Beantwoord

Nummer weergeven op andersmans facturen

• Doet lekker mee
  • 10 reacties
Beste allemaal,

Hoe kan ik zelf via My T-mobile ervoor zorgen dat mijn nummer NIET word weergegeven op andersmans facturen?

Ik kan deze optie helaas niet zien (mogelijk dat ik zelf niet goed genoeg heb gezocht)

Alvast bedankt!

Grt,

SJM
icon

Beste antwoord door CindyS 1 juni 2011, 19:24

@SJM
Wat Dave6700 zegt klopt helemaal.

Ik heb de nummerafscherming op de factuur voor je aangezet. Anderen die jou bellen zien voortaan op hun eigen specificatie alleen de eerste 6 cijfers van je mobiele nummer staan. De laatste 4 cijfers worden dan vervangen door sterretjes.

Als je vraag is beantwoord in dit topic wil je dan bij de beste reactie op 'Markeer als antwoord' klikken?

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

Reputatie 6
je nummer weergave kan je uitzetten in my t mobile bij,, toestel en sim ,,het bovenste rechter vak
Akkoord. Dus hiermee kan ik ervoor zorgen dat mijn nummer niet zichtbaar wordt op andermans facturen?
mijn telefoonnummer moet dus wel gewoon doorgezonden worden als ik iemand anders bel met mijn t-mobile abonnement.

Alvast bedankt!

Grt,

SJM
Reputatie 6
Badge +12
Arie heeft een gedeelte gelijk !
Echter doe je doormiddel van wat Arie zegt je nummerweergave richting andere blokkeren.
Je nummer blijft dan zichtbaar op de facturen!

Je kan dit wel eenvoudig laten activeren door T-mobile klantenservice, dit heb ik ook gedaan.
Je nummer blijft dan aanwezig bij bellen maar geheim op factuur
Reputatie 4
@SJM (@arie61, @Dave6700)

Ik begrijp niet precies wat je nu bedoelt; je wilt wel dat je nummer 'gewoon doorgezonden' wordt als je 'iemand anders' belt. Wanneer wil je dan dat het niet zichtbaar wordt? Als iemand jou belt mag die niet op zijn factuur zien dat hij/zij jou heeft gebeld? Want hoe zou jouw nummer nou op een factuur van een ander kunnen komen, tenzij die persoon jou belt. Of begrijp ik het niet?
Reputatie 7
@SJM
Wat Dave6700 zegt klopt helemaal.

Ik heb de nummerafscherming op de factuur voor je aangezet. Anderen die jou bellen zien voortaan op hun eigen specificatie alleen de eerste 6 cijfers van je mobiele nummer staan. De laatste 4 cijfers worden dan vervangen door sterretjes.

Als je vraag is beantwoord in dit topic wil je dan bij de beste reactie op 'Markeer als antwoord' klikken?

Reputatie 4
@CindyS

Wat is het nut en/of voordeel hiervan? Iemand die mij belt heeft toch mijn nummer? Waarom mag deze dat dan niet terugzien op zijn factuur. Of ontgaat mij hier een diepe logica?
Reputatie 6
Badge +12
@pjb,
Het logica is er eigenlijk niet 🙂
@CindyS
Bedankt dit was inderdaad hetgeen wat ik bedoelde 😉
Beste,

Bovenstaande is nog niet opgelost.

Mijn T-mobile 06 nummer word nog steeds weergegeven op andermans facturen.

Kan iemand ervoor zorgen dat dit alsnog word afgeschermd?

Grt,

SJM
Reputatie 6
Badge +12
@Sjm,

Het kan ook zijn dat het toen nog niet was geactiveerd en dat het nu wel goed is hoor.
Stuur eens naar jezelf een sms?
Bekijk dan binnenkort je factuur, dan kan je het zien.
Beste,

Nee het is niet geactiveerd, ik kan ik namelijk zeggen omdat ik elders ook een abonnement heb lopen, uiteraard heb ik dit getest en op mijn facturen van mijn andere provider word gewoon het nummer van Tmobile weergegeven.

Dit is een handeling wat per direct geactiveerd zou moeten zijn en niet achteraf,

Grt,

SJM
Reputatie 6
@SJM
Het activeren van Nummerafscherming Factuur duurt maximaal een week. Op 1 juni is dit aangevraagd en zou dus op 8 juni geactiveerd moeten zijn. Gesprekken die vóór 8 juni gevoerd zijn kunnen dus nog vermeld staan op de factuur. Zie je gesprekken na 8 juni op de factuur van het andere abonnement waar jouw 06-nummer volledig op vermeld staat, wil je me dat dan laten weten? Dan ga ik het voor je uitzoeken.
Waarom bestaat de mogelijkheid om nummers op een factuur te blokkeren eigenlijk?

Ik bel een telefoonnummer en ik krijg hier een factuur voor.

Maar die factuur is onvolledig, want ik kan niet controleren of de gegevens kloppen.

Dit heeft niets met privacy te maken, als de factuur klopt weet ik het nummer immers al.

Als ik het nummer niet mag weten klopt de factuur niet en zou T-mobile mij dat gesprek niet moeten doorrekenen.
Reputatie 6
@Misthoorn
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Dit is een wettelijk verplichte dienst, waar iedereen gebruik van kan maken. Het is eigenlijk meer bedoelt voor de privacy. Als je de dienst Nummerafscherming Factuur aan hebt staan, dan zorg je er dus voor dat jouw nummer niet zichtbaar is op de factuurspecificatie van de beller (de laatste 4 cijfers zijn dan sterretjes). Jouw nummer is dus niet te achterhalen.
Reputatie 2
Sinds kort zijn mijn vrienden mijn nummer niet als ik ze bel en bel ik dan met prive nummer.
Wss heb ik iets ergens ingetoetst ofzo anders zou ik niet weten hoe dat kwam.
Ik heb op mijn toestel in instellingen gezocht om het te verhelpen maar kan niet vinden waar.
Op t-mobile wou ik het vijzigen maar daar staat dat ik met zichtbare nummer bel en kan ik bij wijzigen geen JA (ik wil mijn nummer zichtbaar maken) indrukken. HELP..weet me geen raad meer:(
Hallo pavlina,

Die instellingen verschillen per telefoon, wat voor toestel heb je?
Reputatie 6
Hoi pavlina,
ik heb de instellingen in het systeem voor je nagekeken en hier staat de instelling juist. Je nummer wordt standaard meegezonden als je iemand belt. In je toestel kun je inderdaad deze instellingen ook aanpassen. Klopt het dat je gebruikmaakt van een Samsung Galaxy S3? Bij dit toestel vind je de instellingen bij Telefoon > Oproep-instellingen > Extra instellingen - BellerID.

In de handleiding vind je dit terug op pagina 58.

Laat je me weten of het is gelukt?
Beste,

kan nota afscherming (factuur afscherming) voor mij aangezet worden?

dus dat mijn nummer op facturen van anderen word weergegeven als 06123456****

klantenservice gaf aan om dit via mijnnummervermelding.nl te doen echter als ik hier inlog krijg ik de melding er zijn geen gegevens bekend dus ik kan ook niks aanpassen en word terugverwezen naar mijn provider.

gezien bovenstaande kan dit aangezet worden.

zou deze aub ook voor mij aangezet kunnen worden?

alvast dank
Reputatie 7
Badge +20
Hi S.meg85,

Je hebt ook al een eigen topic aangemaakt over dit onderwerp. Het is niet de bedoeling dat je meerdere malen dezelfde vraag stelt. Dit wordt gezien als spammen, zoals in de huisregels te lezen is.

Aangezien dit topic 5 jaar oud is gaat het op slot en blijft jouw eigen topic openstaan.