Vraag

Ontvang berichten van sms-dienst 5040

• 7 november 2013
  • 9 reacties
  • 2548 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Sinds twee maanden krijg ik ongevraagd ongelooflijk veel sms berichten van een 5040 nummer. Deze kosten mij een godsvermogen. Graag wil ik hier een oplossing voor en ik zou ook graag het geld daarvan terug krijgen. Aangezien ik hier nooit om gevraagd heb en mij er nooit voor aangemeld heb. Ik ben hier dan ook zeee ontevreden over.

Ik hoor graag zo snel mogelijk van u.

Mer vriendelijke groeten,
Joelle Janssen

9 reacties

@ janssenn

Goed dat je even contact zoekt! Het lijkt te gaan om een betaalde sms-dienst waarvoor je je zelf hebt aangemeld. Ik zie namelijk dat er met jouw telefoonnummer op 20/09 een sms'je naar dit nummer is gestuurd. Via de website van Payinfo kan je meer informatie opvragen over de sms-dienst en deze diensten tevens blokkeren.

Is je vraag hiermee beantwoord? Ik hoor graag van je!
Beste moderator,

Ook ik ben slachtoffer geworden van die 5040 dienst. U schrijft hierboven aan Joelle Janssen dat ze zich zelf heeft aangemeld. Dat is mogelijk formeel correct, maar dat hebben ze volledig verstopt voor de snelle lezer. Er is zeker geen melding gemaakt van de idiote bedragen die ze per verzonden bericht versturen (midden in de nacht) Ik heb hier zeker niet bewust voor gekozen en wat mij betreft valt de activiteit onder phishing. Kijk maar eens op het Internet naar de lange list met gedupeerden.
Ik vind dat T-Mobile zich niet moet lenen voor dit soort praktijken. Dat past zeker niet bij jullie imago. Ik verwacht van mijn provider een proactieve houding tegen diefstal. Het minste wat jullie klanten moeten bieden is een keuze optie om dit soort "diensten" vanuit onze aansluiting te blokkeren, zoals KPN destijds deed met de sexlijnen. Regel het maar snel, anders zou het wel eens een smet op jullie goede naam kunnen worden. Hopelijk hoeven we niet mevrouw Kroes of Ali B in te schakelen, maar nemen jullie je eigen verantwoordelijkheid
Reputatie 3
@ Paulmvos

Ik zie inderdaad dat jouw laatste factuur een stuk hoger is dan je gewend bent. Zoals mijn collega aangeeft kun je op de website van Payinfo jouw sms-dienst opzoeken, afmelden en blokkeren. Indien je van mening bent dat deze diensten onterecht op jouw factuur staan kun je via dit formulier een melding maken. Er zal dan door T-Mobile een onderzoek opgestart worden naar de rechtmatigheid van de in rekening gebrachte kosten.
Om degelijke kosten in de toekomst te voorkomen kun je door T-Mobile ook een blokkade op betaalde content diensten laten plaatsen.
Bedankt voor uw reactie moderator,

U gaat niet in op een aantal van mijn argumenten, maar dat ligt misschien gevoelig binnen de organisatie.

U stelt aan het einde dat ik een blokkade op betaalde diensten kan laten plaatsen. Dat zou ik best willen, maar elders op de site lees ik dat dit alleen bij aanvang van een abonnement kan en uitsluitend in een T-Mobile winkel. Kunt u aangeven hoe ik die blokkade kan laten aanbrengen?
Reputatie 6
Badge +16
@Paulmvos

Het activeren van deze blokkade kan via ons en ook via My T-Mobile. Je kan dit doen door in te loggen op My T-Mobile.

Als je op de overzicht pagina bent kan je aan de linkerkant klikken op Selfservicewijzer. Zodra je op de nieuwe pagina bent kan je onder het kopje 'Abonnementsgegevens' kiezen voor 'Blokkades. Klik dan op blokkades, zodra je op de blokkade bent kan je zelf aanvinken welke blokkades je geactiveerd wilt hebben. Hier tussen staat ook 'Blokkade voor betaalde contentdiensten via sms'.
Ook ik ben de klos!
Ik heb over de maand juni een factuur die dik 50 euro meer bedraagt dan normaal. Ook ik kreeg ongevraagd allerlei (nachtelijke sms berichtjes) van 5040. Ik heb me nooit ergens voor aangemeld en baal dan ook enorm! Ik heb wel via T-Mobile site alles laten blokkeren en hoop er nu vanaf te zijn. Maar het is toch te zot dat dit zo maar kan!!!!!! Ik vind sowieso dat dergelijke diensten geweigerd moeten worden. Daarvoor zou je nu in 3 voud eerst iets schriftelijk moeten ondertekenen om dat goed te vinden. Want er is toch helemaal niemand die daar bewust voor kiest!!!!!!
@ De klos

Dank voor je reactie. Het verbaast mij persoonlijk hoeveel mensen gebruik maken van dit soort diensten, er zijn dus heel veel mensen die er wel bewust voor kiezen. Vandaar dat het voor T-Mobile ook niet mogelijk is om dit soort diensten te blokkeren. Je kunt dit zelf natuurlijk wel doen en ik begrijp uit je reactie dat dit ook het geval is.

Je geeft aan dat de kosten onterecht zijn en dat maakt het een vervelende situatie. Wij willen dit graag verder voor je onderzoeken. Ik wil je daarom vragen om dit onderzoeksformulier volledig in te vullen. Je ontvangt dan na ongeveer 2 weken een terugkoppeling met de uitkomsten van dit onderzoek. Wanneer de kosten onterecht zijn, zullen deze logischerwijs worden gecrediteerd.

Is je vraag hiermee beantwoord? Ik hoor het graag van je!
@ De klos

Ik ga formulier dit weekend in vullen. Ik snap echter nog steeds niet dat zoveel mensen dat wel bewust doen. Ik kreeg nl de meest vreemde sms'jes. Ik weet niet eens waar ze over gingen. Er hingen ook allemaal weer andere nummers en codes aan. Dit riekt echt naar oplichterij!!!!!!
Bvd voor je reactie.

Dank voor je reactie. Het verbaast mij persoonlijk hoeveel mensen gebruik maken van dit soort diensten, er zijn dus heel veel mensen die er wel bewust voor kiezen. Vandaar dat het voor T-Mobile ook niet mogelijk is om dit soort diensten te blokkeren. Je kunt dit zelf natuurlijk wel doen en ik begrijp uit je reactie dat dit ook het geval is.

Je geeft aan dat de kosten onterecht zijn en dat maakt het een vervelende situatie. Wij willen dit graag verder voor je onderzoeken. Ik wil je daarom vragen om dit onderzoeksformulier volledig in te vullen. Je ontvangt dan na ongeveer 2 weken een terugkoppeling met de uitkomsten van dit onderzoek. Wanneer de kosten onterecht zijn, zullen deze logischerwijs worden gecrediteerd.

Is je vraag hiermee beantwoord? Ik hoor het graag van je!
Reputatie 5
@De klos wanneer je vermoedt dat er sprake is van oplichting is het zeker verstandig om het onderzoeksformulier in te vullen. Wij zullen de desbetreffende dienst dan hierop aanspreken!

Reageer