Beantwoord

Ongewenst abonnement via sms.

• 15 december 2018
  • 6 reacties
  • 4075 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Help!!
Ik krijg net onderstaand sms bericht.
Gratis Bericht: Bedankt voor de aanmelding bij Applicateka je betaalt EUR 5.00 per week van Giant Mobile Society S.L.U via je telefoonrekening. Voor vragen ga naar http://premium.applicateka.com/ of bel met 1234567. Afmelden of meer info ga naar www.payinfo.nl
Ik heb mij hiervoor niet aangemeld. Er is ook al geld afgeschreven zonder mijn toestemming. Hoe kan dit een hoe kom ik hier vanaf.
icon

Beste antwoord door Aelonius 15 december 2018, 12:16

Hoi!

De eerste stap die je kunt nemen bestaat uit het blokkeren van "Betalingen derde partijen via T-Mobile Factuur". Dit kan je in jouw My T-Mobile vinden onder "Gegevens en Instellingen" en dan "Blokkades".

Dit soort problemen komen soms voor. In veel gevallen kan het een malafide organisatie zijn die bijvoorbeeld door een geniepige advertentie doet alsof het toestemming heeft gekregen om dit op je factuur te verrekenen, maar in werkelijkheid weet jij van niets. De bovenstaande blokkade zorgt er voor dat een dergelijke partij per definitie geen geld kan innen op basis van je factuur, waardoor dit soort kosten in de toekomst niet meer mogelijk zijn. Wel betekent dit dat je dan ook bepaalde diensten van derde partijen niet meer kan gebruiken (afhankelijk van je blokkade), ook als die diensten wél legitiem zijn. Je kunt dus niet één specifieke aanbieder van dit soort betalingen blokkeren.

Daarnaast kan jij het online onderzoeksformulier invullen om onderzoek aan te vragen naar deze specifieke kosten. Op basis van dit onderzoek zal T-Mobile kijken of er een oplossing mogelijk is voor jou naast het blokkeren van deze functionaliteit.

Ook heeft @Hajar een hele mooie pagina samengesteld met meer informatie over dit soort mobiele betalingen. Je kunt dit hier vinden.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hoi!

De eerste stap die je kunt nemen bestaat uit het blokkeren van "Betalingen derde partijen via T-Mobile Factuur". Dit kan je in jouw My T-Mobile vinden onder "Gegevens en Instellingen" en dan "Blokkades".

Dit soort problemen komen soms voor. In veel gevallen kan het een malafide organisatie zijn die bijvoorbeeld door een geniepige advertentie doet alsof het toestemming heeft gekregen om dit op je factuur te verrekenen, maar in werkelijkheid weet jij van niets. De bovenstaande blokkade zorgt er voor dat een dergelijke partij per definitie geen geld kan innen op basis van je factuur, waardoor dit soort kosten in de toekomst niet meer mogelijk zijn. Wel betekent dit dat je dan ook bepaalde diensten van derde partijen niet meer kan gebruiken (afhankelijk van je blokkade), ook als die diensten wél legitiem zijn. Je kunt dus niet één specifieke aanbieder van dit soort betalingen blokkeren.

Daarnaast kan jij het online onderzoeksformulier invullen om onderzoek aan te vragen naar deze specifieke kosten. Op basis van dit onderzoek zal T-Mobile kijken of er een oplossing mogelijk is voor jou naast het blokkeren van deze functionaliteit.

Ook heeft @Hajar een hele mooie pagina samengesteld met meer informatie over dit soort mobiele betalingen. Je kunt dit hier vinden.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.
Hoi
Bedankt voor de snelle reactie.
Helaas kan ik die blokkade niet uitvoeren want ik heb die optie niet in my-Tmobile.
Ik heb en zakelijk nummer. Misschien daardoor
Reputatie 6
Badge +8
Hallo @VBP,

Volgens mij kan de beheerder van de zakelijke aansluiting ftmsc-services blokkeren via My T-Mobile & Web T-Mobile App

https://www.t-mobile.nl/zakelijk/service/my-handleidingen
Reputatie 7
Badge +20
Hi VBP,

Ik zie dat je al het juiste advies hebt gekregen. Als je inlogt via My T-Mobile Beheer dan zou het wel moeten lukken. Mocht dat niet werken, trek dan even aan de bel. Ik help je graag verder!
Goedemorgen,

Ik krijg zojuist exact hetzelfde bericht. Laat echt niet zomaar mijn nummer ergens achter. Bovendien kreeg ik het sms-je voor de dienst terwijl ik sliep. Zie onderstaande:

Afmelding heb ik gedaan zodra ik wakker werd (2de berichtje). Jullie laten me hier toch niet werkelijk voor betalen mag ik hopen?

Vriendelijke groet, Michiel
Reputatie 6
Badge +8
@Leihcim

Wanneer je het niet eens bent met de kosten die hiervoor in rekening zijn gebracht kun je het online meldingsformulier indienen. Er zal dan onderzoek worden gedaan naar de desbetreffende dienst en de wijze waarop je bent aangemeld. Binnen 30 dagen kun je een terugkoppeling verwachten.

Reageer