Ook T-Mobile bereikbaar via Google Assistant

• 24 oktober 2018
  • 18 reacties
  • 2294 Bekeken

Vanaf vandaag de hele dag kletsen met T-Mobile via Google Assistant!

T-Mobile helpt jou om jouw digitale leven nog makkelijker te maken, je kunt vragen hoeveel data je nog over hebt, de dichtstbijzijnde winkel vinden en nog veel meer. Zie hier alles wat er nu kan. Nog niet dramatisch veel en zeker niet voldoende voor lange winteravond gesprekken, maar het is een begin.

Wordt dit wat of niet? Wat denk je?

18 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Telefoon : werkt.
Google Home : "ik weet nog niet hoe ik hierbij kan helpen" 🤔
Reputatie 4
Badge +3
Leuk! Alleen jammer dat de Google assistant op de iPhone alleen via de losse app kan. Siri is wat dat betreft toch sneller en makkelijker voor mij om te gebruiken. (dit gold natuurlijk niet toen ik nog Samsung had.)
Reputatie 3
Aha! Vandaar dat T-Mobile vandaag geen tijd meer had om hun klanten te woord te staan!
Reputatie 7
Badge +18
Bij mij werkt het niet op Android 9. Als ik naar het weer vraag kletst de Google dame vrolijk het weerbericht maar als ik de TM commando's inspreek zet ie alleen de tekst in het Google zoek window. Geen stem response.
Of ik doe iets verkeerd ...
Reputatie 3
Aha! Google/Android die niet met T-Mobile commando´s overweg kan! Dat kunnen er meer niet ...
Reputatie 3
Badge +2
@Folkert begin je wel met "Praat met T-Mobile" of "Ik wil met T-Mobile praten" ?
Als het goed is krijg je dan als reactie "Prima, laten we T-Mobile er bij halen". Daarna kan je pas andere T-Mobile commando's geven.
Reputatie 3
Als @Folkert zijn Google dame op deze manier T-Mobile commando’s laat uitvoeren zou het zomaar kunnen dat men dit MeToo mishandelingen van haar door hem vindt ... Ik neig daar in ieder geval sterk naar!
Reputatie 7
Badge +18
Dit is de reactie van mijn telefoon op het commando Praat met T-Mobile:

Reputatie 3
Aha! Je Google telefoondame heeft je onzedelijke voorstellen door ... mooi!
Reputatie 7
Badge +18
Nog wat geëxperimenteerd:

Zet de wekker om 7 uur -> De wekker app wordt geopend en de wekker op 7:00 gezet en ingeschakeld. Inclusief stem melding.

Speel Discover Weekly -> De Google dame vraagt welke app ik wil gebruiken (Spotify, Youtube) en nadat ik dat eenmalig geselecteerd heb (Spotify) speelt de telefoon met dit commando meteen de eerste track van Spotify's Discover Weekly af.

Tot zover lijkt het dus allemaal prima te werken.

Maar b.v. Praat met Albert Heijn levert hetzelfde resultaat op als Praat met T-Mobile, alleen een Google webpagina en geen stem response. Ontbreekt er nog iets qua instelling of software? De Google app is (net als al mijn andere apps) up to date en ik draai de net nieuwe Android 9.
Reputatie 4
Badge +3
Siert het zou fijn zijn als we het wat meer on topic kunnen houden in plaats van dit soort vreemde opmerkingen.
Reputatie 3
Badge +2
Ik dacht nog even dat het misschien aan het ontbreken van een koppeling lag maar als ik hier Praat met Albert Heijn doe dan krijg ik gewoon als reactie Oké ik haal Albert Heijn er bij ondanks dat ik die nooit gebruikt of gekoppeld heb. Die koppeling maken is vervolgens het eerst wat 'Albert Heijn' wil doen.
Raar dat bij jou niet werkt.
Hier wel nog onder Android 8.1 trouwens. En net nog eens geprobeerd, inmiddels reageren m'n Google Homes ook zoals het hoort.
Reputatie 3
Siert het zou fijn zijn als we het wat meer on topic kunnen houden in plaats van dit soort vreemde opmerkingen.

Oh pardon, was maar een geintje ... Zal de wijze mannen die ernstig dit soort serieuze zaken bespreken niet meer lastigvallen met mijn -toch redelijke normale?- opmerkingen.
Nogmaals: excuses, excuses, het spijt mij (buig, buig). Vergeef mij!

Gaat u verder ...
Reputatie 7
Badge +18
Geen enkel "commercieel" commando werkt.

Maar vraag ik: Hoe laat gaat de zon onder? Dan krijg ik weer gewoon gesproken antwoord.

Zijn er al forum gebruikers met Android 9 actief?
@Folkert Leuk dat je met de T-Mobile Assistent probeert te praten!

Ik heb zelf ook Android 9, maar ik heb het idee dat je nog niet met de Google Assistent praat als ik je screenshot zie.

Je kunt je Assistent op twee manieren oproepen;
  • Je homeknop ingedrukt te houden
  • Via de Assistent app
Assistent App: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.googleassistant

Meestal kun je ook via deze link de T-Mobile Assistent aanroepen
https://assistant.google.com/services/a/uid/00000011b84b3ee9

Als het nog steeds niet lukt, zou je dan een screenshot kunnen sturen waar je "Praat met T-Mobile" zegt?
Reputatie 7
Badge +18
@thomasvt Beste Thomas, dat was de oplossing! Blijkbaar is er een verschil tussen tikken op het microfoon icon en de home knop ingedrukt houden. Weer wat geleerd!

Ik weet nu alleen niet wat het verschil dan is tussen die twee qua naam en functionaliteit. Er zit wel een klein verschil in de stemmen, de assistent praat iets eentoniger.

Begreep wel dat ik met Android 9 de Google Assistent app niet hoef te installeren omdat deze functionaliteit al ingebouwd zit.

Ben je een nieuwe stagiair? Ik heb je nog niet eerder op de community gezien...

Groeten, Folkert
Ik weet nu alleen niet wat het verschil dan is tussen die twee qua naam en functionaliteit. Er zit wel een klein verschil in de stemmen, de assistent praat iets eentoniger.
De Google Assistent is een nieuw project van Google, en de versie die je altijd naar het zoekscherm brengt heette vroeger 'Google Now' deze is dus inmiddels vervangen door Google Assistent :)

Begreep wel dat ik met Android 9 de Google Assistent app niet hoef te installeren omdat deze functionaliteit al ingebouwd zit.
Klopt, de laatste Android versies hebben deze meestal ingebouwd zitten (meestal onder de homeknop)

Ben je een nieuwe stagiair? Ik heb je nog niet eerder op de community gezien...
Goed gezien 😉 Ik ben sinds September begonnen aan het ontwikkelen van de T-Mobile Skill in de Google Assistent. Dus als je vragen of suggesties hebt (of iets raars tegenkomt) mag je die bij mij neerleggen :)

Fijne avond!
Reputatie 7
Badge +18
Dat is nog eens een duidelijke uitleg! Ik heb een Nokia 6.1 met Stock Android 9 dus die zit qua software redelijk dicht tegen het origineel aan zonder extra software schillen.

Ik weet nog niet hoe vaak ik de assistent ga gebruiken, ik vind het nog steeds een beetje vreemd om naast mijn huisgenoten een gesprek met een telefoon assistente te voeren. Maar als ik iets nieuws zie wil ik het wel proberen en als er dan iets niet werkt rust ik niet totdat ik het voor elkaar heb.

Ik wens je veel succes op je stage bij T-Mobile!

Fijn weekend!

Folkert

Reageer