Beantwoord

NL-Alert op Samsung Galaxy S3-mini werkt niet

• 4 december 2017
  • 8 reacties
  • 970 Bekeken

Ik heb een Samsung Galaxy s3 mini. Deze is volledig up to date en geconfigureerd om NL-alerts te ontvangen en toch heb ik vandaag geen alarm melding binnen gekregen.
icon

Beste antwoord door Johrick 4 december 2017, 15:06

Hoi Kees Maas,

Als eerst: Welkom op het forum!

Balen dat je vandaag geen melding heb gekregen van NL-Alert, daarvoor zijn deze tests ook om te kijken of je ze inderdaad ontvangt.

Ik raad je aan om deze website eens door te lezen misschien heb je iets toch niet juist ingesteld? Ik hoop dat je eruit komt!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Kees Maas,

Als eerst: Welkom op het forum!

Balen dat je vandaag geen melding heb gekregen van NL-Alert, daarvoor zijn deze tests ook om te kijken of je ze inderdaad ontvangt.

Ik raad je aan om deze website eens door te lezen misschien heb je iets toch niet juist ingesteld? Ik hoop dat je eruit komt!
Zelfde probleem met een S3 (niet mini :P)

Staat correct ingesteld, niets ontvangen.
Infoberichten staat aangevinkt, onder kanaalconfiguratie - mijn kanalen is NL-Alert ingesteld op 919.

Meer kan ik niet doen volgens mij.
Reputatie 4
Badge +7
S8+ gewoon ontvangen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi allemaal,

Wat jammer dat jullie de melding niet hebben ontvangen!

Zoals Johrick al aangaf, kun je dit zelf aan- of uitzetten op jouw toestel. Vanuit T-Mobile kunnen wij dit niet aanpassen, omdat de berichten vanuit de overheid worden gepusht. Specifieke instructies kun je dan ook vinden via https://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/. In dit algemene topic staan nog meer tips over dit onderwerp. Daarnaast is deze pagina handig om door te nemen.

Hopelijk komen jullie er hiermee uit! Mochten jullie nog vragen hebben over NL-Alert, dan hoor ik het van jullie. 🙂
Alles staat goed ingesteld, exact volgens de instructies en ook als ik het vergelijk bijv. met de s4 mini van vriendin (menu is exact hetzelfde).

Komt gewoon niet aan.

Maar goed, bij een serieuze ramp hoor ik het wel van de andere tig mensen om me heen met een mobieltje.. moet ik maar hopen. (of een nieuwe kopen hier bijv. via tmobile.. hoewel te weinig aanbod maar enfin)
Reputatie 1
@DutchDude @Jaimy en anderen 🙂

Ik heb hier ook nog nooit een melding ontvangen, verschillende toestellen en allen goed ingesteld.
Ik was nu nav die nieuwe reclame van NL-ALERT aan het zoeken en kwam bij onderstaande page waar mogelijke oorzaken worden genoemd.

Mijn oorzaak is dan vrij simpel, ik heb hier binnenshuis echt slechte ontvangst (max 1 streepje en 2 als ik de telefoon bij het raam leg). Oorzaak is hier dat nieuwe thermopane glas met coating er op. GPS werkt zelfs niet met de telefoon bij het raam, wel als ik het raam open doe en dan is m'n 4G ook meteen prima volle uitslag. Denk dat het rijtje van de link hieronder voor velen toepasbaar is want de laatste keer met de laatste test had ongeveer 61% van de mensen hem ontvangen. Inderdaad dus beter hopen dat we het via een andere weg meekrijgen als er wat is 😉

https://www.brandweer.nl/groningen/nl-alert-hoe-werkt-het-systeem
Reputatie 7
Badge +20
Hi 61Joop,

Laten we hopen dat het niet nodig is en anders vinden we vast wel een manier om je alsnog te bereiken!
Reputatie 1
@Hajar ik hoop het ook niet maar iig alvast bedankt 👍😁

Reageer