Vraag

Nummerherkenning werkt niet meer

• 23 april 2016
  • 16 reacties
  • 1621 Bekeken

Sinds een paar dagen zie ik niet meer wie mij belt, enkel het telefoonnummer. Terwijl het dus wel contacten van mij zijn waarvan ik altijd de naam in beeld kreeg. Hoe kan dat?

16 reacties

Reputatie 3
Staan alle contacten er toevallig dubbel in vermeld? Om wat voor toestel gaat het? Is het probleem ook als je zelf iemand belt?
Geen dubbele contacten, gewoon zoals het altijd was. Het is ook wanneer ik zelf bel. Ik heb een HUAWEI Y360 U61
Reputatie 6
Badge +17
Hi Vliss,

Erg vreemd dat de contacten niet meer weergegeven worden. Zou je het volgende willen uitproberen:

1. Ga naar contacten
2. Ga naar het menu van de contacten
3. Selecteerd 'Weergave opties' of 'Meer opties' en dan 'Weergave opties'.
4. Je ziet hier Telefoon, sim en eventueel een provider als Gmail staan.
5. Klik op 'Telefoon' en vink 'toon contacten' aan.
6. Doe hetzelfde voor 'Sim' en 'Gmail' als je deze contacten ook weer wilt geven.

Bron

Laat ons weten of het hiermee lukt!
Ik heb bij "zichtbare contacten" "alle contacten" geselecteerd. Bedoel je dat?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Vliss,

Je moet inderdaad alle contacten selecteren en dan de stappen volgen die Issam met je heeft gedeeld. Heb je dat inmiddels al gedaan? Is hiermee geprobleem opgelost? Het is belangrijk dat je de optie 'zichtbaar' bij zowel telefoon, sim als Gmail hebt aanstaan.

Ik hoor graag van je of het is gelukt. 🙂
Ik heb het gedaan maar helaas werkt het niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Vliss,

Zou je bij oproepen naar Instellingen naar Oproepinstellingen en dan naar Instellingen SIMs, Aanvullende instellingen en dan Beller-ID kunnen selecteren? Het zou kunnen dat dit iets anders is bij jou, afhankelijk van je softwareversie. Bij Beller-ID zou je moeten kunnen instellen wat er getoond moet worden bij oproepen.

Ik hoor graag of dit bij jou heeft gewerkt! Anders zou je ook nog een fabrieksreset kunnen uitvoeren (maak ervoor wel een back-up aan), dan zet je jouw toestel helemaal terug naar de originele staat.

Houd ons op de hoogte hoe het er voor staat! 🙂
Beller ID gevonden. Ik kan kiezen voor Netwerkstandaard, Nummer verbergen of Nummer weergeven. Maar volgens mij gaat dit over mijn nummer.
Maakt nl niet uit wat ik kies voor mijn oproepen.
Vind het vooral zo raar dat het van de ene op de andere dag niet meer werkt. Ik zoek bij mijn contacten iemand op en bel die vanuit mijn contacten, maar in de lijst met oproepen wordt opeens geen naam maar enkel het nummer getoond.
Reputatie 3
Ik vrees dat er iets mis is met je telefoon waardoor dit niet werkt en dat het niks met een instelling te maken heeft.

Ooit iets vergelijkbaars meegemaakt bij een bekende, echter met een Gigaset draadloos toestel. Telefoonboek stond vol contacten, maar bij inkomende oproepen werd het telefoonnummer weergeven. Van alles geprobeerd, contacten verwijderen, opnieuw invoeren, instellingen gecontroleerd..
Uiteindelijk was de oplossing:
- Toestel uitschakelen
- Batterij verwijderen
- Batterij terugplaatsen
- Toestel aanzetten
- Opnieuw testen en het werkt weer

Wie weet is het bij Huawei hetzelfde.

Hier overigens een topic over vergelijkbare situaties. Lijkt toch iets softwarematigs te zijn in Android.

http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s4/284695-incoming-calls-only-displaying-phone-numbers-not-caller-id-2.html
Reputatie 3
Dan staat je nummerherkening uit
Helaas alexander het werkt niet
Contacten die ik opnieuw heb opgeslagen worden wel herkend 🙂
Ik zie nu dat bij die opnieuw opgeslagen contacten er geen spaties meer tussen de cijfers van het nummer staan. Vrees dat ik al mijn contacten opnieuw moet opslaan.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Vliss,

Goed om te lezen dat je een oplossing hebt gevonden. Als je er even goed de tijd van neemt dan ben je zo door je contacten heen. Sorry dat wij je niet van een andere oplossing konden voorzien.

Mocht je verder nog vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebben dan horen we het graag!

Reageer