Ik heb ongeveer een jaar gelden mijn telefoon laten repareren, met de daarvoor afgesloten verzekering van Dynasure. (Via T-Mobile). Sinds die tijd wordt ik regelmatig (Soms dagelijks) gebeld door instanties die mij financiële producten willen aansmeren. Ik vraag wel eens hoe ze aan mijn nummer komen, maar krijg daar geen antwoord op. De nummers kunnen NL 020, 088, 085 of INT Frankrijk, Engeland, Oostenrijk, Zweden etc...
Ik blokeer ze telkens, maar het blijft komen.
Dus ik sta op een lijst, met naam/tel. nummer en deze lijst wordt gretig rondgedeeld aan call centers.
Ik heb een aantal vragen.
- Zijn er anderen gevallen van klanten die na een reparatie bij Dynasure gebeld worden door fin. brokers?
- Wat kun je doen op het gebied van bel-me-niet registers? Is er EU initiatief op dit gebied?
- Waar kun je bel-lijsten downloaden? Misschien kan ik via die weg kijken of ik erop sta en wellicht eraf kan gaan?
- Is er een mogelijkheid om bij call centers een klacht in te dienen? Zijn er klacht instanties voor call-centers?
Ik vertik het om een nieuw nummer te nemen, dit nummer heb ik al zolang.
Bij voorbaat dank.
Beste antwoord door Folkert
Gewoon aanmelden voor het bel-me-niet register, sinds ik daar in sta heb ik nooit meer een verkoper aan de lijn gehad.
Bekijk origineel