Vraag

Mobiel verzenden van email met bijlagen

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Het verzenden van een email met twee bijlagen, samen 5 MB, met mijn smartphone via internet/dataverkeer (dus zonder wifi) is niet gelukt. Toch is de te verzenden mail in zijn geheel in mijn map Verzonden geplaatst. Voor mij zag het er dus uit alsof het versturen van de mail gelukt was. Maar de mail is niet aangekomen.
Hoe kan dit? Ik heb nog bijna alles over van mijn 500 MB dataverkeer per maand.
Wat kan ik er aan doen? Of is de omvang van een email voor mobiel verzenden gelimiteerd?
Alvast bedankt voor het meedenken.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hi Malu63,

Zou je kunnen aangeven van welke e-mailapplicatie je gebruik maakt en welk toestel je hebt? Lukte het voorheen wel om e-mail met bijlagen te sturen en lukt het e-mailen zelf wel goed? Ik raad je aan om de e-mailinstellingen opnieuw aan te passen. In onze Toestelhulp vind je instructies om de e-mail opnieuw in te stellen. Zou je dat eens kunnen nagaan en laten weten wat je geprobeerd hebt en of het gelukt is?
Hi Hajar,

Ik ga helemaal niets wijzigen, alles werkt.
Heb opnieuw geprobeerd om mobiel, dus niet via wifi, een mail te versturen met grote bijlage, 3,6 MB. En die is aangekomen.
De mail die niet aan kwam had een bijlage van 4,6 MB.
Daarom mijn vraag opnieuw: zit er een maximum aan de omvang van de emails die je mobiel mag verzenden per keer?
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Malu63,

Op het netwerk hebben wij geen limiet voor het uploaden of downloaden van een bijlage in een email! Wellicht heeft het te maken met de e-mailapp of e-mailservice die je gebruikt. Welke is dat precies? Dan kunnen we nog even met je meezoeken! 🙂
Beste,

Mobiel gebruik ik K9Mail als email app.
Bedankt voor het meedenken,
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Malu63,

Ik heb het afgelopen half uur echt flink zitten Googelen en zitten zoeken op de website van K-9 Mail zelf, maar ik kan hier niets over vinden. Wellicht kun je K-9 Mail eens een berichtje sturen met deze vraag zodat ze jou hier meer over kunnen vertellen? Ik hoop echt dat er dan meer duidelijkheid over komt! Hou je ons op de hoogte?
Hallo Jaimy,

Heb het nagevraagd in de K-9 community. En daar werd gemeld dat er geen limiet aan zit. Attachments tot de 20 MB verzend iemand zelfs.
Intussen is het mij gelukt om een attachment van bijna 4 MB met K-9 mail via de mobiele verbinding van T-mobile, dus zonder wifi, te verzenden.
Daarom ben ik navraag gaan doen bij Zeelandnet. Want zij handelen de verzending van mijn emails af.
Zij hebben wel een 10 MB limiet voor attachments die met webmail worden verzonden.
Maar verder niet.
Heb via mijn huis wifi een mail met 12 MB aan attachments goed kunnen verzenden.
Mijn conclusie is dat de mobiele verbinding op dat moment te zwak was.
En dat er voor mij geen data limieten zitten aan de omvang van emails.
Dat wilde ik weten.
Bedankt voor het meedenken.
Vriendelijke groeten,

Reageer