Beantwoord

NFC simkaart

• 9 januari 2017
  • 9 reacties
  • 1727 Bekeken

Beste mensen,

Wanneer gaat T Mobile een NFC simkaart aanbieden? Telefoons zijn al ruim 3 jaar klaar om te betalen via Android pay of een bank app, maar doordat T Mobile geen nfc simkaarten aanbied kan in niks met deze functie.

Met vriendelijke groet,
Tjörven
icon

Beste antwoord door Mpiotrek 11 januari 2017, 13:41

@rjgeers
Volgs mij heeft T-Mobile helemaal geen NFC SIM. Dan werkt het met geen enkele bank. Uiteraard wel handig om te melden dat ABN nu ook mee doet, maar met T-Mobile kan dit nog niet.

ABN Amro and ING mobiel betalingen zin onafhankelijk van NFC simkaart. Ze gebruiken HCE dus je kan ING en ABN betalingen met alle netwerken gebruiken (ook met Tmobile). Jouw android mobiel heeft een NFC chip nodig en dit is alles. Ik ben niet bekend of Tmobile een NFC simkaart heeft.

Rabobank bankieren werk alleen met bepalde toestelen en een NFC simkaart van KPN, Simyo en Telfort. Vodafone Smartpass werk alleen met branded toestelen van Vodafone een NFC simkaart van Vodafone. Voor andere toestelen (niet Vodafone branded) krijgt je een NFC sticker.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge
Dear Dutch Thunder!

For your information. Basically there are two options to pay with your phone: NFC simcard or HCE. Android Pay works with so called host card emulation (HCE) and the details of your card are stored online. In contrast contactless payments with NFC simcards (for example Rabobank are done with so called secure elements but the phones have to certiffied in order to work as your card is stored on the simcard (secure element). I think HCE is the future because with all NFC phones you can use it. At the moment ING is using HCE for their contactless payments on android and it works quite well. Rabobank still uses secure element on the phone but the list of enabled phones is limited. I am using now Android Pay only becasue I come from Poland and recently Google introduced Adroid Pa there). It is up to Google to introduce it in NL and does not have anything with Tmobile. The same with Apple Pay and Samsung Pay. To be honest- Netherlands is a bit behind with contactless payments so I hope it will change in the future but it has to be collaboration between banks, card providers and system operators (Apple, Google or Samsung) to introduce it. I hope it answer your question. If not please let me know so I can explain it better.

Mvg
Peter
@Mpiotrek
Volgens mij staat er in de forum, voertaal Nederlands. Daarom snap ik niet zo goed waarom je dit bericht in het Engels schrijft. Zie: Huisregels

Maar goed, om dan even in het Nederlands verder te gaan: het is wel een goede forum vraag. Wij zouden ook erg graag willen betalen met ons mobiel, maar dat is nog niet mogelijk. Best jammer, dat is toch de toekomst en het is weer een pasje minder in mijn portemonnee. Zou het wel een mooie dienst vinden om uit te brengen.

Volgens mij zijn er toch al mobiele providers die dit testen met banken? Zelf heb ik een iPhone en Apple Pay werkt gewoon echt nog nergens, das wel een nadeel van Apple. Maar als er een NFC kaart in zou zitten dan moet het toch kunnen om te betalen via mijn eigen bank. Misschien een mooie service om in 2017 uit te brengen?

Ben eigenlijk wel zeer nieuwsgierig wat T-Mobile hier voor antwoord heeft :8
Mocht T-Mobile willen testen met een iPhone, ik wil me wel aanmelden hoor... 🙂
Reputatie 2
Badge
@Mpiotrek
Volgens mij staat er in de forum, voertaal Nederlands. Daarom snap ik niet zo goed waarom je dit bericht in het Engels schrijft. Zie: Huisregels

Mijn Nederlands is niet zo goed maar ok- het staat in huisregels. Ondanks ik in Engels heb geschreven- de content blijft het zelfde. Apple, Android Pay en Samsung Pay heben niet veel gemeen met Tmobile. Dit vraag is voor Nederlandse banken. Volgs mij gaat het over geld en overeenkomsten tussen banken en dienst providers (for Android Pay, Samsung Pay en Apple Pay moet je extra betalen). Met Apple dit is even moeilijker. Apple wil geen andere apps NFC chip van iPhone gebruiken dus voor iPhone de einige optie is Apple Pay. Volgs mij Apple Pay is echt duur voor banken en gebruikers. Als je een Android toestel heb, kan je met ING of Rabobank contacloos met jouw mobiel betalen (HCE). Er zijn ook andere berijven die HCE betalingen vood anroid teostelen aanbieden. Vodafone heeft ook Vodafone SmartPass maar dit is andere technologie (secure element).

Mvg
Piotr
Reputatie 6
Badge +17
@Piotr en Serviceweb,

Leuk om te zien dat jullie beiden graag andere klanten willen helpen! 🙂 Daar worden we alleen maar blij van. Het handigste is als een klant zijn vraag in het Nederlands stelt om deze ook in het Nederlands te beantwoorden, sommige klanten kunnen misschien niet zo goed Engels. Maar ik begrijp dat jij, Piotr, niet heel goed Nederlands kunt (valt best mee trouwens!) dus dan is Engels ook goed. Ik heb dit ook gelijk aangepast in de Huisregels aangezien we vaker klanten op het forum hebben die Engels spreken. Onze voorkeur gaat uit naar Nederlands, maar Engels is ook toegestaan.
@Thalina
Een geweldige aanpassing 🙂
Abn-amro kan je in t rijtje van banken ook noemen. Ik gebruik contactloos betalen al een paar maanden met nfc van t toestel . Werkt supersimpel en snel.
@rjgeers
Maar is dit ook geldig met een NFC SIM van T-Mobile?
Vraag me af hoe dat dan in zijn werk gaat. Volgens mij heeft T-Mobile helemaal geen NFC SIM. Dan werkt het met geen enkele bank. Uiteraard wel handig om te melden dat ABN nu ook mee doet, maar met T-Mobile kan dit nog niet.
Reputatie 2
Badge
@rjgeers
Volgs mij heeft T-Mobile helemaal geen NFC SIM. Dan werkt het met geen enkele bank. Uiteraard wel handig om te melden dat ABN nu ook mee doet, maar met T-Mobile kan dit nog niet.

ABN Amro and ING mobiel betalingen zin onafhankelijk van NFC simkaart. Ze gebruiken HCE dus je kan ING en ABN betalingen met alle netwerken gebruiken (ook met Tmobile). Jouw android mobiel heeft een NFC chip nodig en dit is alles. Ik ben niet bekend of Tmobile een NFC simkaart heeft.

Rabobank bankieren werk alleen met bepalde toestelen en een NFC simkaart van KPN, Simyo en Telfort. Vodafone Smartpass werk alleen met branded toestelen van Vodafone een NFC simkaart van Vodafone. Voor andere toestelen (niet Vodafone branded) krijgt je een NFC sticker.
@Mpiotrek
Klopt.
Bij AbnAmro wordt gebruik gemaakt van nfc chip van het toestel en niet met een speciale Simkaart.

Reageer