Beantwoord

Mijn dochter heeft op een link geklikt van 'Gamecraze' en nu krijg ik een SMS dat ik abonnment heb afgesloten van 5 euro/week, hoe kom ik hier vanaf?

• 17 mei 2020
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

Goedeavond,

Mijn dochter heeft op een link geklikt van ‘Gamecraze’ en nu krijg ik de SMS dat ik een abonnenment heb afgesloten van 5 euro/ week.

Afmelden kan via payinfo.nl een wel hele dubieuze website. Ik heb ingelogd omdat op jullie forum stond dat je dit moest doen, maar ik kan de details van een eventuele transactie of abonnement niet vinden. Er staat ook dat voor klanten van T-mobile ik contact op moet nemen met T-mobile?

Hoe kan het in vredesnaam dat je een abonnement kan kopen door per ongeluk op een link te klikken?

icon

Beste antwoord door CrisTien 17 mei 2020, 22:10

Goedenavond ,  Gebruik nooit een telefoonnummer in een openbaar community.

De moderators zullen je naam aanpassen.
Dit is al het begin van onveilig gebruik op het internet. Sorry maar oplichters maken overal misbruik van Tegenwoordig.

Je kan betaaldiensten voorkomen door dit soort diensten te blokkeren in je TM account. 
Mobiele internetdiensten (FTMSC) betalen via je factuur

Je kan Hier meer lezen wat er aan te doen is, en waarom T-Mobile dit soort oplichting niet kan blokkeren.

Groetjes.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond ,  Gebruik nooit een telefoonnummer in een openbaar community.

De moderators zullen je naam aanpassen.
Dit is al het begin van onveilig gebruik op het internet. Sorry maar oplichters maken overal misbruik van Tegenwoordig.

Je kan betaaldiensten voorkomen door dit soort diensten te blokkeren in je TM account. 
Mobiele internetdiensten (FTMSC) betalen via je factuur

Je kan Hier meer lezen wat er aan te doen is, en waarom T-Mobile dit soort oplichting niet kan blokkeren.

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo

Erg vervelend, via payinfo.nl wordt je inderdaad weer terug verwezen naar T-Mobile.

Staan de kosten niet in My T-mobile of in de app?

Een tip is om de opties voor betalen via sms te blokkeren in de app onder meer bij blokkeren.

Edit op de website gamecraze.mobi staat helemaal onderaan afmelden, als je er op klikt kan je dan wat zien? Ik heb het bekeken maar ik heb niks bij hun.

“Goede”avond, ik heb me reeds kunnen afmelden voor dit “abonnement”, maar de 5 euro kosten staan inmiddels op mijn faktuur. Ik heb een onderzoeksverzoek ingediend via jullie website om jullie een kans te geven dit recht te zetten.  Onderstaand de stappen hoe ik het “abonnement” heb opgezegd.

Ik vind ook jullie verantwoordelijk want jullie kunnen wel zeggen schrijven over internet gebruik, maar je hebt ook een verantwoorlijkheid als provider van het onveilige internet. Jullie kunnen die settings voor diensten ook standaard op blokkeren zetten en mocht ik dan ooit iets willen betalen via jullie faktuur dan kun je dat aanzetten (toestaan). Doe maar eens een zinnige enquete onder jullie klanten wat ze hier van vinden? Ik kan je het antwoord al geven.

Dit is gewoon pure oplichterij van dit zogenaamde content management bedrijf CFM Content For Mobile Ltd. en T-Mobile zelf die dit in de hand werkt met de standaard instellingen voor diensten.

Stappen:

1) Gelijk nadat ik de SMS op de telefoon kreeg ben ik naar deze (dubieuze) website gegaan. Deze zogenaamde stichting staat trouwens op het hetzelfde adres geregistreerd als de company “Joachim Wald Holding BV.” te Leiden die weer eigenaar is van “CFM Content For Mobile Ltd” te Cyprus, wat een toeval toch. Wellicht zit T-mobile in het pand ernaast?

Zie onderstaand de SMS van CFM Content For Mobile Ltd (Gamecraze) over ingang van een abonnement van 5 euro per week, en even voor de duidelijkheid netflix kost 10 euro per maand en dan zou ik voor deze service 5 euro per week gaan betalen….. nee hoor dit is absoluut geen oplichting…

2) ​​gelijk na de bovenstaande SMS stond er nog geen transactie op.payinfo.nl
3) na ongeveer een uur stond de transactie erop
4) klik op details om af te melden

5) De “dienst” is nu gestopt

6) Maar de “dienst” staat wel mooi op de volgende faktuur

7) en ik heb dus een onderzoeksverzoek ingediend hiervoor

Reputatie 7
Badge +5

Goedemorgen,

Ben - als medegebruiker - ook voor dat de standaardinstelling op blokkeren zou moeten staan. Dat zou fijn zijn. Hoewel er ook een grote groep is die bewust wel wil kopen via hun mobiele abonnementen. Daarmee een lastige discussie.

T-Mobile en andere providers bieden toegang tot internet. Zij kunnen nooit verantwoordelijk zijn voor de content en diensten die daar verder geleverd worden. Dit soort gaming en advertorial bedrijven zoekt daarbij de grenzen op van wat mogelijk is. Maar zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen dienst. Zij zouden aangepakt moeten worden, maar dat is in al die jaren erg lastig gebleken. Wordt die ene geblokkeerd, dan wordt het volgende bedrijf weer geopend. Het is in die zin dweilen met de kraan open. Omdat dit een dienst is met een dubieuze wijze van abonnementen aanbieden, biedt T-Mobile wel de mogelijkheid om de transactie te laten onderzoeken. Daarvan maak jij gebruik. Het blijft de gebruiker zelf die verantwoordelijk is voor een veilig gebruik van internet en de wirwar aan content en services die het biedt. 

Reageer