is de wereld tegenwoordig, voordat ze met totaal ongerelateerde eisen komen over iets wat helemaal niets te maken heeft met een bedrijf. Een digibeet zijn in 2014 is GEEN geldig excuus meer! Telefoons bestaan ondertussen meer dan 15 jaar, smartphones meer dan 10. En computers meer dan 30, en dat is dus ook voor de generatie 60+ lang genoeg geleden, want die waren toen 30-50...

Het moet nou toch echt eens afgelopen zijn met die totale onwilligheid van de bevolking iets te snappen van de apparatuur waar ze hun hele leven omheen bouwen.

Of komen jullie ook allemaal klagen bij de supermarkt dat je elektriciteit het niet meer doet? Zal de Albert Heijn blij mee zijn....

En de error code invullen op Google.com had je dit trouwens allemaal kunnen vertellen.

(Vat dat allemaal niet te persoonlijk op. Ik wordt gewoon té moe van al die mensen die komen met 'ik hoef dat allemaal niet te weten want dat doet een ander wel voor mij' principe. Misschien moet ik ook maar eens zo gaan denken over dingen: Ach, huur betalen, why? Ik weet toch niet hoe dat moet! En een rijbewijs, waarom zou ik, een gaspedaal intrappen kan ik toch ook zonder eerst te leren hoe het werkt? Immers, men mag het ook met computers en mobieltjes, wat tot een eindeloos aantal gevallen van slachtoffers leid...)

Goed, lecture over (doe er wat mee!), tijd voor de op Google tot in den treuren uitgezetten oplossing:

Stap 1:
Verwijder je Google account onder instellingen --> Accounts --> Google --> Opties --> Wis Account.

Stap 2.
De data wissen van de apps. Ga naar:
Instellingen > Applicaties > Alles> Downloads > Wis Data en Leeg Buffer,.
Instellingen > Applicaties > Alles> Google Play Store > Wis Data, Verwijder Updates en Leeg Buffer,.
Instellingen > Applicaties > Alles> Google Play Services > Wis Data en Leeg Buffer

Stap 3:
Reboot. Zet je telefoon uit (UIT, niet op standby) en zet 'm vervolgens weer aan.

Stap 4. Voeg je account opnieuw toe onder Instellingen --> Accounts --> Opties --> Nieuw

Stap 5. Open de Google Play Store en probeer het opnieuw.


Bedankt voor je reactie. lees de vraag nog ff goed van me:D Ik eis nergens dat T-Mobile dit op moet lossen, het is een verzoek, waarop T-Mobile heel constructief op heeft gereageerd..Het is verholpen. Bedankt voor je advies zal ik zeker kopieren..en verder mijn advies: laat het politieke, wijsneuzerige achterwege, daar heeft een klant niets aan als hij/zij snel iets wil oplossen..ik kan ook wel zeggen: waarom spreek jij geen Chinees, dat omringt de mensen ook .. heb ik niets aan..let daar ff op..verder prettige vakantie !
Hoi,

Het lijkt erop alsof er iets mis serieus misgaat met de Play Store. Zou je, mits je verbonden bent met WiFi, eens de updates van de Play Store kunnen verwijderen. Dit doe je eenvoudig door de volgende stappen uit te voeren:

Apps - Instellingen ( - Algemeen -) Applicatiebeheer - Alles - Google Play Store - Updates verwijderen

Vervolgens is het verstandig om je telefoon even opnieuw op te starten. Kijk dan eens of het wel werkt?

Let op: de kans is aanwezig dat de telefoon direct weer de updates download, die je zojuist verwijderd hebt. Dit is op zich niet erg, maar zorg dus dat je verbonden bent met WiFi!

Groet,
Casper.


Beste Casper, ontzettend bedankt voor je zakelijke reactie. Een dag na het lezen van de mail wilde ik met je advies aan de slag ... Vantevoren toch nog even geprobeerd of het toch wilde lukken en inderdaad ineens was de foutcode niet meer aanwezig en kon ik mooi de apps downloaden. Kennelijk heeft het T-Mobile team het voor me opgelost. Ik weet dit niet zeker, maar indien dat het geval is wil ik hierbij mijn dank geven aan het T-Mobile support-team. Ik kon met deze apps mooi de benzinestations downloaden, kortingen op vakantieadres, aanbiedingen last-minute, dus ook weer goed voor de middenstand en economie.. En nogmaals Casper, heel hartelijk bedankt voor je advies, ik zal je ractie uitprinten en mocht het nog eens gebeuren, dan raadpleeg ik je advies meteen en kan ik het zelf oplossen..in ieder geval is het opgelost..wat ik wilde downloaden, dat is voor elkaar gekomen dank !:D
Reputatie 7
Badge +9
T-Mobile heeft hier niets mee te maken. Klachten over de dienst van Google zijn volledig en alleen de zaak van Google. (Google, dat bedrijf dat de Google(!) Play Store beheerd, bouwt en bezit. Dat bedrijf dat ook Google+, Gmail en Android bezit. Je weet wel, dat AMERIKAANSE Internet bedrijf met genoeg geld de complete EU af te kopen en iedereen van een miljoen kan voorzien. In tegenstelling tot de DUITSE mobiele provider Deutsche Telekom waar T-Mobile onderdeel van is en alleen maar verantwoordelijk is van jouw mobiele abonnement.. )

T-Mobile heeft niet eens toegang tot het systeem van Google Play. Eisen dat T-Mobile dit oplost staat gelijk aan het eisen van Essent dat ze nou eindelijk eens wat de storingen bij de NS gaan doen. Totaal ongerelateerd en compleet nutteloos.

Ik wou dat mensen eens leerden hoe de wereld in elkaar zit, en ja, technologie is de wereld tegenwoordig, voordat ze met totaal ongerelateerde eisen komen over iets wat helemaal niets te maken heeft met een bedrijf. Een digibeet zijn in 2014 is GEEN geldig excuus meer! Telefoons bestaan ondertussen meer dan 15 jaar, smartphones meer dan 10. En computers meer dan 30, en dat is dus ook voor de generatie 60+ lang genoeg geleden, want die waren toen 30-50...

Het moet nou toch echt eens afgelopen zijn met die totale onwilligheid van de bevolking iets te snappen van de apparatuur waar ze hun hele leven omheen bouwen.

Of komen jullie ook allemaal klagen bij de supermarkt dat je elektriciteit het niet meer doet? Zal de Albert Heijn blij mee zijn....

En de error code invullen op Google.com had je dit trouwens allemaal kunnen vertellen.

(Vat dat allemaal niet te persoonlijk op. Ik wordt gewoon té moe van al die mensen die komen met 'ik hoef dat allemaal niet te weten want dat doet een ander wel voor mij' principe. Misschien moet ik ook maar eens zo gaan denken over dingen: Ach, huur betalen, why? Ik weet toch niet hoe dat moet! En een rijbewijs, waarom zou ik, een gaspedaal intrappen kan ik toch ook zonder eerst te leren hoe het werkt? Immers, men mag het ook met computers en mobieltjes, wat tot een eindeloos aantal gevallen van slachtoffers leid...)

Goed, lecture over (doe er wat mee!), tijd voor de op Google tot in den treuren uitgezetten oplossing:

Stap 1:
Verwijder je Google account onder instellingen --> Accounts --> Google --> Opties --> Wis Account.

Stap 2.
De data wissen van de apps. Ga naar:
Instellingen > Applicaties > Alles> Downloads > Wis Data en Leeg Buffer,.
Instellingen > Applicaties > Alles> Google Play Store > Wis Data, Verwijder Updates en Leeg Buffer,.
Instellingen > Applicaties > Alles> Google Play Services > Wis Data en Leeg Buffer

Stap 3:
Reboot. Zet je telefoon uit (UIT, niet op standby) en zet 'm vervolgens weer aan.

Stap 4. Voeg je account opnieuw toe onder Instellingen --> Accounts --> Opties --> Nieuw

Stap 5. Open de Google Play Store en probeer het opnieuw.
Reputatie 4
Hoi,

Het lijkt erop alsof er iets mis serieus misgaat met de Play Store. Zou je, mits je verbonden bent met WiFi, eens de updates van de Play Store kunnen verwijderen. Dit doe je eenvoudig door de volgende stappen uit te voeren:

Apps - Instellingen ( - Algemeen -) Applicatiebeheer - Alles - Google Play Store - Updates verwijderen

Vervolgens is het verstandig om je telefoon even opnieuw op te starten. Kijk dan eens of het wel werkt?

Let op: de kans is aanwezig dat de telefoon direct weer de updates download, die je zojuist verwijderd hebt. Dit is op zich niet erg, maar zorg dus dat je verbonden bent met WiFi!

Groet,
Casper.

Reageer