Beantwoord

Onterechte afschrijven betaalde contentdiensten

• 2 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 242 Bekeken

Er zijn in een paar dagen tijd 4 afschrijvingen van 7,50 euro door een bedrijf dat ik totaal NIET ken en waarvoor ik ook NOOIT toestemming heb gegeven!! Wat nu??? Gaarne advies!!
icon

Beste antwoord door Muberra 3 augustus 2017, 13:08

Hi JosGielkens,

Ik kan begrijpen dat je hiervan bent geschrokken!

In het systeem zie ik dat je een blokkade hebt ingesteld, dat is heel goed van je! Nu kan er niks meer gebeuren en kan je geen extra kosten meer maken.

Ik zal je meer informatie geven over dit onderwerp. Zoals onze Klantxpert Centaur heeft aangegeven kan het activeren van zo'n dienst snel over het hoofd worden gezien. Het is heel moeilijk voor ons om een blokkade standaard op dat soort betaaldiensten te plaatsen, omdat er veel klanten wel gebruik van maken. Ze sms'en bijvoorbeeld naar spelprogramma's of talentenshows als The Voice. Of ze maken gebruiken van dat soort abonnementen via bijvoorbeeld, de app store.

Wij proberen altijd klanten hierover te waarschuwen op het forum en ook op andere T-Mobile informatiekanalen. Daar steken wij veel tijd in! En wij hebben juist de mogelijkheid in het leven geroepen om een onderzoeksformulier in te laten vullen door klanten, zodat jullie in de meeste gevallen de kosten terug kunnen krijgen. Hierin willen wij jullie zeker in tegemoet komen, omdat wij geen standaard blokkade kunnen plaatsen. Dus mijn advies aan jou is ook om het formulier in te vullen. Ik kan je geen garantie geven, maar meestal zijn wij heel coulant over de extra kosten! Je kunt ook terecht in dit topic voor meer achtergrond.

Mocht je meer vragen hebben, laat het vooral weten. Ik hoop in elk geval dat ik je heb kunnen geruststellen. 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Dat zijn smsdiensten , vaak per abuis door de gebruiker geactiveerd.
Klikken op een reclame bannen kan al genoeg zijn.
Via payinfo.nl kan je zien op welke abonnementen je geabonneerd ben en ze daar ook stoppen.
Je kan deze diensten ook blokkeren via My T-Mobile
Ik heb ze al stop gezet, maar ik heb geen enkel abonnement geactiveerd. En als je dat "per ongeluk" kunt doen door "per ongeluk" ergens op te klikken, zonder bevestiging, akkoord etc voor 7,50 per dag (??) en met "automatische verlenging", dan is het toch duidelijk dat deze bedrijven "niet helemaal bonafide zijn"?!!!
En kan ik dan ALLE SMS diensten (was trouwens geen SMS dienst, maar een "datadienst") en/of DATA diensten blokkeren of moet ik dat dan weer "per dienst" doen.........
Reputatie 4
Hi JosGielkens,

Ik kan begrijpen dat je hiervan bent geschrokken!

In het systeem zie ik dat je een blokkade hebt ingesteld, dat is heel goed van je! Nu kan er niks meer gebeuren en kan je geen extra kosten meer maken.

Ik zal je meer informatie geven over dit onderwerp. Zoals onze Klantxpert Centaur heeft aangegeven kan het activeren van zo'n dienst snel over het hoofd worden gezien. Het is heel moeilijk voor ons om een blokkade standaard op dat soort betaaldiensten te plaatsen, omdat er veel klanten wel gebruik van maken. Ze sms'en bijvoorbeeld naar spelprogramma's of talentenshows als The Voice. Of ze maken gebruiken van dat soort abonnementen via bijvoorbeeld, de app store.

Wij proberen altijd klanten hierover te waarschuwen op het forum en ook op andere T-Mobile informatiekanalen. Daar steken wij veel tijd in! En wij hebben juist de mogelijkheid in het leven geroepen om een onderzoeksformulier in te laten vullen door klanten, zodat jullie in de meeste gevallen de kosten terug kunnen krijgen. Hierin willen wij jullie zeker in tegemoet komen, omdat wij geen standaard blokkade kunnen plaatsen. Dus mijn advies aan jou is ook om het formulier in te vullen. Ik kan je geen garantie geven, maar meestal zijn wij heel coulant over de extra kosten! Je kunt ook terecht in dit topic voor meer achtergrond.

Mocht je meer vragen hebben, laat het vooral weten. Ik hoop in elk geval dat ik je heb kunnen geruststellen. 🙂
Muberra, dank voor je duidelijke toelichting. Ik heb het formulier inmiddels gedownload en ingevuld; dit gaat vandaag nog de post op. Ik wacht dan verder de reactie van T-Mobile wel af; dank voor de snelle en adequate reactie; ik weet zo voldoende!
Reputatie 4
Hoi Jos,

Niks te danken, daar ben ik voor! :D

Goed dat je het formulier hebt ingevuld. Nooit geschoten is altijd mis!

Als je in de toekomst onze hulp weer nodig hebt, weet je ons te vinden.

Reageer