Beantwoord

Onbekende afzender SMSjes

• 28 februari 2017
  • 20 reacties
  • 6827 Bekeken

Weet iemand hoe je SMSjes van onbekende afzenders kan blokkeren op een S7 Edge?

Ik krijg namelijk SMSjes zonder nummer als afzender, geen idee hoe ik die dan kan blokkeren behalve ze steeds wissen. 😞
icon

Beste antwoord door David 4 maart 2017, 13:01

Hey Gronik68 & Danramaekers,

Vreemd dat het echt een naam is en geen nummer, vaag verhaal! :S

Bij veel toestellen kun je bij de instellingen van het bericht gelijk de contactpersoon toevoegen aan een zwarte lijst, dus blokkeren. Dit kunnen jullie ook gelijk even proberen om te kijken of het dan opgelost is?

Als het blijft aanhouden, dan kun je ook een onderzoek naar telefonische overlast indienen. Er wordt dan dieper onderzocht waar de berichten vandaan komen en passende stappen genomen om dit tegen te gaan.

Laten jullie weten of de berichten gestaakt zijn?
Bekijk origineel

20 reacties

Idem kan de naam niet aanvinken. zo kan ik zien welke nummer het is etc.. maar NIKS te vinden..
kan ook niet op contactpersonen op te slaan en dan blokkeren. werkt ook niet.

Het is inderdaad een vaag sms.. best vervelend voor ons allemaal
Reputatie 1
Zelf gebruik ik ZenUI Dialer & Contacts [made by Asus computers] van GooglePlay. Daarin zit een optie voor het "slim" blokkeren van spam telefoongesprekken en SMS-berichten.Of ik ontvang ze nooit, of het werkt prima. Wel moet ik eerlijk zijn, in het logboek wat door ZenUI wordt bijgehouden staat ook niets 😉 Wel ben ik goed te spreken over de app als dialer.
Een aparte instelling in de S7 ken ik niet.
UPDATE
SMS spam kan waarschijnlijk niet met deze app worden geblokkeerd.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Gronik68,

Hopelijk zijn het niet al te vervelende sms'jes die je ontvangt! Begrijpelijk dat je wilt weten hoe je dit kunt blokkeren. Bedankt voor het meedenken @RP-Mobiel! In principe zou het niet mogelijk moeten zijn om een sms te versturen naar iemand zonder dat diegene jouw nummer ziet staan. Kun je eens een printscreen sturen van de sms die je ontvangt (eventueel met tekst vaag gemaakt)? Kun je eens kijken of je misschien een abonnement hebt op een sms-dienst? Dat kun je bekijken via deze website. Zie je bij andere sms'jes wel gewoon een afzender staan?

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Nee, ik zie bij de bewuste SMSjes geen nummer, vaak is het een vrouwelijke voornaam die als afzender gebruikt wordt. Maar zover ik kan zien staat er geen nummer bij details. Ik wil best een screenshot plaatsen maar denk niet dat dit forum er voor bedoeld is. Als je snapt wat ik bedoel. ;)

Nu weet ik dat een NR.s als afzender niet altijd zichtbaar is, want ook T-Mobile maakt het gebruik van net als me werk die SMSjes sturen met waar ik me mag melden de volgende dag.

Maar zodra ik weer Zo bewust SMSje krijg zal ik hier een screen shot van maken en stuur ik je die wel via een PM.
Alvast bedankt voor de moeite. 🙂
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Gronik68,

Ik begrijp 'm! 😉 Als T-Mobile een sms verstuurt naar een klant dan komt er bovenaan 'T-Mobile' te staan in plaats van een nummer. Is dat misschien het geval bij deze sms'jes? Via een privébericht is het helaas niet mogelijk om een afbeelding te sturen. Je kunt hier een screenshot plaatsen en dan de tekst zwart maken. Is dat een idee? Had je verder nog gekeken naar de website van Payinfo of je toevallig een sms-dienst hebt?

Ik hoop natuurlijk dat je geen sms'jes meer ontvangt, maar mocht het wel zo zijn dan zie ik een bericht van jou graag tegemoet!
Ja, ik heb op payinfo gekeken, maar daar staat niks van een soort of abonnement.

Als ik weer zo SMSje krijg zet ik hem hier wel neer met de inhoud vervaagd.

Maar kan je bv T-mobile SMSjes blokken waar dus wel een afzender staat maar zonder nummer?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gronik,

Wij kunnen alleen sms-diensten blokkeren dus geen afzenders zonder nummer. Plaats maar de volgende keer een screenshot en dan kijken wij graag met je mee. 😉
Net weer zo SMSje gehad.
Zie bijlage.
Idem hier ook gekregen om 18;16 bij mij binnengekomen
Zwaar irritant. omdat ik de nummer niet kan achterhalen wie die persoon is

Heb totaal geen behoefde aan om die link te kijken naar de vrouwen.. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hey Gronik68 & Danramaekers,

Vreemd dat het echt een naam is en geen nummer, vaag verhaal! :S

Bij veel toestellen kun je bij de instellingen van het bericht gelijk de contactpersoon toevoegen aan een zwarte lijst, dus blokkeren. Dit kunnen jullie ook gelijk even proberen om te kijken of het dan opgelost is?

Als het blijft aanhouden, dan kun je ook een onderzoek naar telefonische overlast indienen. Er wordt dan dieper onderzocht waar de berichten vandaan komen en passende stappen genomen om dit tegen te gaan.

Laten jullie weten of de berichten gestaakt zijn?
Als ik op details klik van het bewust SMSje zie ik dezelfde naam als op het plaatje hier voor. Een optie tot toevoegen aan contactpersonen of blokkeren is er niet . 😞
Op de link die gaf moet je minimaal 3 SMSjes invullen. Ik moet dus ff wachten tot ik er nog 2 heb gehad.

Maar zo vreemd is toch niet? Ook T-mobile maakt gebruik van SMSje met alleen naam als afzender en geen nummer. Ook de SMSjes van T-mobile kan ik niet aan een contactpersoon toevoegen of blokkeren wat met contactpersonen met nummer wel kan.:8

Ook het bel me niet register heeft geen enkele zin. Ik sta daar al ingeschreven vanaf dag 1 dat hun site online gegaan is en wordt wekelijks door bedrijven gebeld met een onbekend nummer. 😠
Reputatie 5
Badge +17
Hoi Gronik,

Dat is inderdaad niet vreemd, maar ook ik heb nog niet eerder een bedrijf of instantie gezien die deze sms'jes zonder toestemming en met commerciële doeleinden versturen.

Je hebt inderdaad 3 sms'jes nodig om hier een melding van te maken. Hopelijk krijgen jullie deze allebei helemaal niet meer binnen, maar als dit toch gebeurd dan kunnen jullie het in ieder geval bij ons aangeven. Dan starten wij hier een onderzoek naar.
En nr. 3 binnen.

Ik ga het formulier invullen en hopelijk kunnen jullie de verzender blokkeren.
Nou ik kreeg op Zaterdag 4 maart, om 18.44 van Geheme, (zat doodleuk in de crematie te ontvangen), en maandag om 00.24 een bericht binnen van DiscreteV
Wat vervelend zeg
Ik ga eens formulier invullen en afwachten of deze in behandeling worden genomen.
Het antwoord van T-mobile na het invullen van telefonische overlast is als volgt:
Melding Telefonische Overlast

Kenmerk: 4550/1.17776660
Beste heer Lafeder,

Op 5 maart 2017 ontvingen we van jou het 'Meldformulier telefonische overlast'. We hebben onderzoek gedaan naar je klacht en kunnen bevestigen dat deze klacht gegrond is.

De ongewenste gesprekken die je ontvangt, zijn echter afkomstig van een buitenlands telefoonnummer.
Wij hebben geen mogelijkheid om de gebruiker van een buitenlands telefoonnummer te waarschuwen, of andere maatregelen te treffen. Dat betekent dat we jouw klacht helaas niet verder kunnen afhandelen.

Tip: tegenwoordig kun je met de meeste smartphones telefoonnummers blokkeren. Ook zijn er apps waarmee je bepaalde nummers kunt blokkeren. Voor meer informatie, bekijk de handleiding van je toestel of kijk in de App Store van je toestel.

Heb je nog vragen? Vind je antwoord dan snel op t-mobile.nl/klantenservice. Je kunt niet rechtstreeks reageren op deze e-mail.

Met vriendelijke groeten,
Hans van der Plas
Klantenservice T-Mobile

Komt er dus simpel op neer dat je dit soort praktijken niet kan voorkomen en ook niet blokkeren. 😞
Net de klanten service gebeld van T-Mobile en ze kunnen buitenlandse nummers niet weergeven zodat ik ze alsnog zou kunnen blokkeren. Enigste wat wel zou kunnen is alle SMS berichten blokkeren. Maar dan kan ik dus geen SMSjes meer ontvangen van me werk waar ik door weet dat waar ik moet werken of van T-mobile zelf SMSjes waar je data bijvoorbeeld op 80% binnenkrijgt.
IS er nou helemaal niks aan te doen aan dit soort praktijken van laster??
Ik kreeg vandaag een mail van T-mobile met onder staande tekst . waar ik helemaal NIET blij mee is.

6 maart 2017 ontvingen we van jou het 'Meldformulier telefonische overlast'. Natuurlijk nemen we jouw klacht over telefonische overlast serieus en hebben we deze met zorg behandeld.

Helaas moeten we je melden dat jouw klacht voorlopig niet gegrond is, om de volgende reden(en):

De door jou opgegeven tijdstippen zijn niet terug te vinden in onze administratie. Wij kunnen alleen gegevens achterhalen, als je 3 tijdstippen doorgeeft waarop er echt verbinding is geweest (en je de oproep dus hebt beantwoord).

Op de tijdstippen die je hebt vermeld, ben je door verschillende telefoonnummers gebeld. Er is daarom geen sprake van herhaaldelijke overlast door dezelfde beller.

Blijf je overlast ervaren? Laat dat dan alsjeblieft aan ons weten door het online onderzoeksformulier (opnieuw) in te vullen. Of download het papieren formulier en stuur het per post naar ons toe. Wij kunnen dan opnieuw onderzoek doen.

Tip: tegenwoordig kun je met de meeste smartphones telefoonnummers blokkeren. Ook zijn er apps waarmee je bepaalde nummers kunt blokkeren. Voor meer informatie, bekijk de handleiding van je toestel of kijk in de App Store van je toestel.

Heb je nog vragen? Vind je antwoord dan snel op t-mobile.nl/klantenservice. Je kunt niet rechtstreeks reageren op deze e-mail.

Met vriendelijke groeten,
Hans van der Plas
Klantenservice T-Mobile

Ik kan DIE sms niet blokkeren omdat er DUIDELIJK geen afzender met telefoonnummer EROP,
Alleen naam verder niks, en met via apps om nummer te blokkeren zal het ook NIET werken.
SIMPEL gezegd. er is geen telefoonnummer op, alleen naam van de afzender wel.

Ik kom terug met mijn printscreen
Reputatie 7
Badge +20
@Gronik66; Helaas kunnen wij deze sms'jes niet zelf blokkeren. Ik weet dat het extreem is om sms helemaal te blokkeren. Heb je al in de handleiding van je toestel of in de App Store van je toestel gekeken of er een manier is om dit soort nummers te blokkeren? Ik had graag gewild dat ik je nu direct van een oplossing kon voorzien.

@Danramaekers; Je moet 3 voorbeelden van hetzelfde nummer sturen op 3 verschillende tijdstippen. Alleen dan kan onze technische afdeling dit verder onderzoeken. Als je 3 voorbeelden hebt dan kun je opnieuw een melding maken.
Zolang ik geen nummer heb valt er niks te blokkeren. Allee apps die ik via ander forum tegengekomen ben zijn allen met bekend nummer van de afzender.

Enigste oplossing is een ander nummer nemen, maar dat wil ik niet. Ik heb dit nummer vanaf dat ik mobiel bel. En daar neem ik geen afscheid aan.

Toevallig sprak ik gisteren me oude provider VF ivm een mail die van een scammer af kwam. En die zei dat ze wel een buitenlands nummer konden zien. Maar dat VF niet zelf kon blokkeren maar de klant zelf wel.
Waarom kan T-Mobile dit nummer niet zien of bekend maken zodat ik hem zelf kan blokkeren?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gronik68,

Kun je mij jouw 06-nummer in een privébericht sturen? Dan ga ik even kijken of ik wat voor je kan betekenen. Ik zie je bericht graag tegemoet.

Reageer