Beantwoord

Nummer lijkt geblokkeerd, gesprek ontvangen van 1 persoon niet mogelijk

Sinds een korte tijd kan mijn vader mij niet meer bellen. Zodra hij met zijn mobiel nummer mij probeert te bereiken krijgt hij direct de voicemail. Elk ander nummer wat mij belt gaat mijn toestel wel over. Ik heb een Samsung galaxy S4 mini. Alles gecontroleerd maar geen blokkades op mijn toestel te vinden.
icon

Beste antwoord door Chantal01 1 mei 2014, 14:22

@Kwizzie Welkom op het T-Mobile Forum. :)

Goed dat je hierover contact opneemt. Indien hij alleen jou niet kan bellen en jij wel door andere nummer dan kan het aan zijn verbinding liggen. Ik weet niet welke provider hij heeft maar hij heeft hij daar al contact mee opgenomen? En kan hij alleen niet bellen naar jou of naar meerdere nummers niet?

Hebben jullie het ook op verschillende plaatsen/tijden geprobeerd? Het kan ook nog zo zijn dat wanneer er op dat moment niet voldoende bereik is, je ook direct wordt doorgeschakeld naar de voicemail. Ik hoop dat je hierover meer informatie kan geven zodat er verder gekeken kan worden.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
@Kwizzie Welkom op het T-Mobile Forum. :)

Goed dat je hierover contact opneemt. Indien hij alleen jou niet kan bellen en jij wel door andere nummer dan kan het aan zijn verbinding liggen. Ik weet niet welke provider hij heeft maar hij heeft hij daar al contact mee opgenomen? En kan hij alleen niet bellen naar jou of naar meerdere nummers niet?

Hebben jullie het ook op verschillende plaatsen/tijden geprobeerd? Het kan ook nog zo zijn dat wanneer er op dat moment niet voldoende bereik is, je ook direct wordt doorgeschakeld naar de voicemail. Ik hoop dat je hierover meer informatie kan geven zodat er verder gekeken kan worden.
https://"https://forum.t-mobile.nl/members/kwizzie-300416/" Welkom op het T-Mobile Forum. :)

http://[QUOTE=Chantal01;1166033
Hij kan iedereen bellen met zijn toestel. Alleen op mijn nummer krijgt hij direct de voicemail. Het is voor beide op diverse plaatsen en momenten geprobeerd. Ik heb in mijn toestel zijn nummer al eens gewist om zeker te zijn dan er geen blokkering op dat nummer staat. Maar ook dat zonder resultaat. Hij heeft KPN als provider en heeft daar nog geen contact mee opgenomen. Persoonlijk denk ik dat het probleem niet direct bij hem ligt, tenzij er bij KPN wel een nummer blokkering bestaat. Dat heb ik nog niet ook nog niet uitgezocht.

Mogelijk dat je hier wat mee kan.
Reputatie 5
@Kwizzie wat vervelend dat je niet bereikbaar bent wanneer je vader je belt! Ook vreemd dat dit probleem ineens is ontstaan. Is hij of jij onlangs van toestel veranderd of van provider? Ervaar je ditzelfde probleem ook wanneer je jouw simkaart in combinatie met een ander toestel gebruikt? Kun je hem wel gewoon met succes zelf bellen?

Ik ben erg benieuwd! Kun je daarnaast drie exacte tijdstippen sturen waarop dit probleem zich recent heeft voorgedaan en daarnaast het desbetreffende 06 van je vader? Graag via een privébericht. 🙂
Bedankt voor de reactie Tom.

Eigenlijk had ik alle mogelijkheden al geprobeerd. Sim kaarten wisselen met andere toestellen maar bleef hetzelfde. Na een tip van een collega heb ik nog even gekeken en heb het probleem gevonden. Ik had steeds in de contacten lijst zitten kijken op geblokkeerde nummers tot ik er net achter kwam dat er nog een andere mogelijkheid zit om binnenkomende nummers te blokkeren bij mijn Samsung telefoon. Bij Instellingen --> Oproepen --> Oproep weigeren --> Lijst voor automatisch weigeren. En hier stond dus het nummer van mijn vader in. 😞. Ik heb de instelling automatisch weigeren op uit gezet en mijn vaders nummer verwijderd. Nu werkt het weer helemaal naar behoren. Mijn welgemeende excuses voor het meezoeken en meedenken. Ben er dan ook zeker wijzer van geworden.

Mogelijk dat jullie er ook wat mee kunnen bij anderen die zo'n zelfde soort probleem hebben.
Reputatie 5
Fijn dat het weer werkt! Goed dat je ook precies aangeeft wat de oplossing is want hier help je anderen ook mee. 🙂
... tot ik er net achter kwam dat er nog een andere mogelijkheid zit om binnenkomende nummers te blokkeren bij mijn Samsung telefoon. Bij Instellingen --> Oproepen --> Oproep weigeren --> Lijst voor automatisch weigeren. En hier stond dus het nummer van mijn vader in. 😞. ...

Reactie:
Bedankt voor deze heldere beschrijving. Ik had exact hetzelfde probleem met mijn man en dat heb ik nu op kunnen lossen dankzij deze heldere beschrijving.

Elly

Reageer