Beantwoord

'Onbekend' nummer blokkeren

• 25 juli 2014
  • 5 reacties
  • 629 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 29 reacties
Hallo,

De laatste dagen wordt ik steeds maar weer gebeld door een onbekend nummer. Dit nummer heeft dus geen telefoonnummer. (vandaag in anderhalf uur al 7! keer) Omdat ik graag wil weten door wie ik gebeld wordt voordat ik opneem, wil ik mijn telefoon blokkeren voor mensen die anoniem bellen. Of in ieder geval direct naar de voicemail gaat. Is dit mogelijk via jullie provider?
icon

Beste antwoord door Jacob 25 juli 2014, 13:58

Dag Meave,

dank voor je bericht. Vervelend dat je deze overlast ervaart! :(

Als het een anoniem of geblokkeerd nummer betreft kunnen we de oproepen hiervan helaas niet voor je blokkeren. Dat kan alleen als het nummer bekend is. Daarvoor kun je dit formulier invullen en indienen: http://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/contact/brochures-formulieren/meldformulier-telefonische-overlast.pdf
Bekijk origineel

5 reacties

Dag Meave,

dank voor je bericht. Vervelend dat je deze overlast ervaart! :(

Als het een anoniem of geblokkeerd nummer betreft kunnen we de oproepen hiervan helaas niet voor je blokkeren. Dat kan alleen als het nummer bekend is. Daarvoor kun je dit formulier invullen en indienen: http://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/contact/brochures-formulieren/meldformulier-telefonische-overlast.pdf
Jammer dat jullie deze niet kunnen blokkeren, ik noem dit gewoonweg stalken. Ze bellen maar laten geen bericht achter!!!! Dit ervaar ik als stalking. Misschien een idee om toch iets van zo een dienst bereikbaar te stellen?
Ik snap je reactie en vind het ook erg vervelend voor je. Dit valt mijns inziens ook onder telefonische overlast. Echter is het voor ons met geen mogelijkheid te achterhalen van wie de oproep is als deze geblokkeerd is.
Het is alleen jammer dat je geen gegevens van die ander krijgt. Het is wel zo eerlijk omdat jij ook je telefoonnummer doorgeeft.
Het blokkeren van anonieme gesprekken kan op Android wel, ik geloof dat die app icallblacklist oid heet, voor iPhone is er volgens mij geen app voor.

Persoonlijk vind ik het ook raar dat je wel anoniem gebeld kan worden maar dat je nooit ontdekt wie het geweest is. Dat ligt echter aan de wet en niet aan providers zelf.

Reageer