Beantwoord

Oproepen worden na 20 seconden doorgeschakelt naar het "is momenteel niet bereikbaar bandje"

• 24 september 2016
  • 9 reacties
  • 527 Bekeken

Oproepen worden na 20 seconden doorgeschakelt naar het "is momenteel niet bereikbaar bandje". Dit sinds ik op 30 augustus om 15.31 een berichtje kreeg met welkom nieuwe klant. Dacht eerst dat het door een Huawei update kwam maar is allang duidelijk dat deze fout bij T-Mobile zit. Oplossing zou 5 werkdagen duren. Zit nu al op 10 werkdagen. Veel (goed) contact gehad met de klantenservice maar ook zei kunnen me niet verder helpen. Ik zit dus maar te wachten totdat iemand op de IT-afdeling even een paar switches omzet. Dit bezorgt mij veel stress omdat bijv. ziekenhuis mij altijd belt als er iets is met mijn ma. Ook lig ik nu met mijn telefoon in bed voor als de woningbouw belt over een door mij gedaan reperatie verzoek. Iemand een tip wat ik kan doe???? Ben oa wel klaar met bellen naar klantenservice etc. omdat zij toch niets (kunnen) doen
icon

Beste antwoord door Thalina 27 september 2016, 10:48

Hoi Starlightdeva,

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is! Bedankt voor het sturen van de acties die je zelf al ondernomen hebt. Ik zal deze informatie toevoegen in de case zodat de IT-afdeling die het onderzoekt hier verder mee kan. Ik begrijp dat je zo snel mogelijk een oplossing wilt. Als ik het kon versnellen zou ik dat uiteraard doen. Ze gaan hard hun best doen om zo snel mogelijk het probleem te onderzoeken.

Ik zie trouwens wel dat je #002# hebt gedaan en niet ##002#. Kun je eens de code ##002# intoetsen en vervolgens op de beltoets drukken? Dus dat je echt gaat bellen? Verder geef je aan dat je je simkaart in een ander toestel hebt geprobeerd, heb je toen ook getest wat er gebeurd als je gebeld wordt?

Als laatste nog dit: heb je al eens de doorschakeltijd proberen aan te passen? De tijd waarna een inkomend gesprek wordt doorgeschakeld, staat standaard ingesteld op 20 seconden. Je kunt ervoor kiezen om dit aan te passen naar een maximum van 30 seconden. Kun je eens onderstaande code intoetsen en vervolgens de beltoets indrukken?
**61*+31624(uw volledige 06-nummer)*11*aantal seconden#

Op deze pagina vind je nog een uitgebreide uitleg van de doorschakeltijd.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Bekijk origineel

9 reacties

Hallo,
Welkom op het forum.
Je kan wel zelf bellen?
Gaat de telefoon ook over als je gebeld wordt?
Je zou kunne kijken of je voicemail aan staat op my-tmobile.
Of je stuurt aan naar 1233.

check het hier
Reputatie 7
Badge +20
Hey Starlightdeva,

Namens de moderators ook welkom op het forum!

Bobby Dissel heeft zo te zien al met je mee gedacht over een mogelijke oplossing. Zou je eens kunnen kijken of het uitschakelen van alle mogelijke doorschakelingen effect heeft? Je kunt dit doen door de code ##002# te bellen. Op deze manier worden in één keer alle actieve doorschakelingen verwijderd.

Verder zie ik dat de case nog openstaat, hopelijk wordt dit ook nog opgepakt, maar als je er nou eerder achter bent gekomen, laat het dan even weten. Die case kan dan gesloten worden.

Hopelijk is alles trouwens wel in orde met je moeder? Ik snap dat je dan nog extra gebrand bent op bereikbaar zijn. Ik vertrouw erop dat het snel opgelost is!
Hallo,
Welkom op het forum.
Je kan wel zelf bellen?
Gaat de telefoon ook over als je gebeld wordt?

Ik kan wel zelf bellen EN telefoon gaat ook over als ik gebeld wordt. Maar moet wel binnen 20 seconden opnemen anders is gesprek weg.
Je zou kunne kijken of je voicemail aan staat op my-tmobile.
Of je stuurt aan naar 1233.

check het hier

Voicemail gebruik ik normaal niet. Wel even aan en uitgezet om te testen. #002# gedaan, sim in andere telefoon gedaan, Sim kaart is ge-reset, telefoon terug naar fabrieksinstellingen, niets werkt. Ligt echt bij T-Mobile. Zij zonden mij 30 augustus om 15.31 een sms ter verwelkomingen van nieuwe klant (ben al lang klant) en sindsdien...
Hey Starlightdeva,

Namens de moderators ook welkom op het forum!

Bobby Dissel heeft zo te zien al met je mee gedacht over een mogelijke oplossing. Zou je eens kunnen kijken of het uitschakelen van alle mogelijke doorschakelingen effect heeft? Je kunt dit doen door de code ##002# te bellen. Op deze manier worden in één keer alle actieve doorschakelingen verwijderd.

Verder zie ik dat de case nog openstaat, hopelijk wordt dit ook nog opgepakt, maar als je er nou eerder achter bent gekomen, laat het dan even weten. Die case kan dan gesloten worden.

Hopelijk is alles trouwens wel in orde met je moeder? Ik snap dat je dan nog extra gebrand bent op bereikbaar zijn. Ik vertrouw erop dat het snel opgelost is!

Acties die ik heb gedaan:
#002#
Sim kaart in andere telefoon
Telefoon zachte en harde reset gegeven
Telefoon terug naar fabrieksinstellingen
Sim kaart is door T-Mobile ge-reset
Probleem blijft. Op 30 augustus om 15.31 kreeg ik een sms ter verwelkoming van nieuwe klant (ben al lang klant) en sindsdien heb ik die rare doorschakeling. Het probleem is dus eigenlijk al duidelijk maar jullie IT afdeling pakt mijn probleem niet op. De beloofde 5 werkdagen zijn er nu al 11. Ik hoopte eigenlijk op deze manier wat spoed erachter te zetten omdat klantenservice dus echt niets voor mij kan doen. Met mijn ma is het hetzelfde dus nu heb ik dat oude mensen verplicht om een mobiel bij zich te dragen. Bij jullie zelfs een prepaid daarvoor besteld en als ik morgen haar mobiel binnen krijg weet ik in ieder geval dat als ik weer een gesprek mis met onbekend nummer dat ik kan checken of ze ok is, zelfs als ze een boodschap doet. Maar dat kost me al bij al wel weer 45 euro. Dat kan me dan weinig schelen als ik maar gerustgesteld ben maar laten we eerlijk zijn... Dit schiet gewoon niet op!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Starlightdeva,

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is! Bedankt voor het sturen van de acties die je zelf al ondernomen hebt. Ik zal deze informatie toevoegen in de case zodat de IT-afdeling die het onderzoekt hier verder mee kan. Ik begrijp dat je zo snel mogelijk een oplossing wilt. Als ik het kon versnellen zou ik dat uiteraard doen. Ze gaan hard hun best doen om zo snel mogelijk het probleem te onderzoeken.

Ik zie trouwens wel dat je #002# hebt gedaan en niet ##002#. Kun je eens de code ##002# intoetsen en vervolgens op de beltoets drukken? Dus dat je echt gaat bellen? Verder geef je aan dat je je simkaart in een ander toestel hebt geprobeerd, heb je toen ook getest wat er gebeurd als je gebeld wordt?

Als laatste nog dit: heb je al eens de doorschakeltijd proberen aan te passen? De tijd waarna een inkomend gesprek wordt doorgeschakeld, staat standaard ingesteld op 20 seconden. Je kunt ervoor kiezen om dit aan te passen naar een maximum van 30 seconden. Kun je eens onderstaande code intoetsen en vervolgens de beltoets indrukken?

Hoi Starlightdeva,

Oeps dat was een type fout. Heb idd. ##002# gedaan. Als ik simkaart in andere telefoon deed bleef de doorschakeling bestaan. Dit heb ik uitvoerig getest. Ik kan zien in mijn telefoon dat er een doorschakelnummer staat ingesteld (niet door mij) en als ik deze probeer te wijzigen dat krijg ik de boodschap dat de provider dat niet toestaat. Bij ##002# wat ik meerdere malen heb geprobeerd krijg ik de melding dat de instelling is gewist maar dat is ie dan niet. En eerlijk gezegd is 30 seconden gewoon ook nog te kort. Ik heb telefoon dus niet meer in mijn tas maar in mijn jaszak om m sneller te kunnen pakken. Maar dan weer iedere 10 minuten checken of ie er nog in zit pfwew. Ik had gehoopt op deze manier het proces te versnellen. Vind het ook erg vervelend dat ik nu al op werkdag 12 zit ipv de beloofde 5 werkdagen. Heb dus nu al bijna een maand geen goed werkende telefoon en totaal geen uitzicht wanneer dit opgelost gaat worden terwijl ik verdorie zelfs datum en tijdstip gegeven heb. Beetje dubbel gevoel ook... Jij en de klantenservice doen echt hun best maar de IT afdeling laat het dus behoorlijk afweten 😞 Nou ja ik ga vanmiddag de telefoon die ik besteld heb voor me ma ophalen dus dan kan ik als zei die morgen in bezit heeft in ieder geval de stress wat laten varen. Ik zou je ook erg graag als beste antwoord willen zetten want je doet echt je best maar ook jij kan dus niets voor me doen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Starlightdeva,

Tikfoutje kan gebeuren natuurlijk! 😉 Wat betreft de 30 seconden: dit is echt het maximale aantal seconden dat een toestel over kan gaan. Langer is niet mogelijk en de IT-afdeling zal dit ook niet kunnen verlengen. Uiteraard kunnen ze wel kijken naar jouw andere vragen. Ik duim met je mee dat ze snel contact opnemen over het onderzoek! Lief dat je mijn antwoord wilt markeren als beste antwoord. Ik heb het even namens jou gedaan, hopelijk vind je dat goed.

Als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten! Daarnaast veel sterkte toegewenst met je moeder!

Reageer