[Nieuws] T-Mobile Extra gaat stoppen


Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Waarom stopt T-Mobile Extra?

In de afgelopen jaren hebben klanten kunnen sparen voor kortingen en accessoires via het T-Mobile Extra spaarprogramma. We hebben flink onderzoek gedaan naar de behoeften van onze klanten. Daaruit is gebleken dat klanten liever op andere manieren gewaardeerd worden. Daarom hebben we besloten om T-Mobile Extra per juni 2021 te stoppen.  Ook is het  niet meer mogelijk om je aan te melden voor het programma. Hoewel het programma stopt, blijven we je als klant graag voordelen bieden. Zo is er bijvoorbeeld T-Mobile Klantvoordeel

 


Hoe lang heb ik de tijd om de punten in te wisselen?

 

Heb je je abonnement nog niet verlengd sinds 28 januari 2018? Dan kun je je punten nog uitgeven tot en met 1 juni 2021.  Log hiervoor in op My T-Mobile of ga langs in de T-Mobile shop.

Je hebt van ons een email of sms gekregen waarin de voor jou geldende datum staat vermeldt.

 

Heb je je abonnement verlengd na 28 januari 2018? Dan zijn je T-Mobile Extra punten nog 4 maanden geldig vanaf de start van je nieuwe abonnement, uiterlijk tot 9 juli 2020. Log hiervoor in op My T-Mobile of ga langs in de T-Mobile shop. Je hebt van ons een email of sms gekregen waarin de voor jou geldende datum staat vermeldt.

 

 

 

Hoeveel punten heb ik nog?

 

Als je in My T-Mobile inlogt, kun je jouw puntensaldo bekijken. Op deze pagina zie je waar je punten mee verdiend hebt en welke punten je hebt ingewisseld.

 

Bouw ik nog punten op tot en met 21 juni 2021?

 

Vanaf juli 2020 zul je geen nieuwe punten meer sparen via T-Mobile Extra. Klanten die al punten spaarden via T-Mobile Extra ontvangen als bedankje eenmalig 50 punten.

 


Kan ik mijn punten ook in de winkel inwisselen voor korting op een telefoon of accessoires?

 

Yes, dat kan ook! Je kunt de punten hier ook voor inwisselen bij een T-Shop bij jou in de buurt.

 


Kan ik mijn punten inwisselen om facturen mee te betalen?

 

Nee, het is niet mogelijk jouw punten te gebruiken om factuurkorting te krijgen. Je kunt wel andere extraatjes van T-Mobile kiezen met je punten, zoals een databundel of korting op accessoires.

 


Komt er een ander spaarprogramma voor T-Mobile Extra in de plaats?

 

Er komt op dit moment geen ander spaarprogramma voor terug. In plaats daarvan kun je je als klant aanmelden voor T-Mobile Klantvoordeel om van extra voordelen te genieten.

Meer over T-Mobile Klantvoordeel

 


Kan ik punten weggeven of inwisselen voor geld?

 

Nee, het is niet mogelijk om punten weg te geven aan een andere klant of voor een geldbedrag in te wisselen. Mocht je nog wat punten over hebben, dan kun je natuurlijk altijd even in de catalogus kijken of er een mooie deal is!

 


Mochten jullie nog vragen voor ons hebben, laat het hier in het topic weten!

 


126 reacties

Reputatie 2
Wow, a lot of changes today. Will you till be able to exchange the points for the discount on the phone (I have never used it but I heard it is possible)?
Reputatie 7
Badge +14
Van mij mag het.
Stopt bij verlengde abonnementen vanaf nu?
Ik heb verlengd in november ergens, stopt het sparen dan ook?
Reputatie 7
@Mpiotrek

Yes, you can still exchange your Extra points for a payment of your phone in the T-Shop! 🙂

@CrisTien

Dit geldt voor de abonnementen die vanaf 29 januari worden verlengd, vernieuwd of afgesloten, dus niet voor contracten die eerder dan deze datum afgesloten zijn.
Reputatie 4
Toevallig las ik dit, 3 dagen geleden, op Tweakers.
Wanneer is dit voor het eerst bekend gemaakt? En waar?
Reputatie 5
Toevallig las ik dit, 3 dagen geleden, op Tweakers.
Wanneer is dit voor het eerst bekend gemaakt? En waar?

Toen dit topic geopend werd was moment van aankondiging.
Reputatie 4
Bedankt Rosan.
Dus de 22 tot de 29, 7 dagen. Je hebt dan 7 dagen, aangenomen dat je in het gelegenheid was om dit te zien. Op Tweakers bijvoorbeeld. Is er een rede dat dit zo snel moet?
Reputatie 3
Ik schrik net ook dat T-Mobile extra stopt

Mijn vraag is of jullie mogelijk alle T-Mobile extra bijbetalen zetten ?

Ik wou graag : https://www.t-mobile.nl/sparen/catalogus/product/foto-wanddecoratie

Maar ik heb totaal 1172 punten.

wat te doen ?

Pierre
Reputatie 7
Badge +9
Hi allemaal,

Als je na 29 januari verlengt dan heb je nog 4 maanden de tijd om je punten op te maken.

@Iamsterdam; Je kan alleen bij sommige artikelen een gedeelte bijbetalen. We bieden je dan de opties 25%, 50% of 75% bijbetalen. Dit verschilt per artikel. Het extra bedrag wordt daarna gewoon verrekend op je maandelijkse factuur. Bij het artikel die jij meestuurt is dat niet mogelijk, omdat het om een voucher gaat. Ik hoop dat er nog wat leuks tussen zit zodat je je punten alsnog kan gebruiken! 🙂
Reputatie 4
Hoi Hajar,

Waarom moet het zo snel?
Ik bedoel het is blijkbaar de 22e bekend gemaakt en je had tot de 29e.
Dus 7 dagen.
Reputatie 7
Badge +14
Onra als je niet hoeft te verlengen blijven je punten gewoon doorlopen.
Die van mij lopen dus nog 21 maanden door. En heb je vandaag wel een verlenging aangevraagd heb je ook nog 4 maanden de tijd om ze op te maken.
Reputatie 4
Onra als je niet hoeft te verlengen blijven je punten gewoon doorlopen.
Die van mij lopen dus nog 21 maanden door.

Dat snap ik CrisTien, maar mijn vraag blijft nog steeds waarom zo snel.
Reputatie 7
Badge +14
Ik denk omdat vandaag de nieuwe opties abonnementen zijn ingegaan.
Zodat het voor de nieuwe klanten gelijk duidelijk is.

Verder begrijp ik jouw opmerking niet zo goed geloof ik.
Wat doen ze dan snel als je nog 4 maanden krijgt? Hebben ze het te laat gemeld?
Reputatie 4
Ja dat klinkt logisch, nieuwe abonnementen nieuwe regels.
Wacht even, spaarpunten bestaat al jaren, er zijn al diverse verschillende abonnement vormen gekomen en gegaan zonder problemen.
Nee ik denk dat het probleem is dat veel mensen hun punten opsparen en dat wordt dan een molensteen voor T-Mobile.

Doet me denken aan de oude Relax abonnement.

De mogelijkheid om korting te krijgen op je factuur, met spaarpunten, was al verdwenen.

Maar wat als dit 3 maanden geleden bekend was gemaakt. Veel klanten die in de afgelopen maanden hun contract hebben verlengd hebben dit mede gedaan door de spaarpunten. Oke, ze kunnen blijven sparen. Hopelijk hebben ze 2 jaar contracten afgesloten. Ik vindt het gewoon niet netjes.
Voor mij gevoel hebben ze gewoon gewacht tot het laatst moment. Of T-Mobile is heel impulsief.
Reputatie 7
Hi Onra,

CrisTien heeft zo te zien al goede antwoorden gegeven! Je hebt dus niet slechts 7 dagen om de punten in te wisselen, je kunt hier nog langer mee doorgaan. Het is echter wel zo dat bij nieuwe contracten (afgesloten vanaf 29 januari) het sparen niet meer inbegrepen zit. CrisTien had hier al een goed vermoeden over, want we zien dit direct als een goede mogelijkheid om dit gelijk te communiceren naar verlengende én nieuwe klanten. Op die manier scheppen we duidelijkheid over het uitfaseren van T-Mobile Extra. Aangezien de andere wijzigingen (nieuw abonnement, Samen) ook vorige week bekend zijn gemaakt, hebben we Extra daar ook in meegenomen.

Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het gerust weten!
Reputatie 4
Deze plan over het uitfaseren van T-Mobile Extra.
Hoe oud is het en wanneer was het al intern bij T-Mobile bekend dat het uitgevoerd gaat worden?
Ik was al klant bij tmobile ik heb alleen op 29 januari ook tmobile thuis afgesloten dus ja mijn vraag is dus spaar ik nu door of is dit niet hiervoor van toepassing. Zo ja worden die punten samen gevoegd? En tot wanneer moet ik dan mijn punten inwisselen?
Reputatie 4
Heeft T-Mobile thuis ook spaarpunten?

Als ik kijk bij het begin van deze topic.
Als je er voor kiest om jouw abonnement niet om te zetten naar ons nieuwste abonnement, dan blijf je dus sparen en kun je jouw punten op ieder moment inzetten.

Kies je voor een overstap of verlenging met ons nieuwste abonnement, dan heb je 4 maanden om jouw punten in te wisselen voor producten uit de catalogus.


En nieuwe abonnementen per 29e geen spaarpunten. 😞
Reputatie 4
Ik heb het gevoel dat er heel veel mensen gaan balen als ze merken dat ze net te laat zijn met het verlengen van hun abonnement om nog mee te doen met de spaarpunten sparen.

De excuus dat het dan mooi samenloopt met het introductie van een nieuwe abonnement is niets meer en niets minder dan een excuus.
Je kunt immers altijd communiceren naar verlengende én nieuwe klanten.

7 dagen was gewoon te kort, wellicht was dat ook de bedoeling.
Is hierover een mail gestuurd naar de klanten? Je zou denken van wel gezien alle gedoe die over de spaarpunten zijn gegaan. Ik kan het me niet herinneren een gezien te hebben. Hopelijk wat paranoïde maar als de waarde van de spaarpunten gaat kelderen dan zie ik het als een bevestiging.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Onra,

Ik begrijp dat je zelf erg tevreden bent met ons spaarprogramma T-Mobile Extra, maar na flink wat onderzoek zijn wij er toch achter gekomen dat klanten liever korting ontvangen. De mensen die liever wel hun spaarpunten gebruiken en nog gebruik maken van een abonnement dat verkocht is voor 29 januari 2018 kunnen dan ook blijven doorsparen. Alleen voor nieuwe abonnementen is er iets veranderd en het is wel tijdig vermeld. Tenslotte, heb je ook nog 4 maanden de tijd om je punten op te maken dus het is niet zo dat ze verloren gaan.

Nogmaals, ik begrijp je feedback en wil je er ook voor bedanken!
Reputatie 4
Bedankt voor je reactie Hajar.

De acties om extra punten te krijgen, vielen mij persoonlijk wat tegen. Het was meer gericht op extra dingen kopen waardoor je punten kon krijgen. Dingen die ik toch niet wou, dus wel doen omdat je punten voor kreeg. En was alleen voor nieuwe klanten.. bestaande gebruikers kregen geen punten... Nee, dat was niets voor mij. Maar inderdaad ik vind het niettemin een mooi programma.

Klanten hebben liever korting, ben ik dan geen klant? Zit ik in de verkeerde forum?

Ik vindt korting ook wel leuk trouwens maar veel leuker is gewoon een vast lage prijs. Door die korting moet je, als je gebruik blijven maken van kortingen, ieder keer overstappen. Misschien moet ik het meer zien als met energie leveranciers, gewoon blijven wisselen naar de goedkoopste.
Voor mij was T-Mobile extra een extra rede om bij T-Mobile te blijven.

Het is tijdig gemeld?
Waar was het dan vermeld en wanneer?
En waarom is er geen mail gestuurd naar die T-Mobile extra punten spaarders. Ik kijk niet dagelijks, soms maanden niet, op T-Mobile. Ik ga ervan uit dat belangrijk nieuws per mail komt.

Of heb je over deze Topic die op de 22e mededeelde dat je 7 dagen hebt om je abonnement te verlengen als je gebruik wenst te maken van T-Mobile extra. En dat beschouw je als tijdig? Wat zeg je tegen de klanten die wel mee wilde doen met T-Mobile actie maar niet voor 29 januari konden verlengen?

Had je ook spaarpunten voor T-Mobile thuis?
Reputatie 4
Deze plan over het uitfaseren van T-Mobile Extra.
Hoe oud is het en wanneer was het al intern bij T-Mobile bekend dat het uitgevoerd gaat worden?
Reputatie 5
Hoi Onra,

Uiteraard ben jij ook een klant! Hajar bedoelde hiermee dat het grotere deel van de klanten een voorkeur heeft voor kortingen in plaats van een spaarsysteem. We begrijpen goed dat niet iedereen het hier mee eens is, maar we doen ons best om een zo groot mogelijk groep (potentiele) klanten te bereiken door in te spelen op hun wensen.

We hebben het inderdaad op 22 januari gecommuniceerd op ons forum en op de website stonden de voorwaarden van het nieuwe prijsplan. Voor de gene die al een abonnement hebben en gebruik maken van T-Mobile extra zal er voorlopig niets veranderen. Je blijft namelijk gewoon sparen en je kan je punten nog steeds inwisselen voor leuke producten en diensten uit de T-Mobile Extra catalogus.

Als je nu of in de toekomst besluit om te vernieuwen dan ga je gebruik maken van de nieuwe voorwaarden van het nieuwe prijsplan, waarbij je niet meer spaart met T-Mobile Extra. Hier tegenover staat wel dat er vele andere voordelen zijn, daarnaast heb je ook nog eens 4 maanden de tijd om de gespaarde punten in te wisselen voor iets leuks.

Als ik je bericht goed begrijp had je eerder geïnformeerd willen worden over het feit dat je na een vernieuwing geen gebruik meer kan maken van het spaarprogramma. Omdat de uitfasering op dit moment nog geen impact heeft op bestaande klanten met een lopend abonnement hebben we er voor gekozen om dit niet pro-actief te communiceren per e-mail of sms. Wellicht dat dit een punt is om in de toekomst even stil bij te staan! Bedankt voor het uiten van je ontevredenheid en het duidelijk formuleren van je klacht. Alleen zo kunnen wij in de toekomst onze dienstverlening en communicatie naar de klant toe verbeteren.

Ik hoop dat je ons standpunt en manier van communiceren begrijpt Onra. Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
Reputatie 4
Hoi Issam,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ik ben blij dat mijn argumenten gehoor vindt.
Ik begreep al, min of meer, wat de consequenties zijn mocht ik overstappen naar een andere abonnement. Ik controleer het nog eens ter zijner tijd.


Als ik je bericht goed begrijp had je eerder geïnformeerd willen worden over het feit dat je na een vernieuwing geen gebruik meer kan maken van het spaarprogramma.
Niet perse eerder maar überhaupt, gewoon een email of sms liefst beide.


Omdat de uitfasering op dit moment nog geen impact heeft op bestaande klanten met een lopend abonnement hebben we er voor gekozen om dit niet pro-actief te communiceren per e-mail of sms. Wellicht dat dit een punt is om in de toekomst even stil bij te staan!
Ik hoop het.

Ik kijkt dus niet dagelijks op de T-Mobile website. Als ik het niet op Tweakers.net had gezien van deze verandering wist ik het gewoon niet. Dan was het gewoon pech. Helaas meneer u/je had het kunnen weten als u op onze website was geweest. Niets meer aan te doen...
Het is toch raar dat ik zulke grote baanbrekende aanpassing te horen moet krijgen van een ander? Moet ik nu elke dag op T-Mobile website kijken voor het geval er iets anders uitgefaseerd wordt? De kans dat je belangrijke verandering mist en daar later mee geconfronteerd wordt is dan gewoon groter dan als iedereen een mail had gekregen en of sms... Het scheelt ook frustratie en ergernis. Ik was hier behoorlijk aan het ergeren, zie vorige posts. Maar dit is een deel van het probleem de andere is dat je tot 29 januari de tijd had om je contract te verlengen. 7 dagen waarom zo kort?

Nogmaals bedankt voor je antwoorden en uitleg maar ik begrijp jullie standpunt en manier van communiceren nog steeds niet. Tenzij het de bedoeling was dat er zo min mogelijk mensen gingen verlengen voor de 29e. Dan snap ik het wel. Ik zal het zelfs logisch noemen. Aan de ene kant geef je klanten 7 dagen aan de andere kant weten de klanten het niet. Klinkt als een win/win situatie.
Ik zal eens een feestje geven en niemand uitnodigen, ben benieuwd hoeveel gasten ik dan krijg.

Maar waarom moest het zo snel?
Waarom maar 7 dagen?
Reputatie 7
Hi Onra,

Je hebt nu al meerdere malen antwoord ontvangen. Ondanks dat het niet het antwoord is waar je op gehoopt had, kunnen we er ook niet iets anders van maken. De wijziging is niet van directe toepassing op alle abonnementen, dus vandaar geen SMS en/of e-mail. Dit komt wellicht op een ander moment nog. Daarnaast wordt het ook aangegeven wanneer er verlengd wordt, zodat er zelf gekozen kan worden of er nog even met verlengen gewacht wordt of niet. Die keus maak je dan uiteindelijk zelf!

Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk van je.
Reputatie 4
Hoi David,

Excuses voor het overlast en bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

Ik kan dan alleen hopen dat in de toekomst beter wordt gecommuniceerd met de klanten. Met name in soortelijk gelijk gevallen als het uitfaseren van "T-Mobile vrienden" en T-Mobile extra".

Iets heel anders.
Was er ook spaarpunten voor T-Mobile thuis?

Reageer