Beantwoord

Oplichters die bellen alsof ze van T-Mobile zijn

• 7 januari 2021
  • 6 reacties
  • 274 Bekeken

Zojuist gebeld door +31570217449. Jongen belde namens T-Mobile. Was duidelijk een oplichter. Had wel wat gegevens van mij.

@ T-Mobile: Graag ervoor zorgen dat mijn gegevens beter bewaard worden. Of niet makkelijk te achterhalen zijn.

icon

Beste antwoord door David 8 januari 2021, 11:10

Hoi @tmobileabonnee,

Daar ben ik weer met een (toch wel verrassende) update vanuit mijn collega's. Dit is gister door mijn collega David (toevallig) onderzocht en het blijkt dat het hier niet om een fraudeur gaat, maar toch echt om een externe salesdealer die telefonische verkoop doet. 

Aangezien dit natuurlijk volledig indruist tegen de manier waarop wij onze klanten te woord (willen) staan gaan we hier ook zeker achteraan en we zorgen dat hier passende maatregelen op worden getroffen.

Belangrijk is dus in ieder geval om te weten dat er géén klantgegevens op straat liggen. Het gaat hier om een verkoper die schijnbaar nogal opdringerig en klantonvriendelijk te werk gaat en hier zullen zeker stappen op worden ondernomen, dat is één ding wat zeker is! 

Excuus dat je op deze manier in ieder geval te woord bent gestaan. Als er iets si

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @tmobileabonnee  Altijd vervelend als (oplichters) je bellen.

Maar wie zegt dat die gegevens bij TM vandaan komen?

Als het niet TM was want dat kan ik niet beoordelen vanuit mijn stoel.

Mensen laten echt overal hun voetprint achter zonder dat ze er soms erg in hebben.

Mijn ervaring is dat Tmobile zich netjes aan de privé wetgeving houdt.

Groetjes van een klant

Thanks Superuser. Dat neemt niet weg dat T-Mobile dit wel serieus moet nemen. Want de jongen die belde had alleen informatie die T-Mobile kon hebben en ikzelf uiteraard. En ik wilde het alleen melden zodat andere mensen op de hoogte zijn. Helaas is de wachttijd meer dan 30 minuten momenteel bij T-Mobile - heb ook geprobeerd te bellen en te waarschuwen.

Reputatie 7
Badge +20

@tmobileabonnee  Uiteraard neemt TM dit serieus. Je krijgt hier ook zeker reactie van de moderators.

Ze reageren op volgorde van binnenkomst berichten.

Groetjes! En dank voor de waarschuwing 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @tmobileabonnee,

Hartelijk dank voor het doorgeven! Ik zie dat dit nummer vandaag behoorlijk actief is op deze website.

Dit nummer heb ik ook direct doorgespeeld naar onze afdeling die over dit soort fraudezaken gaat. Kun je misschien aangeven wat ze van je wisten? Wellicht kunnen we daar ook nog wat mee.

Nogmaals dank en weet dat we dit zeer serieus oppakken!

Voornamelijk telefoonnummer, adres, “soort” abonnenment. Het was duidelijk een oplichter. Maar het zou handig of makkelijk zijn als er ergens een pagina of “community” o.i.d. is waar een klant dit kan checken en/of melden. Kijken of het klopt. Ik had de site die je door hebt gestuurd zelf al gevonden, maar dan moet iemand net goed googlen om hem te vinden. Jullie hebben pagina’s over phishing - wellicht iets hiervoor? Zet maar op de feedback lijst ;-)

In ieder geval bedankt voor je reactie David.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @tmobileabonnee,

Daar ben ik weer met een (toch wel verrassende) update vanuit mijn collega's. Dit is gister door mijn collega David (toevallig) onderzocht en het blijkt dat het hier niet om een fraudeur gaat, maar toch echt om een externe salesdealer die telefonische verkoop doet. 

Aangezien dit natuurlijk volledig indruist tegen de manier waarop wij onze klanten te woord (willen) staan gaan we hier ook zeker achteraan en we zorgen dat hier passende maatregelen op worden getroffen.

Belangrijk is dus in ieder geval om te weten dat er géén klantgegevens op straat liggen. Het gaat hier om een verkoper die schijnbaar nogal opdringerig en klantonvriendelijk te werk gaat en hier zullen zeker stappen op worden ondernomen, dat is één ding wat zeker is! 

Excuus dat je op deze manier in ieder geval te woord bent gestaan. Als er iets si

Reageer