Beantwoord

Ongewenste abonnementen/internetdiensten

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo ik heb tot 2 keer toe 5 euro moeten betalen omdat ik zogezegd mezelf hiervoor heeft aangemeld?? Dit is oplichterij omdat ik op andere forums en topics hier meerdere klachten over gelezen hebt. In mij geval ging het om videofun? Kreeg ineens sms dat ik 5 euro per maand betaald dit kon ik stopzetten via payment of zoiets! Dat deed ik niet gelijk want dacht als ik daar op klik dan zit ik juist ergens aan vast. Nou zag ik dat er daadwerkelijk dus 5 euro van mij t- mobile factuur extra was afgeschreven. Nu is het wel mooi dat je het via t mobile kan blokkeren(achteraf natuurlijk) en het kan terugvragen als dit terecht is! Maar ja wanneer is het terecht? Misschien bij het wegklikken van een site zoals: wilt u verder? En je drukt nee ben je misschien alsnog lid geworden. Het is echt oplichterij en daar moet t.mobile achteraan want die moet de klant hiervoor kunnen waarschuwen van zoiets van: let op u bent iets aangegaan? Klopt dat? Voor de rest tevreden met t mobile maar moeten hier wel werk van maken.
Dank en groet
Rps
icon

Beste antwoord door pipodeclown_2 3 mei 2019, 12:22

Alle informatie over afmelden en blokkeren via payinfo.nl en My T-Mobile, alsmede hoe je bezwaar kan maken tegen de kosten, vind je hier: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/facturen-en-tarieven/sms-diensten

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Alle informatie over afmelden en blokkeren via payinfo.nl en My T-Mobile, alsmede hoe je bezwaar kan maken tegen de kosten, vind je hier: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/facturen-en-tarieven/sms-diensten
Hoi pipo.
Bedankt voor je reactie, maar dit alles heb ik al geregeld, waar het mij omgaat is dat dit zo makkelijk gaat.. misschien 100 van de 500 mensen die hier niet achteraan gaan omdat ze denken dat er wat verkeerds is gegaan terwijl hun ook niet bewust iets hebben afgesloten. Toch weer dan 100 keer 5 euro afgetroggeld! En dat dat je dit soort dingen kan blokkeren doe je ook pas als zoiets gebeurd 9 van de 10 mensen doen dit niet blokkeren bij het afsluiten van een providerscontract! Ook ik ben al jaren bij t mobile en heb nooit extra kosten gehad zonder al die ongein te blokkeren. Ik heb het nu gedaan en hopen dat ik die 5 euro terug krijgt want bewijzen kan ik het niet? Omdat je door die slinkse praktijken je ineens iets hebt bevestigd wat je niet weet. Dus voor mij blijft het oplichterij!
Groet
Rps
Reputatie 3
Badge +1
Vroeger was het een drama om je af te melden voor dit soort diensten, het was toen een goudmijn voor veel partijen. Om consumenten tegemoet te komen is zijn er gedragscodes opgesteld samen met betrokken partijen. Hiervoor is een stichting in het leven geroepen en payinfo.nl gestart om afmelden, blokkeren en terugvragen van kosten makkelijk te maken. Toezichthouder ACM vind dit voldoende maatregelen om de consument te beschermen tegen ongewilde kosten. Aanbieders van diensten (niet de providers), die niet zo netjes omgaan met correcte aanmeld processen en soms zelfs klanten zonder aanmelding op de lijst zetten, lopen risico hun contract kwijt te raken. Werkt een beetje als incasso overeenkomsten die bedrijven hebben met banken. Bij veelvuldig misbruik verliest het bedrijf het contract.

Reageer