Beantwoord

Ongewenst abonnement retro games (mobster limited)

• 28 augustus 2017
  • 11 reacties
  • 2502 Bekeken

Ik merk net dat ik zonder mijn toestemming (nooit bewust voor aangemeld) geabonneerd was op "Retro games". Het geld voor deze dienst blijkt via mijn T-mobile factuur te zijn afgeschreven maar ik moest naar een andere site om dit uit te zoeken. Ik begrijp niet hoe dit soort criminelen via mijn abonnement bij T-mobile geld van mijn rekening kunnen afschrijven. Ik ben dus afhankelijk van een blijkbaar onveilige T-Mobile service "Diensten mobiel internet", waar criminelen gebruik van kunnen maken. Belachelijk dat dit mogelijk is!!! Na eigen onderzoek blijkt dat je dit kunt blokkeren, maar waarom staat deze onveilige dienst standaard aan?

Ik heb me via payinfo.nl inmiddels afgemeld voor het abonnement en een formulier op T-Mobile ingevuld waarbij overigens het invulvak voor de omschrijving van de (criminele) dienst veel te weinig tekens toe laat.

Zonder twijfel ga ik er vanuit dat ik spoedig de reeds afgeschreven 97,46!!! euro teruggestort krijg op mijn rekening.

Graag spoedig een reactie!

Mvg,

Jeroen
icon

Beste antwoord door Rosan 28 augustus 2017, 12:43

T Mobile verdient hier niks aan en nogmaals eigenlijk altijd heeft de klant al dan niet bewust op akkoord geklikt zonder te lezen waar mee ze akkoord gaan.
En ook naar die klanten is T Mobile coulant door de kosten te vergoeden.

Het zijn echt derde partijen die compleet los staan van T Mobile die hierachter zitten.

Verder een tip bekijk vaker de telefoon rekeningen dan signaleer je eerder zulke dingen.
Nu loopt het al best lang gezien het bedrag.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Badge +13
Beste Wat is dit nou, deze diensten activeer je vaak zelf door hele simpele dingen vaak onbewust.
Want klikken op de Win een IPhone banner in een app bijvoorbeeld kan hiervoor al zorgen.
Ook mee doen aan acties of gewoon akkoord gaan met de voorwaarden van die nieuwe app die je gebruikt kan de boosdoener zijn.(bijvoorbeeld)
T Mobile gaat hier heel coulant mee om en na onderzoek of je dit idd niet bewust zelf gedaan heb zullen dit verekenen met jouw.

Waarom is dit mogelijk nou heel simpel er zijn ook mensen die dit wel gebruiken en dit standaard voor iedereen blokkeren is tegen de wet op privacy.
Bedankt voor de snelle reactie.

Volgens mij heeft een discussie over de wet op privacy hier verder weinig mee te maken, dus daar ga ik verder niet op in.

Het is wel een feit dat T-mobile ook verdiend aan dit soort "diensten" omdat ze via T-mobile mogen factureren, wat voor jullie al meer dan genoeg reden is om dit standaard aan te zetten. Vergelijk het maar als een mailbox zonder spam-filter. Het is gewoon jammer dat jullie dit soort bedrijven de kans geven om onder jullie naam te factureren. Er staan namelijk veel meer van dit soort klachten op deze site, maar dat wisten jullie vast wel.

Desalniettemin hoop ik gewoon dat dit snel is opgelost en dat andere mensen die ook een ongewenst abonnement hebben bij retro games hier kunnen lezen wat ze moeten doen.
Badge +13
T Mobile verdient hier niks aan en nogmaals eigenlijk altijd heeft de klant al dan niet bewust op akkoord geklikt zonder te lezen waar mee ze akkoord gaan.
En ook naar die klanten is T Mobile coulant door de kosten te vergoeden.

Het zijn echt derde partijen die compleet los staan van T Mobile die hierachter zitten.

Verder een tip bekijk vaker de telefoon rekeningen dan signaleer je eerder zulke dingen.
Nu loopt het al best lang gezien het bedrag.
Natuurlijk heb ik niet bewust een abonnement genomen op retro games. Daarnaast weet ik helemaal zeker dat ik nooit mijn naw gegeven en rekeningnummer aan dit bedrijf heb gegeven. Dit regelen jullie allemaal voor dit soort bedrijven...
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Wat is dit nou,

Zoals Rosan al aangeeft, is de kans groot dat je toch per ongeluk ergens op akkoord hebt geklikt. Ik kan me echter voorstellen dat je ontzettend baalt van de kosten. Wat je nog kunt doen is het onderzoeksformulier invullen, je kunt dit vinden via deze pagina. Aan de hand van dit formulier kan een onderzoek gestart worden naar de kosten die je hebt gemaakt.

Mocht je hier nog meer vragen over hebben, stel ze dan gerust!
Dag Jaimy,

Ik baal er inderdaad behoorlijk van en heb mijn vertrouwen in T-mobile helaas verloren. Wel bedankt voor de link, maar ik had gisteren het formulier al gevonden tussen alle andere klachten op dit forum.

Helaas opent T-mobile onveilige deuren naar mijn bankrekening zonder enige waarschuwing hiervoor, wat voor mij volledig onacceptabel is. Waarom staat dit standaard aan als T-mobile de veiligheid niet kan garanderen? Het malafide bedrijf "Retro games" of "Mobster Limited" gebruikt overduidelijk slinkse methodes om mensen aan een abonnement te koppelen en T-mobile haalt ijskoud het geld voor ze op. Mijns inziens had T-mobile dit bedrijf al eerder kunnen aanpakken gezien het aantal meldingen op jullie eigen forum (tel daar ook de mensen bij op die niet de moeite nemen of dit niet durven te melden) .

Ik hoop dat T-mobile in ieder geval actie gaat ondernemen richting dit bedrijf. Daarnaast lijkt het me noodzakelijk de dienst veilig te maken of anders standaard op nee te zetten ter bescherming van de eindgebruikers.

Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek en zal de verdere afhandeling hier melden.
Ok, even stapje terug en weer ongekleurd proberen te kijken.

T-Mobile is extreem coulant en vergoed tot veel meer maanden terug dan andere providers, daarnaast is dit een standaard dienst die niet bij T-Mobile zelf ligt qua beheer. Het is zoals nu klagen dat je bent opgelicht op marktplaats en dan het forum waar je over dat item op marktplaats sprak kwaad aankijkt. Het afschrift komt van de bank, marktplaats is een handelaars plek en het forum heeft hooguit gewezen op 'die prachtige deal'. De enige die rot is, is de oplichter, de rest heeft gewoon braaf zijn werk gedaan, zo ook bij dit...

Dit soort diensten zijn heel breed qua toepassing, zo ook stemmen met sms, doneren aan goede doelen en ja... ook spelletjes/abonnementen. Daar zitten soms wat rotte eieren tussen en gezien jij je geld terug wil, is het handig om de partij(en) die hieraan meewerkt niet voor ook een rot ei uit te maken.

Dus alle uitingen naar T-Mobile, gezien hoe coulant zij terug betalen als jij je inderdaad nergens hebt aangemeld (vat dit niet persoonlijk op), zijn dan niet terecht. Het is gewoon positief dat je relatief zo simpel geholpen kan worden met oplichting, gebeurd bij de rest van het leven minder snel hoor...
Ik ben inderdaad erg boos op Retro Games ofwel Mobster Limited en een quick search op het internet naar dit bedrijf zal laten zien dat ik lang niet de enige ben. Richting T-mobile ben ik kritisch en niet meer dan dat. Ik geef enkel aan waar ik het niet mee eens ben en licht dat ook toe. Het feit dat andere partijen via T-mobile abonnementsgeld kunnen afschrijven was voor mij onbekend en ik vind het zeker niet wenselijk als dit niet 100% veilig is. Ik heb namelijk nooit gegevens aan Retro Games gegeven of een bevestigingsmail gekregen/bevestigd (mailadres hebben ze niet) wat normaal is als je een abonnement afsluit. In je reactie geef je overigens zelf ook aan dat de dienst niet 100% veilig is, dus ik zeg ook niets verkeerd. In mijn optiek zou T-mobile doormiddel van het standaard uitzetten van de dienst of in ieder geval de abonnementen hun klanten beter beschermen.

Nogmaals, ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek en zal de verdere afhandeling hier melden.
Je pinpas heeft draadloos betalen, is ook aangezet door de bank zonder schriftelijke voorafgaande toestemming.... Bij mij staat hij weer uit omdat er, net zoals met dit, zonder controle kan worden afgeschreven, maar niets is 100% veilig...

Oplichters bestaan, dat betekent niet dat we in angst moeten leven... Jouw 06-nummer wordt met kosten belast en die kosten komen via T-Mobile bij jou uit, niks verdere deling van gegevens en ze zullen ook weinig van je hebben (tenzij er intentie / virus / iets anders aan de hand is).

Mails of andere bevestiging zal je bij oplichting natuurlijk niet krijgen (niet heel verwonderlijk) 😉
Ik ben inderdaad erg boos op Retro Games ofwel Mobster Limited en een quick search op het internet naar dit bedrijf zal laten zien dat ik lang niet de enige ben. Richting T-mobile ben ik kritisch en niet meer dan dat. Ik geef enkel aan waar ik het niet mee eens ben en licht dat ook toe. Het feit dat andere partijen via T-mobile abonnementsgeld kunnen afschrijven was voor mij onbekend en ik vind het zeker niet wenselijk als dit niet 100% veilig is. Ik heb namelijk nooit gegevens aan Retro Games gegeven of een bevestigingsmail gekregen/bevestigd (mailadres hebben ze niet) wat normaal is als je een abonnement afsluit. In je reactie geef je overigens zelf ook aan dat de dienst niet 100% veilig is, dus ik zeg ook niets verkeerd. In mijn optiek zou T-mobile doormiddel van het standaard uitzetten van de dienst of in ieder geval de abonnementen hun klanten beter beschermen.

Nogmaals, ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek en zal de verdere afhandeling hier melden.

Helaas exact hetzelfde mee gemaakt! heel benieuwd hoe T-mobile dit gaat oplossen! ben benieuwd of jij inmiddels iets hebt vernomen??
Reputatie 7
Badge +20
@Mmaartje

Je reageert op een oud topic met een vraag waar je al een topic voor hebt aangemaakt en die hier al door Hidden.nld (Klantexpert) is beantwoord. Zou je het in het vervolg bij één topic willen houden, in verband met spam? Alvast bedankt!

Dit topic gaat op slot.