Eenmaal thuis ben ik toch maar eerst reviews en vergelijking gaan lezen en daar werd ik niet vrolijk van. Gisteren ben ik met dit verhaal teruggegaan en heeft dezelfde winkelmedewerker mij aangeraden om de Oppo Reno toch te testen en 1 op 1 met mijn Samsung Galaxy S8 te vergelijken, om vervolgens op de zaterdag langs te komen om aan te geven wat mijn besluit is. Op papier heb ik namelijk al inruilkorting gekregen, maar ik mocht het oude toestel nog even houden om alles goed over te zetten, dus aan de hand van mijn besluit moet ik of die inruilkorting toch nog betalen, of ik lever alsnog mijn oude toestel in.
Na te hebben getest blijkt de Oppo Reno, zoals gevreesd, een miskoop te zijn geweest. Mijn vraag is. Is er iets mogelijk in mijn geval, om mijn aankoop te annuleren? Het is dan wel een los toestel, maar die heb ik gekocht bij het verlengen van mijn abonnement. Als het een toestel was dat vast zit aan dat abonnement, is het namelijk zo te annuleren. Als dit niet mogelijk is, zou ik dan een "buy and try" argument kunnen gebruiken, of voorstellen om de Oppo Reno in te ruilen en in plaats daarvan een duurder toestel te kopen bij mijn verlengde abonnement (Samsung Galaxy S10)?
Als dit allemaal niet mogelijk is, zit ik namelijk vast aan twee toestellen die ik dan moet zien kwijt te raken.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mvg,
Daan
Beste antwoord door Folkert
Bij aankoop in de winkel zit je aan het toestel vast als je het in 1 keer betaald hebt. Dat is wettelijk zo geregeld. Het toestel zit om die reden ook niet gekoppeld aan het abonnement.
Dat zou zo zijn geweest als je een toestelkrediet had genomen, op een krediet zit namelijk wel bedenktijd, ook als je het in de winkel afsluit.
Beoordeel de Oppo Reno gewoon zelf in het dagelijks gebruik en ga niet alleen af op wat reviews zeggen.
Groet, Folkert