[Nieuws] T-Mobile Extra gaat stoppen


Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Waarom stopt T-Mobile Extra?

In de afgelopen jaren hebben klanten kunnen sparen voor kortingen en accessoires via het T-Mobile Extra spaarprogramma. We hebben flink onderzoek gedaan naar de behoeften van onze klanten. Daaruit is gebleken dat klanten liever op andere manieren gewaardeerd worden. Daarom hebben we besloten om T-Mobile Extra per juni 2021 te stoppen.  Ook is het  niet meer mogelijk om je aan te melden voor het programma. Hoewel het programma stopt, blijven we je als klant graag voordelen bieden. Zo is er bijvoorbeeld T-Mobile Klantvoordeel

 


Hoe lang heb ik de tijd om de punten in te wisselen?

 

Heb je je abonnement nog niet verlengd sinds 28 januari 2018? Dan kun je je punten nog uitgeven tot en met 1 juni 2021.  Log hiervoor in op My T-Mobile of ga langs in de T-Mobile shop.

Je hebt van ons een email of sms gekregen waarin de voor jou geldende datum staat vermeldt.

 

Heb je je abonnement verlengd na 28 januari 2018? Dan zijn je T-Mobile Extra punten nog 4 maanden geldig vanaf de start van je nieuwe abonnement, uiterlijk tot 9 juli 2020. Log hiervoor in op My T-Mobile of ga langs in de T-Mobile shop. Je hebt van ons een email of sms gekregen waarin de voor jou geldende datum staat vermeldt.

 

 

 

Hoeveel punten heb ik nog?

 

Als je in My T-Mobile inlogt, kun je jouw puntensaldo bekijken. Op deze pagina zie je waar je punten mee verdiend hebt en welke punten je hebt ingewisseld.

 

Bouw ik nog punten op tot en met 21 juni 2021?

 

Vanaf juli 2020 zul je geen nieuwe punten meer sparen via T-Mobile Extra. Klanten die al punten spaarden via T-Mobile Extra ontvangen als bedankje eenmalig 50 punten.

 


Kan ik mijn punten ook in de winkel inwisselen voor korting op een telefoon of accessoires?

 

Yes, dat kan ook! Je kunt de punten hier ook voor inwisselen bij een T-Shop bij jou in de buurt.

 


Kan ik mijn punten inwisselen om facturen mee te betalen?

 

Nee, het is niet mogelijk jouw punten te gebruiken om factuurkorting te krijgen. Je kunt wel andere extraatjes van T-Mobile kiezen met je punten, zoals een databundel of korting op accessoires.

 


Komt er een ander spaarprogramma voor T-Mobile Extra in de plaats?

 

Er komt op dit moment geen ander spaarprogramma voor terug. In plaats daarvan kun je je als klant aanmelden voor T-Mobile Klantvoordeel om van extra voordelen te genieten.

Meer over T-Mobile Klantvoordeel

 


Kan ik punten weggeven of inwisselen voor geld?

 

Nee, het is niet mogelijk om punten weg te geven aan een andere klant of voor een geldbedrag in te wisselen. Mocht je nog wat punten over hebben, dan kun je natuurlijk altijd even in de catalogus kijken of er een mooie deal is!

 


Mochten jullie nog vragen voor ons hebben, laat het hier in het topic weten!

 


126 reacties

Reputatie 7
Hoi Emre,

Ik snap je punt helemaal! Ik wil je dan ook bedanken voor je feedback, dit is zeker iets wat we in het vervolg beter kunnen doen.

Verder hoop ik echt dat je toch nog iets leuks kunt uitzoeken. Wat je ook kunt doen is eens langs de T-Shop gaan, daar kun je ook fysieke producten krijgen met je punten!
Beste Jaimy,

Ik heb met verbazing de reacties en vragen/verzoeken van mede T-MB’ers gelezen. Niet vanwege de inhoud (vrijwel alles kan ik ook aanvinken) maar over de ‘oplossingen’ die door T-Mobile wordt geboden. Dat het gaat veranderen en wat er voor in de plaats komt is wel duidelijk, maar hoe gaan jullie ervoor zorgen dat men de gespaarde punten op een eerlijke manier kan verzilveren? Het wordt nu namelijk bijna onmogelijk gemaakt.

Voorbeeld: de kortingsbon voor de webshop (€5,-) zou een oplossing zijn, maar je kan bij een bestelling maar één bon gebruiken? Waarom?
Tweede voorbeeld: sport&fit kortingsbon is wel ‘te stapelen’, maar daar zit een maximale afname op van één bon....
Je geeft aan dat je in een T-shop je punten ook kan inzetten, is dat dan wel limiet vrij?

Kijk, ik krijg ook liever direct korting, dus het uitfaseren van T-MB extra begrijp ik helemaal. Maar ik had een wat klantgerichtere werkwijze verwacht. De slechte communicatie en het huidige aanbod waar je de punten nu voor kan inwisselen is, heel eerlijk, niet wat ik van jullie gewend ben.

Ben benieuwd of jullie toch iets kunnen verzinnen zodat ik (en ws meer met mij) op een positieve manier afscheid kunnen nemen van T-MB Extra.

Mvg
Frank
Reputatie 7
Badge +9
Hi Frank,

Dankjewel voor je feedback. Wij geven dit ook zeker door! Momenteel staan de meeste producten op maximaal 1 te bestellen, behalve bioscoopkaarten of de efteling. Als je interesse hebt in korting in de webshop dan kun je ook langs een T-Shop gaan en je punten daar inruilen voor korting.

Ik hoop dat je alsnog wat leuks kan krijgen voor je punten!
Beste,

Het is best schandalig te noemen hoe de T-Mobile wordt uitgefaseerd. Gezien waarvoor je ze nu nog voor kan inwisselen is van uitfaseren bijna geen sprake meer. Wat een troep zeg... Ik heb ruim 9700 pnt. gespaard voor een echt cadeau, maar die kan ik met geen mogelijkheid meer opkrijgen.

Het feit dat er iedere keer dezelfde respons van jullie komt "ik hoop dat je toch nog wat leuks kan krijgen voor je punten" blijkt maar dat er ook geen moeite gedaan wordt om er echt nog iets aan te doen. Elke persoon die hier komt roept namelijk precies hetzelfde, er valt niks fatsoendelijks meer te vinden...

Erg spijtig allemaal...
Reputatie 1
Ook ik heb meer dan 9700 punten en zie nu pas het bericht staan dat dit gaat stoppen. Ik heb vorige maand mijn abonnement verlengd, raak ik nu mijn punten kwijt? En voor hoeveel kun je ‘gratis’ winkelen in de fysieke shop als je ruim 9700 punten hebt?
Reputatie 7
@Stephan1982

Je hebt vanaf de datum waarop je verlenging van start is gegaan nog 4 maanden om jouw punten in te wisselen. De punten staan voor een dagwaarde, dus daar heb ik geen concrete informatie over. Je kunt in de winkel aangeven dat je deze punten wilt inwisselen en dan kunnen ze direct voor je kijken wat je qua geldbedrag in kunt zetten.
Zou fijn zijn als jullie nog pathe vouchers beschikbaar maken, dan kan ik nog wat met de punten.
Reputatie 7
Hoi Emre,

Zou ik inderdaad zelf ook leuk vinden! Ik verwacht echter niet dat deze nog terugkomen, het aanbod wordt niet meer heel erg aangevuld, omdat we aan het uitfaseren zijn. Ik zie wel dat er een Pathé Thuis voucher is. En misschien kun je ook iets met de databundels die worden aangeboden? Hopelijk kun je nog wel iets vinden waar je wat aan hebt! 🙂
Ook ik ben 1 van de mensen die er ineens achter kwam dat bij de T-Mobile extra nog maar 2 pagina's met producten staan, veelal nietszeggende producten of waar je niets aan hebt.

Ook ik heb nooit bericht ontvangen en moest erachter komen via google. Zeer kwalijke zaak omdat het hier toch juíst gaat om trouwe klanten die al jaren bezig zijn met sparen voor iets leuks. Je treft hiermee je allerbeste klanten en dat dan op deze manier communiceren is echt belachelijk.

Kan je op zijn minst je punten inzetten voor korting op je factuur? Want dát is eigenlijk het enige wat nog interessant zou zijn en kom je op een nog enigszins fatsoenlijke manier tegemoet aan de groep trouwe klanten.
Daarnaast wil ik ook nog even ingaan op het feit dat jullie zeggen dat de klanten liever korting hebben. Echter de enige korting die ik bij T-Mobile zie is de "meer meer meer korting". Met andere woorden, hoe meer diensten je afneemt, hoe hoger de korting. Hoe meer diensten je afneemt is echter niet de definitie van een trouwe klant. En juist voor die groep was deze manier van "belonen" perfect. Het gaat T-mobile nu dus echter meer om meer winst ipv de echte trouwe klanten te belonen.

Ikzelf ben al ruim 10 jaar klant en voor sommige zal dit nog veel langer zijn. Op deze manier omgaan met die groep klanten kan ik niet begrijpen.
Reputatie 7
Hi Jearnobyl,

Jammer dat er in de catalogus niets staat wat voor jou interessant is! We bieden geen factuurkorting aan voor het inwisselen van je Extra punten, maar je kunt in de T-Mobile Shops wel je punten inruilen voor korting op accessoires of een nieuw toestel. Misschien kun je daar nog iets uit halen met jouw punten?

Het Klantvoordeel is een voordeelprogramma waarin je verschillende abonnementen (zowel vast als mobiel) met elkaar kunt combineren voor extra voordelen. Het klopt dat je inderdaad meer korting krijgt wanneer je meer diensten en abonnementen met elkaar combineert, maar ook bij combinatie van Thuis en Mobiel krijg je al extraatjes. Dit voordeel is er, zoals al ons voordeel, voor vaste én nieuwe klanten, omdat wij vinden dat iedereen hier gebruik van moet kunnen maken en hier recht op heeft. 🙂

Mocht je hier nog andere vragen over hebben, let us know!
Dat is dus precies de spijker op zijn kop slaan. Hiermee geef je dus eigenlijk aan dat T-mobile niets (extra) meer geeft om de trouwste groep klanten en dat is een teleurstellende conclusie.

Zal er verder geen woorden meer aan vuil maken maar het blijft zuur dat de gespaarde punten van vele jaren zo de prullenbak in gaan.
Fijn dat je erachter moet komen zonder enkele aanwijzing dat extra stopt. Ooit gehoord om een bericht te sturen? Mail, sms etc. Zoveel communicatie mogelijkheden en dan dit er doorheen duwen. Prima dat het stopt. Maar stuur voortaan eerst een mail.

Nu kom ik er achter na een zoek actie omdat het mij opvalt dat er zo weinig producten zijn. Lekker dan. Klant boeit jullie dus niks. Goed maar eens weer kijken naar een ander, bestaande klanten zijn niet belangrijk bij t-mobile.
Reputatie 4
@corporal
Het was op 22 januari 2018 medegedeeld op deze topic geloof ik zelf. Toen was het voor mij al heel duidelijk dat heel veel klanten dit bliksem operatie niet zullen meekregen. Ik had het zelf ook bijna gemist ware het niet dat ik het op Tweakers.net zag.

Heb je deze topic ook gezien?
Lieve lieve t mobile. Willen jullie aub de kortingsvoucher weer beschikbaar stellen in de catalogus zodat ik mijn 2000plus punten kan omzetten in vouchers van 5 euro om nutteloze dingen te bestellen op jullie "ACCESSOIRES" pagina. Ik vertik het om geld bin te leggen in punten die ik gespaard heb.
Reputatie 7
Hi @Bringamosa,

Ik verwacht de komende tijd geen nieuwe producten of de terugkeer van producten van vroeger. Als je in de T-Mobile Extra catalogus niets kunt vinden, kun je de punten ook nog inwisselen in de T-Shops, voor korting op telefoons en telefoonaccessoires.
Schandalig hoe T-Mobile met zijn klanten omgaat! Had ik dit eerder geweten dan had ik mijn abonnement zeker niet verlengd, maar was ik na ruim 20 jaar naar een andere provider overgestapt. Waarom krijg je als klant hier niet direct bericht over, maar slechts een krappe maand voordat het bestedingstermijn afloopt? Dit is gewoon bedrog, pure oplichterij. Vooral ook omdat je met het overgebleven aanbod nooit meer je punten kan inzetten. De artikelen die zogenaamd 'tijdelijk niet op voorraad' zijn worden ook niet meer aangevuld. Zeer klantonvriendelijk! Wat zouden de bekende consumentenprogramma's hier over zeggen?
Zeer treurig dit, aangezien ik al klant was voordat het T-Mobile heette en ook heel veel punten heb gespaard waar ik nu niets meer aan heb.

Jullie geven aan dat het gebruikt kan worden in de T-Shop op toestellen? Is dat ook op losse toestellen mogelijk aangezien ik prima tevreden ben met mijn sim only?

@David @Jaimy @Hajar
Reputatie 7
Hoi GB83,

Jazeker, dat kan! Dus je kunt je punten daar gelukkig voor inzetten en zo toch nog goed genieten van de T-Mobile Extra punten. Ben benieuwd welk toestel je gaat kiezen! 😃
Diep triest dit, gevalletje KASSA https://kassa.bnnvara.nl/ gaat dit worden! Ook al jaren klant en inmiddels een behoorlijk aantal punten gespaard. Nooit iets gehoord dat het gaat stoppen. Vroeger een leuk aanbod maar nu is het erg treurig. 2 dingen boven de 5000 punten met notabene bijbetaling maar alleen de bijbetaling is al meer dan het losse product wat je bij coolblue.nl kan bestellen.
49 eurpo bij coolblue
https://www.coolblue.nl/product/798743/jaybird-freedom-special-edition.html

Bij t-mobile

Jaybird Draadloze Sport Koptelefoon voor 7030 punten + € 69,99

😂 erg sneu

Ik lees in dit topic allemaal verhalen van de moderators van T-mobile dat ze het begrijpen en dat ze het meenemen. Dat feedback wordt gewaardeerd en dat de communicatie beter had gekund etc...
Tot op heden heb ik nog steeds geen e-mail, sms of brief gehad dat er iets verandert aan het spaarsysteem.

Loyaliteitsprogramma's zijn er om klanten (het gevoel te geven) betrokken te maken. Stukje blijk van waardering. De hoeveel punten die uit staan bij trouwe klanten is een potentiële miljoenen kostenpost voor T-mobile. Begrijpelijk dus dat ze iets anders willen doen en dit vermommen onder het feit van "onderzoek blijkt dat klanten directe korting willen"
Reputatie 7
@Dunkey

Je kunt de punten ook, zoals vaker aangegeven, inwisselen voor korting op accessoires en telefoons in de winkel. Dit is handig als je niets kunt vinden in de T-Mobile Extra catalogus.

Om misverstanden te voorkomen: De feedback die we meepakken gaat over de communicatie en manier waarop men graag geïnformeerd zou willen worden. Er gaat echter niets veranderen aan de uitfasering van het spaarprogramma T-Mobile Extra, dit gaat gewoon door. Dan weet je in ieder geval dat je niet op een bericht over een aanpassing hoeft te wachten.
Ha David,

"De feedback die we meepakken gaat over de communicatie en manier waarop men graag geïnformeerd zou willen worden"

Daar heb ik tot nu toe dan nog niks van gezien. 10 maanden lijkt mij een beetje lang om een sms, mail en/of brief de deur uit te doen betreffend de veranderingen.
Er is wel degelijk het één en ander verandert, gezien vele cadeaus verwijdert zijn, men moet bijbetalen voor producten die zelfs zonder punten nog goedkoper zijn.
Niet iedereen heeft wat aan korting op accessoires en telefoon omdat deze vaak elders ook al goedkoper aan te schaffen zijn. Is daar dan ook onderzoek naar gedaan?



Er gaat echter niets veranderen aan de uitfasering van het spaarprogramma T-Mobile Extra, dit gaat gewoon door. Dan weet je in ieder geval dat je niet op een bericht over een aanpassing hoeft te wachten.


Er is dus een uitfasering gestart? Welke niet fatsoenlijk gecommuniceerd is, denk dat velen mensen wle op een bericht wachten. Dat zou in ieder geval fatsoenlijk zijn i.p.v. het in de doofpot gooien.

Het begint bij herkennen en erkennnen, dan pas kunnen klanten het misschien accepteren en loslaten.
Beste,

Ik moet nu, 9 maanden na dat ik een nieuw t-mobile abbonnement ben aangegaan ZELF lezen dat de punten verdwijnen. Er is geen fatsoenlijke mail en nog erger er is niks gecommuniceerd vanuit de t-mobile shop bij het verlengen van mijn abbo!

Nu zijn al mijn punten weg zonder ze te gebruiken!!! Nooit op de hoogte gesteld niets. Tuurlijk het staat (blijkbaar) op internet maar laten we eerlijk zijn. Random over uitfasering van tmobile googlen is niet de normaalste zaak van de wereld. Ik hoop dat er nog wat te schikken valt. Gr.
Reputatie 7
@Dunkey

Bij een verlenging zal je hier ook over worden ingelicht, aangezien het dan daadwerkelijk effect op je puntensaldo gaat hebben. Je krijgt dan ook een maand voor het verlopen (dus na 3 maanden) van je punten een e-mail dat je nog een maand de tijd hebt om je punten in te wisselen.

@JBERKIE

Op het nummer waar je mee bent ingelogd op onze Community zie ik nog jouw puntensaldo nog staan op jouw My T-Mobile. Hier zijn onlangs (6 december) ook nog punten van ingewisseld.

Als het om een ander nummer gaat, waarbij punten zijn vervallen door de uitfasering, dan kunnen wij daarin verder niets betekenen. Er wordt een bericht verzonden wanneer de punten bijna verlopen en op dat moment heb je nog een maand om deze in te wisselen.

Mochten er nog andere vragen zijn, dan horen we dat graag.
Ik wilde graag mijn punten opmaken... ik zie dat ik ze nergens meer kan terug vinden. Kunnen jullie dit voor mij oplossen?

Reageer