Vraag

Opgelicht via sms 7090

• 3 januari 2016
  • 6 reacties
  • 400 Bekeken

Toen ik "ok" smste naar 7090, voor 2 gratis NS-treinkaarten, was ik ineens € 6,00 kwijt. Kaarten heb ik nooit gekregen. Dit noem ik oplichterij en ik vind dat T-mobile niet met dit soort "sms-nummers" in zee moet gaan, of ons hiervoor moet beschermen!!!
Wat vinden jullie hiervan???

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Pieneut,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat je was aangemeld voor een SMS-dienst en dat je de gratis NS-kaarten nooit hebt ontvangen! Wij bieden al onze klanten de mogelijkheid om deze diensten te blokkeren via My T-Mobile. Wij kunnen ze niet automatisch blokkeren omdat er ook klanten zijn die wel gebruik willen maken van deze dienst.

Ik zie dat je een blokkade hebt geactiveerd voor deze diensten. Zo voorkom je in ieder geval extra kosten voor in de toekomst. Je kan je via Payinfo ook afmelden voor deze dienst. Als je het niet eens bent met de kosten dan kun je een onderzoeksformulier invullen. Er wordt dan een onderzoek gestart en als blijkt dat de kosten onterecht zijn afgeschreven dan kun je dat bedrag terugkrijgen.

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Hallo Hajar, ik ga het proberen; bedankt in ieder geval.:D
"Omdat er ook klanten zijn die wel gebruik willen maken van deze dienst". 7090 is oplichterij, ik kan met zekerheid zeggen dat geen enkele klant van T-mobile daar gebruik van wil maken
Hallo Belvertus, zojuist een brief ontvangen van T-Mobile. (reactie op mijn ingevulde onderzoeksformulier) Sms-dienst 7090, is een sms-abonnementsdienst. Zij hebben de dienstverlening onderzocht en zijn van mening dat mijn klacht terecht is. Zij hebben mij voor deze dienst afgemeld en ze hebben mijn €6.00 beltegoed terug gegeven. :D
Ik ben zeer tevreden over deze afwikkeling en over T-Mobile.

Mvg. Pieneut.
Nou heb ik net op basis van gegevens uit de Radar aflevering omtrent dit onderwerp even een rekensommetje gemaakt. De sms'jes van de gemiddelde dienst zijn zo'n 3 euro per sms. 27% van deze opbrengst gaat naar de provider, in dit geval dus T-Mobile. Er worden per maand 12 miljoen sms'jes namens betaalde diensten verstuurd. T-Mobile heeft op dit moment een marktaandeel van ongeveer 22%. Dus als we even rekenen komen we uit op het volgende: 3 euro per sms, 27% hiervan is ongeveer 75 cent. Er worden 12 miljoen sms'jes verstuurd per maand, waar de providers zo'n 9 miljoen euro aan verdienen. Als we hier dan 22% van pakken (T-Mobiles huidige marktaandeel), komen we uit op een totaalbedrag van ongeveer 2,25 miljoen euro per maand wat T-Mobile opstrijkt aan deze diensten. 2,25 MILJOEN! Geen wonder dat T-Mobile deze diensten niet blokkeert. Het is een schande.
@Pieneut: Bent u op de hoogte van de kosten van het telefonisch blokkeren van een sms-dienst? Deze bedragen zo'n 20 euro namelijk. Ik heb hetzelfde betaald na het laten blokkeren van een sms-dienst via de klantenservice (het meisje wat ik aan de lijn had heeft mij verder niet geïnformeerd over deze kosten, maar ja, die naam weet ik natuurlijk allang niet meer). Had ik dit via My T-Mobile gedaan was het gratis geweest, las ik later op de T-Mobile website.

Reageer