Beantwoord

Ongewenste in app betalingen gedaan door kind

• 21 april 2017
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

Hoi

Ik heb dual sim telefoon en heb 2 abonnementen van tmobile
Mijn 12 jarige zoontje heeft zonder mijn medeweten in app betalingen verricht via mijn beide simkaarten
Ik heb inmiddels nu blokkade erop gezet maar heb wel hoge rekening
Ik heb begrepen via consuwijzer dat ik als ouder recht heb om verzoek te doen tot het vernietigen van overeenkomsten gedaan door kind en wil dus daar gebruik van maken en mijn hoge rekeningen terugdraaien

Kun je helpen om dat voor elkaar te krijgen aub?

Groetjes
icon

Beste antwoord door Muberra 25 april 2017, 12:12

Hi AliAbbas,

Ik ga je meer informatie geven!

Het is heel goed van je dat je er meteen een blokkade op hebt gezet om dit in de toekomst te voorkomen. Zoals onze Klantexpert Poco-Loco hierboven in zijn reactie heeft aangegeven is het niet mogelijk voor ons om de kosten terug te draaien. Ik heb mijn best voor je gedaan en het intern nagevraagd, maar er kan hierin ook geen uitzondering worden gemaakt. Dit komt omdat het toch onder eigen verantwoordelijkheid valt. Ik hoop niet dat je dit verkeerd begrijpt, want ik snap heel goed hoe ondeugend kinderen kunnen zijn. Het is heel goed dat je zelf aan de slag bent gegaan en direct een blokkade op hebt gezet. Nu kan dit in elke geval niet meer gebeuren.

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben of als ik je ergens anders mee kan helpen, dan hoor ik dat graag van je! Ik sta voor je klaar.

Bekijk origineel

2 reacties

Goedendag AliAbbas,

Dat is een leuke spin op de regels en wat consuwijzer zegt, want zo zit het niet helemaal in elkaar. Als ouder ben je namelijk wel verantwoordelijk voor hoe er met zaken wordt omgegaan. In dit geval, als ouder ben je verantwoordelijk dat je zoon met jouw toestellen aan de gang gaat.

Er is in deze kwestie dus geen twijfel dat T-Mobile had kunnen weten dat er geen toestemming zou zijn. Jij bent tenslotte verantwoordelijk voor jouw toestellen, abonnementen en de bijbehorende kosten.

Echter, aangezien men op het forum (dit is een forum voor klanten, niet een eerste lijn klantenservice) niet kan zien wat voor diensten het zijn geweest zal dit iets moeten zijn wat door een medewerker wordt behandeld. Het is nu echter weekend, wat betekent dat het wat langer kan duren dan de gebruikelijke 24 tot 48 uur. Ik wil je echter geen valse hoop geven, dus ga er niet vanuit dat het standaard zo is dat je automatisch alles terug krijgt "want het is gedaan door mijn minderjarige kind". Er staat bij consuwijzer ook vrij duidelijk: En mocht de verkoper of dienstverlener er ook niet vanuit gaan dat u toestemming had gegeven?

Eigen verantwoordelijkheid blijft gewoon van kracht en er is geen reden voor T-Mobile om te vermoeden dat niet jij deze aankopen deed. Of jij dus iets terug kan krijgen is uitsluitend afhankelijk van of T-Mobile het ook kan terug vorderen... tenminste, daar ben ik voor jou bang voor.
Reputatie 4
Hi AliAbbas,

Ik ga je meer informatie geven!

Het is heel goed van je dat je er meteen een blokkade op hebt gezet om dit in de toekomst te voorkomen. Zoals onze Klantexpert Poco-Loco hierboven in zijn reactie heeft aangegeven is het niet mogelijk voor ons om de kosten terug te draaien. Ik heb mijn best voor je gedaan en het intern nagevraagd, maar er kan hierin ook geen uitzondering worden gemaakt. Dit komt omdat het toch onder eigen verantwoordelijkheid valt. Ik hoop niet dat je dit verkeerd begrijpt, want ik snap heel goed hoe ondeugend kinderen kunnen zijn. Het is heel goed dat je zelf aan de slag bent gegaan en direct een blokkade op hebt gezet. Nu kan dit in elke geval niet meer gebeuren.

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben of als ik je ergens anders mee kan helpen, dan hoor ik dat graag van je! Ik sta voor je klaar.

Reageer