[Nieuws] T-Mobile Extra gaat stoppen


Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Waarom stopt T-Mobile Extra?

In de afgelopen jaren hebben klanten kunnen sparen voor kortingen en accessoires via het T-Mobile Extra spaarprogramma. We hebben flink onderzoek gedaan naar de behoeften van onze klanten. Daaruit is gebleken dat klanten liever op andere manieren gewaardeerd worden. Daarom hebben we besloten om T-Mobile Extra per juni 2021 te stoppen.  Ook is het  niet meer mogelijk om je aan te melden voor het programma. Hoewel het programma stopt, blijven we je als klant graag voordelen bieden. Zo is er bijvoorbeeld T-Mobile Klantvoordeel

 


Hoe lang heb ik de tijd om de punten in te wisselen?

 

Heb je je abonnement nog niet verlengd sinds 28 januari 2018? Dan kun je je punten nog uitgeven tot en met 1 juni 2021.  Log hiervoor in op My T-Mobile of ga langs in de T-Mobile shop.

Je hebt van ons een email of sms gekregen waarin de voor jou geldende datum staat vermeldt.

 

Heb je je abonnement verlengd na 28 januari 2018? Dan zijn je T-Mobile Extra punten nog 4 maanden geldig vanaf de start van je nieuwe abonnement, uiterlijk tot 9 juli 2020. Log hiervoor in op My T-Mobile of ga langs in de T-Mobile shop. Je hebt van ons een email of sms gekregen waarin de voor jou geldende datum staat vermeldt.

 

 

 

Hoeveel punten heb ik nog?

 

Als je in My T-Mobile inlogt, kun je jouw puntensaldo bekijken. Op deze pagina zie je waar je punten mee verdiend hebt en welke punten je hebt ingewisseld.

 

Bouw ik nog punten op tot en met 21 juni 2021?

 

Vanaf juli 2020 zul je geen nieuwe punten meer sparen via T-Mobile Extra. Klanten die al punten spaarden via T-Mobile Extra ontvangen als bedankje eenmalig 50 punten.

 


Kan ik mijn punten ook in de winkel inwisselen voor korting op een telefoon of accessoires?

 

Yes, dat kan ook! Je kunt de punten hier ook voor inwisselen bij een T-Shop bij jou in de buurt.

 


Kan ik mijn punten inwisselen om facturen mee te betalen?

 

Nee, het is niet mogelijk jouw punten te gebruiken om factuurkorting te krijgen. Je kunt wel andere extraatjes van T-Mobile kiezen met je punten, zoals een databundel of korting op accessoires.

 


Komt er een ander spaarprogramma voor T-Mobile Extra in de plaats?

 

Er komt op dit moment geen ander spaarprogramma voor terug. In plaats daarvan kun je je als klant aanmelden voor T-Mobile Klantvoordeel om van extra voordelen te genieten.

Meer over T-Mobile Klantvoordeel

 


Kan ik punten weggeven of inwisselen voor geld?

 

Nee, het is niet mogelijk om punten weg te geven aan een andere klant of voor een geldbedrag in te wisselen. Mocht je nog wat punten over hebben, dan kun je natuurlijk altijd even in de catalogus kijken of er een mooie deal is!

 


Mochten jullie nog vragen voor ons hebben, laat het hier in het topic weten!

 


126 reacties

Reputatie 1
Ik lees nu pas dit draadje, ook omdat ik erachter kwam dat de puntencatalogus niks meer voorstelt. Ik zie ook elke keer de standaardantwoorden van T-mobile. Ik vind het schandalig dat jullie te beroerd zijn geweest om hier een mail of SmS oid over te sturen. Echt teleurstellend hoe, schijnbaar bewust, jullie dit zo slecht communiceren naar jullie trouwe klanten. Niet raar opkijken als je trouwe klanten verliest zo 👎🏼👎🏼👎🏼
Reputatie 6
Het uitfaseren duurt nu al bijna een jaar, maar ik krijg nog steeds punten erbij. Duidelijk zou in ieder geval geweest zijn als de puntengroei ook per 2018-01-23 zou zijn gestopt. Misschien dan nu per 2019-01-01 stoppen en dan mensen die veel punten hebben geen inflatiecorrectie enz doorberekenen in hun aboprijs.
Reputatie 2
Zojuist een mail ontvangen dat de punten uitgefaseerd worden. Van tijd tot tijd gaf ik wat punten uit aan leuke dingen zoals een staatslot vanuit een prima gevulde catalogus.

Dat de punten uitgefaseerd worden, prima. Wat ik wél schandalig vind is dat de catalogus véél minder opties bied waaronder artikelen die elders zelfs goedkoper zijn dan de bijbetaling. Van de schandalige vulling is daarnaast ook nog eens een kwart "uitverkocht".

Wat ik nog het meest schrijnend vind:
Voorheen kon je zelfs kiezen voor een kleine factuurkorting. Ook deze valt niet meer onder de opties. Moedwillig verwijderd om niet te veel opbrengsten te verliezen nu iedereen zijn of haar punten gaat inwisselen?

Eerder in dit draadje wordt gerept met korting op accessoires en telefoons in de webshop. Alles leuk en aardig, maar wat voor de trouwe klanten die simpelweg hebben verlengd?

Communicatief zéér slecht.
Vulling catalogus schandalig.

Ik kies dan in ieder geval voor de goede doelen, daarmee zal ik T-mobile in ieder geval niet "sponsoren" na zo'n dramatische actie.
Volledig eens met Alexsdam. Wel rommel opsturen over aanbiedingen e.d., maar niet of extreem laat communiceren over dit soort zaken. Maar ja, met dat eerste kan t-mobile centen verdienen en de tweede is alleen in het voordeel van de klant.... Blijkbaar zijn nieuwe klanten interessanter dan bestaande.
D vraag is of het bij andere providers beter is, maar het loont de moeite dat ik eens rond ga kijken.
Reputatie 1
waar kan ik mijn t-mobile extra punten saldo zien? ik ben ingelogd, maar als ik doorklik op https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/sparen naar de online catalogus ( https://www.t-mobile.nl/sparen/catalogus ) , dan krijg ik:

Oeps, je hebt geen rechten voor deze pagina

Je kunt de pagina niet bekijken

Bijvoorbeeld omdat:
  • Je bent ingelogd als PrePaid-klant en hebt geklikt op een link voor facturen of andere diensten voor abonnees.
  • Je een abonnement hebt via je werkgever. Sommige pagina's mogen alleen bekeken worden door je telecombeheerder. Ben je beheerder en wil je inloggen in de zakelijke selfserviceomgeving? Ga dan naar T-Mobile Beheer.

ik heb geen prepaid, en ik heb geen abonnement via een werkgever.
Reputatie 7
Hi Jeff,

Bij de "nieuwere" abonnementen (afgesloten vanaf 29 januari 2018) zit geen T-Mobile Extra meer, zoals je in de FAQ van dit topic kunt lezen. Ik zie dat je jouw abonnement via MediaMarkt hebt verlengd, hebben ze je daar niet ingelicht?

Na een verlenging heb je nog 4 maanden de tijd om de punten in te wisselen, van het vorige abonnement. Aangezien jouw verlenging op 24 juni 2018 van start is gegaan zijn jouw punten een aantal maanden geleden vervallen. Dit is dan ook de reden waarom je jouw saldo van het huidige abonnement niet terug kunt vinden.

Mocht je nog andere vragen hebben, let us know!
Reputatie 1
Beste David,
MediaMarkt heeft mij hier niet over ingelicht.

Ik heb op 26 november 2018 een mail van t-mobile ontvangen waarin wordt aangegeven dat t-mobile extra zal worden stopgezet voor zakelijke klanten en dat er nog een jaar de tijd is om in te wisselen. vandaar dat ik op zoek ging naar mijn opgebouwde saldo.
hierin staat onder andere:
"
Wat betekent dit voor jou?
Per 1 januari 2019 is het niet meer mogelijk voor bestaande zakelijke T-Mobile Extra gebruikers om nieuwe T-Mobile Extra punten te sparen en zal T-Mobile Extra voor zakelijke klanten per 31 december 2019 stoppen. Je kunt je eventueel gespaarde T-Mobile Extra punten uiteraard nog wel inwisselen, en wel tot en met 31 december 2019. Daarna komen ze te vervallen."

Uw antwoord zegt het tegenovergestelde van deze eerdere communicatie per email.

Voor zover ik me kan herinneren heb ik helaas ook niet een 'waarschuwing' vooraf van t-mobile zelf ontvangen alvorens mijn opgebouwde punten zouden gaan vervallen.
Nu ik mag verlengen kom er ook per toeval achter, omdat ik aan het rond kijken was op de site.
Dat Extra een keer stopt is te begrijpen maar dat je als klant geen bericht hier over krijgt vind ik schandalig.
Ik was met de punten ook aardig op weg om iets leuks te sparen maar aangezien er alleen nog maar zooi in de catalogus te vinden is houd dat een heel eind op. Hopelijk vind ik nog iets leuks in de T-Mobile shop.
Na al die jaren vind ik dit een grote teleurstelling van T-Mobile en ik twijfel nu zeer of ik nog wel zal verlengen.
Reputatie 1
tja. ik krijg al geeneens een reactie meer op mijn bovenstaande bericht van een maand geleden waarin ik duidelijk aangeeft dat ik een mailing van t-mobile heb ontvangen tot 31 december 2019 de tijd te hebben maar dat ik die optie dus niet meer heb.
ik vind het schandelijk dat er naar mediamarkt wordt verwezen en geen passende oplossing wordt geboden. ik had t-mobile wat hoger in het vaandel , maar ik raad mensen t-mobile niet langer aan hierdoor.
Reputatie 7
Badge +9
@jeff2018; Kun je een screenshot maken van de e-mail? Want de informatie klopt inderdaad niet. Ik zie je reactie graag tegemoet!

@Bianca; Als je je abonnement verlengt dan heb je nog 4 maanden de tijd om je punten in te wisselen. Ik hoop dat je wat moois vindt! 😊
Reputatie 1

Reputatie 4
Nu ik mag verlengen kom er ook per toeval achter, omdat ik aan het rond kijken was op de site.
Dat Extra een keer stopt is te begrijpen maar dat je als klant geen bericht hier over krijgt vind ik schandalig.
Ik was met de punten ook aardig op weg om iets leuks te sparen maar aangezien er alleen nog maar zooi in de catalogus te vinden is houd dat een heel eind op. Hopelijk vind ik nog iets leuks in de T-Mobile shop.
Na al die jaren vind ik dit een grote teleurstelling van T-Mobile en ik twijfel nu zeer of ik nog wel zal verlengen.

@Bianca; Als je je abonnement verlengt dan heb je nog 4 maanden de tijd om je punten in te wisselen. Ik hoop dat je wat moois vindt! 😊


@Biancavd
Je kan er ook voor kiezen om je abonnement niet te verlengen of althans voor nu.
Ik doe het ook, mijn mobiel is meer dan goed genoeg en ik blijf tenminste mee doen met T-Mobile Extra en T-Mobile Samen. Dat alleen is me meer waard dan wat de nieuwe abonneevormen bieden.

Blijkbaar behoud je de korting ook na het verlopen van de contract. Ik had begrepen dat er klanten waren die niet door hadden dat hun contract was beëindigt en toen met hogere kosten kwamen te zitten. Waarop deze klanten kritiek hadden op T-Mobile deze laatste heeft is toen heel coulant geweest om de korting tijdelijk door te laten lopen. Ik maak er in ieder geval dankbaar gebruik van en hoop dat de volgende abonneevormen beter aansluiten bij mij. Je weet maar nooit...
Reputatie 7
Hi @jeff2018,

Ik heb dit doorgezet naar de afdeling die over T-Mobile Extra gaat. Zij gaan dit verder voor je tot op de bodem uitzoeken!
Reputatie 4
@David heb je ook gevraagd of er plannen zijn voor niet zakelijke klanten? Betreft de spaarpunten.

Ik weet het, het staat er niet bij maar ik ben niet gewend dat je überhaupt een mail krijgt waarin dergelijke veranderingen worden aangekondigd.
Reputatie 7
Hi Onra,

Wat bedoel je precies qua plannen? De uitfasering gaat nog steeds verder. Wanneer je verlengt, dan spaar je niet meer actief en heb je vier maanden om de punten in te wisselen. Na 3 maanden krijg je hier ook bericht over.

Als dit niet is wat je bedoelt, dan hoor ik graag wat je vraag is, zodat ik die kan oppakken.
Reputatie 4
Hi Onra,

Wat bedoel je precies qua plannen? De uitfasering gaat nog steeds verder. Wanneer je verlengt, dan spaar je niet meer actief en heb je vier maanden om de punten in te wisselen. Na 3 maanden krijg je hier ook bericht over.

Als dit niet is wat je bedoelt, dan hoor ik graag wat je vraag is, zodat ik die kan oppakken.

Precies dat... of er geen andere plannen zijn gekomen betreft de spaarpunten voor particulieren deelnemers. Ik bedoel, je weet het vaak pas als het al uitgevoerd is, dus ik dacht je was toch bezig met bovenstaande voor zakelijk deelnemers vraag dan ook meteen hoe het zit met particulieren deelnemers of er nieuwe plannen zijn, je weet maar nooit.

Het blijft, voor nu, dus bij het uitfaseren zoals je het beschrijft en niet zo dat op 24-12-2019 op de forum wordt medegedeeld dat per 01-01-2020 alle spaarpunten vervallen voor particulieren deelnemers?

Hoe lang kan dit uitfaseren duren?
Ik heb "nog" geen rede om te gaan verlengen kan ik dit zo jaren houden?

En wat anders:

Zakelijk deelnemers kregen blijkbaar wel een mail waarin aangegeven wordt dat er per 1-1-2019 je niet meer kunt punten sparen en dat per 01-01-2020 alle spaar punten zal vervallen.
Aangenomen dat de mail en inhoud juist zijn en het lijkt me sterk dat het niet is.

Waarom krijgen zakelijk klanten meer dan 1 jaar om hun punten op te maken i.p.v. 4 maanden?
Waarom hebben ze ook nog de optie om hun abonnement kosteloos op te zeggen?
Waarom hebben de particuliere deelnemers geen mail gekregen?
Waarom hebben zakelijk deelnemers wel een mail gekregen?

Uit de mail:
Omdat T-Mobile eenzijdig niet aantoonbaar in het voordeel van de klant, haar spaarprogramma T-Mobile Extra wijzigt voor zakelijk deelnemers, en dit programma uiteindelijk 1 jaar later zal stopzetten, kun je na aanleiding hiervan je abonnement kosteloos beëindigen tot met 31 december 2018.

Was het wijzigen van T-Mobile Extra wel in het voordeel van particulier deelnemers?!
En zo ja, hoe dan?

Alvast bedankt voor je reactie.
Met deze artikelen in de shop en de (ontbrekende) communicatie is er niets uitfaseren aan...
Het aanbod is nihil en producten met bijbetaling zijn bij andere webshops nagenoeg even duur of soms zelfs goedkoper.

Uitfaseren zou zijn: het goed en duidelijk aan de klant te kennen geven, en daarbij een goed alternatief kunnen bieden. Communicatie zou volgens mij voor een telecomprovider uiterst belangrijk moeten zijn toch?
Komt er nog een keer wat extra aanbod om mijn 6153 punten in te kunnen leveren, of haalt T-Mobile arrogant de neus op voor haar vaste klanten?
Reputatie 7
Hi @Ghanzzzzz en andere lezers,

De punten kunnen in de catalogus of in de winkel (voor korting op accessoires en toestellen) worden ingewisseld, maar er zal geen alternatief aanbod komen. Houd hier dus rekening mee, zodat je niet tevergeefs blijft wachten op een extra aanbod voor de T-Mobile Extra punten die je nog hebt.
Helaas zoals verwacht. De neus wordt opgehaald voor de vaste klant. Had ie maar een forumpje moeten lezen. Wereld op z'n kop natuurlijk, want naar mijn weten ben ik nooit per mail of sms op de hoogte gebracht.

Leuk.. mag ik 9x naar Ballorig, of kaartjes versturen. Dit is tenminste mijn laatste termijn als t-Mobile klant en ga wel naar een provider waar trouw wel wordt gewaardeerd.
Ik ontving net een e-mail van T-Mobile waarin ik eraan wordt herinnerd dat ik met mijn nieuwe abonnement niet meer voor T-Mobile Extra punten spaar. Ik kan mijn punten nog tot 28-04-2019 inwisselen, anders vervallen ze. Ik wist dit niet, kan me niet herinneren dat ik hier ooit een bericht over heb ontvangen en ik kom nooit op dit forum. Ik spaar al jaren, wilde sparen voor de ballonvaart, maar het aantal punten dat je daarvoor moet hebben is in de loop der jaren verhoogd. Dat was ooit iets meer dan 10.000 punten, maar dat is inmiddels 12.400 punten. Ik heb nu 10.430 punten en heb dus nog lang niet genoeg. Ik kan er verder ook niks meer mee, want zoals gezegd is er bijna niks meer te kiezen in de online catalogus en moet voor bijna alles worden bijbetaald. Apart dat je geen bonnen kunt kiezen voor bijvoorbeeld Bol.com of Media Markt. Ik heb dus al die jaren voor niks gespaard, m'n punten worden nu gewoon afgenomen. Al die jaren aan het lijntje gehouden...en nu het aanbod sterk verminderen en vervolgens zeggen dat je je punten moet opmaken omdat ze anders vervallen. Dit is pure diefstal en oplichting. Hierna nooit meer een T-Mobile-abonnement voor mij.

Wel mooi dat ik in de online catalogus kan kiezen voor € 5,- tegoed voor de T-Mobile Accessoire Webshop. 595 punten kost dat. Ik dacht: dan neem ik er daar 17 van en heb ik mijn punten opgemaakt. Maar helaas...ik kan er maar 1 tegelijk bestellen en je kunt maar 1 unieke vouchercode per bestelling in de Accessoire Webshop verzilveren. Dus meer dan € 5 korting kun je nooit krijgen in die webshop. Waarom zou je het voor je klanten ook aantrekkelijk maken om abonnee te blijven?




Bizar he?
Leuk materiaal voor marketingstudenten. Verbazingwekkend dat enerzijds een vermogen wordt uitgegeven om nieuwe klanten te lokken, maar ondertussen de vaste klant zo makkelijk laten gaan.
Reputatie 4

Iets gehoord van de afdeling die over T-Mobile Extra gaat?
Reputatie 4

Je kan met die punten iets bij een T-Mobile shop kopen.
Ik weet niet wat de punten vandaag de dag waard zijn.

Die nieuwe abonnement, die je genomen hebt, is het in combinatie met een nieuwe mobiel?
Dan had je die punten kunnen gebruiken als aanbetaling voor de mobiel.

Reageer