Vraag

Office Essential

  • 15 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 552 Bekeken

Laat ik beginnen met het uitdelen van een compliment. Sinds de oplevering van mijn abbo, niets dan lof voor T-Mobile. Een zeer aangename gesprekskwaliteit, bijzonder goede internetsnelheid en een overzichtelijk portal. Is er dan niks om over te klagen? Jazeker wel. Office Essential. Dat dus. Lijkt handig om een vast nummer op je smartphone te hebben. In de praktijk is het dat dus ook. Uitbellen met je vaste nummer en gesprekken ontvangen op je mobiele nummer. Soms kan het leven mooi zijn. Het enige probleem waar ik tegenaan loop, is de oplevering. Na een periode waarin het geduld behoorlijk op de proef wordt gesteld is de status onveranderd 'men is er mee bezig'.

Nu heb ik alle begrip voor de situatie dat het toepassen van nieuwe technologieën soms wel eens wat meer voeten in de spreekwoordelijke aarde kan hebben dan was voorzien, maar we hebben het hier over een dienst die al sinds 2018 wordt aangeboden. Kinderziektes lijken mij dus uitgesloten. Sterker nog, problemen met een Tesla worden door Elon Musk sneller verholpen dan dat T-Mobile een vast nummer op de simkaart kan krijgen. Dat roept bij mij in ieder geval vraagtekens op.

Hoe moeilijk kan het zijn om een eventuele vertraging netjes te communiceren? Of om in ieder geval duidelijk te communiceren? Inmiddels heb ik vier dagen lang gebeld en heb ik alle excuses voorbij horen komen. Maandag stond de aanvraag nog op 'pending'. Dinsdag was er sprake van een storing. Woensdag zou ik worden teruggebeld en anders donderdagochtend. En u raadt het al, donderdag hing ik na 12 uur weer aan de telefoon om de vriendelijk klinkende T-Mobile dame voor de vierde keer mijn probleem uit te leggen. Ook zij kwam niet verder dan een 'men is er mee bezig' en 'u wordt echt teruggebeld'.

Zou het wellicht helpen als ik Youp van 't Hek vraag om even iets te tweeten over T-Mobile of is het een goed advies om T-Mobile de overweging mee te geven om Mitel over te nemen? Wellicht gaat het dan een heel stuk sneller.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Helderetaal,

Kan me voorstellen dat je dit sneller opgelost wil zien! Ik heb meteen even met jou meegekeken en ik zie dat er inmiddels meerdere contactmomenten zijn geweest (ook gister weer) en dat deze cases doorgezet zijn naar de afdeling die over Office Essential gaat. Zij zijn inderdaad degenen die dit moeten oppakken en vervolgens contact met jou op moeten nemen, dus daarin kan ik op het moment niet veel anders zeggen dan nog even geduld te hebben. Weet in elk geval dat we er achter de schermen mee bezig zijn! Ik weet zeker dat dit netjes opgelost wordt!
Hallo Jaimy,

Dank voor je reactie.

Fijn dat je hebt meegekeken. Er zijn inderdaad meerdere contactmomenten geweest, maar van enige vooruitgang is geen sprake. Het frustrerende is dat er een dienst wordt aangeboden die vervolgens dus niet wordt opgeleverd terwijl die verwachting wel wordt gewekt. Inmiddels zijn we sinds de bestelling tien dagen verder en blijft de situatie ongewijzigd. Geen activatie email of iets dergelijks, wel een terugbelafspraak die vervolgens niet is nagekomen (ik zou vrijdag later op de dag, ongeacht de situatie, een terugkoppeling krijgen). Vandaag, maandag was de situatie nog steeds ongewijzigd. Van het 'netjes oplossen' is naar mijn idee dus geen sprake. Jammer.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Ik kan je garanderen dat onze specialisten ermee bezig. Ik kan je geen indicatie geven van wanneer het is opgelost, maar ze zullen contact met je opnemen zodra er een update is. Excuses voor het ongemak!

Reageer