Beantwoord

Ongewenste sms

• 14 september 2017
  • 7 reacties
  • 1906 Bekeken

Hallo,
Vandaag kreeg ik een ongewenste sms :"je gebruikt abonnement Gamecraze , kosten zijn 7,49 /week, onb.toegang Ga naar gamecraze.mobi/nl-nl. Afmelden payinfo.nl

Ik begrijp hier niets van en wat moet ik er verder mee want ik heb de diensten geblokkeerd bijT -mobile en mijzelf voor deze site nooit aangemeld?

Groetjes
icon

Beste antwoord door CrisTien 14 september 2017, 23:56

Welkom, wat vervelend allemaal, misschien toch ergens op een linkje geklikt?
Het zou beter zijn als je de link van die spelsite in jouw onderwerp verwijderd voor dat er nog meer mensen in trappen.

Oké wat je nu moet doen is bij Payinfo.nl gaan kijken of je toch niet bewust of onbewust een abo hebt afgesloten (je zal niet de eerste zijn) je kan je daar ook afmelden.

Verder staan er hier tips van T-mobile wat je kan doen om dit snel te stoppen
https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/3018/alles-over-diensten-van-derde-partijen-apps-sms-diensten-mobiele-betalingen

Veel succes!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Welkom, wat vervelend allemaal, misschien toch ergens op een linkje geklikt?
Het zou beter zijn als je de link van die spelsite in jouw onderwerp verwijderd voor dat er nog meer mensen in trappen.

Oké wat je nu moet doen is bij Payinfo.nl gaan kijken of je toch niet bewust of onbewust een abo hebt afgesloten (je zal niet de eerste zijn) je kan je daar ook afmelden.

Verder staan er hier tips van T-mobile wat je kan doen om dit snel te stoppen
https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/3018/alles-over-diensten-van-derde-partijen-apps-sms-diensten-mobiele-betalingen

Veel succes!
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Een SMS-je van 'downloader' dat ik ergens een abonnement op had en dat ik me ervoor kon afmelden. Ik had mij nergens voor aangemeld, en ging mij dus ook nergens voor afmelden. Ongewenste sms weggekeild en de hele zaak vergeten. Maar nu wel reeds 25 euro lichter.

Je zou dus om het jezelf gemakkelijker te maken naar payinfo.nl kunnen gaan en jezelf daar afmelden voor dat ongevraagde abonnement. Overigens ook een onbetrouwbare club, waarvan je maar mag hopen dat ze jouw gegevens niet misbruiken, maar goed.

Succes ermee
Reputatie 7
Badge +20
Hi Logement In Den Bebaerde Aep,

Wat jammer dat je onbewust bent aangemeld voor een sms-dienst. Ik zie dat je op dit moment nog geen blokkade hebt geactiveerd voor betaalde diensten. Ik wil je adviseren om dat te doen zodat je in de toekomst geen extra kosten meer kan maken aan dat soort diensten. Je kan dat zelf doen via My T-Mobile> Gegevens en instellingen> blokkades. Verder kun je ook de tips die in dit topic staan doornemen. Hier staat uitgelegd hoe je je geld terug kan krijgen.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Dank voor de informatie. Ik heb inmiddels SMS-diensten geblokkeerd, nadat ik wéér 10 euro lichter was door de ongewenste dienst Sexy Girls Net.

Je schrijft hierboven: "Wat jammer dat je onbewust bent aangemeld voor een sms-dienst." Klopt. Onbewust bent aangemeld. Niet hebt. En dat weet ik heel heel zeker.

Wat ik nog jammerder vind: dat T-mobile serieus geld van mijn rekening afschrijft namens een malafide bedrijf. Echt onvoorstelbaar. Dit zijn aanwijsbaar oplichters, en toch kunnen die dus tot in mijn factuur komen graaien. T-mobile heeft daarin een verantwoordelijkheid en neemt die niet.

Als ik het gestolen geld (want laten we wel wezen, dat is het) terug wil, moet ik een formulier invullen waarin ik T-mobile machtig om mijn telefoongegevens te bestuderen. én waarmee ik T-mobile machtig om die gegevens te delen met 'derden'. Moet niet gekker worden. Het zijn 'derden' die geld van me gestolen hebben, maar los daarvan: privacy is me dierbaar.

Ik heb inmiddels een klacht ingediend.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo ,

T-Mobile is er van op de hoogte dat er vaak misbruik word gemaakt van betaalde SMS diensten.
Hiervoor hebben ze wel de verantwoordelijkheid genomen door 1. de mogelijkheid te geven deze diensten te blokkeren. en 2. de mogelijkheid te geven je geld terug te krijgen als er sprake is van fraude. Voorwaarde van teruggave is natuurlijk wel een onderzoek.

Je heb dus nu 2 mogelijkheden. 1 je vult het formulier in en je krijgt je geld terug. 2 je vult her formulier niet in en je laat het er bij en je krijg je geld niet terug. in blijde gevallen raad ik je aan om de SMS betaal diensten te blokkeren zodat het niet nog een keer kan gebeuren.

Voor informatie kun je kijken in het volgende topic FTMSC Betaling (mobiele betaling) en SMS diensten (deel 3)
Dat is geen verantwoordelijkheid nemen. Dat is verantwoordelijkheid afschuiven. T-mobile zou zélf malafide SMS-diensten moeten blokkeren. En T-mobile zou zich niet moeten verlaten op een schimmig clubje als dat payinfo.nl, dat zichzelf profileert als 'Stichting Gedragscode Mobiele Diensten'. Het lijkt wel een slechte grap, want onder die vlag worden mensen besodemieterd waar ze bij staan. Enzoverder enzovoorts.

Die SMS diensten heb ik inmiddels geblokkeerd, ja. Maar ik wil wel gewoon mijn geld terug. En neen, ik wens niet mee te werken aan een onderzoek als dat betekent dat mijn telefoongegevens gedeeld worden met 'derden'. Is me toch nét iets te vaag.

SMS betaaldiens
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Ik begrijp dat je baalt van zulke sms-diensten, maar als je je geld terug wilt dan is het wel heel belangrijk dat jij het onderzoeksformulier invult. Je gegevens worden gedeeld met de aanbieder waar je voor was aangemeld anders kunnen wij geen onderzoek doen. Er is geen andere manier om je geld terug te krijgen dus ik wil je adviseren om alsnog het onderzoeksformulier in te vullen.

Als je nog andere vragen hebt, laat het met weten.

Reageer