Beantwoord

Opties na ontevreden winkelaankoop

• 19 juli 2019
  • 2 reacties
  • 785 Bekeken

Ik heb afgelopen zaterdag mijn abonnement verlengd en daarbij heb ik ook een nieuw toestel gekocht. Het gaat hier om een los toestel die ik in 1x heb afbetaald. Het gaat om de Oppo Reno en op aanraden van de winkelmedewerker heb ik voor dit toestel gekozen omdat ik geen ontzettend duur Flag ship wilde kopen.

Eenmaal thuis ben ik toch maar eerst reviews en vergelijking gaan lezen en daar werd ik niet vrolijk van. Gisteren ben ik met dit verhaal teruggegaan en heeft dezelfde winkelmedewerker mij aangeraden om de Oppo Reno toch te testen en 1 op 1 met mijn Samsung Galaxy S8 te vergelijken, om vervolgens op de zaterdag langs te komen om aan te geven wat mijn besluit is. Op papier heb ik namelijk al inruilkorting gekregen, maar ik mocht het oude toestel nog even houden om alles goed over te zetten, dus aan de hand van mijn besluit moet ik of die inruilkorting toch nog betalen, of ik lever alsnog mijn oude toestel in.

Na te hebben getest blijkt de Oppo Reno, zoals gevreesd, een miskoop te zijn geweest. Mijn vraag is. Is er iets mogelijk in mijn geval, om mijn aankoop te annuleren? Het is dan wel een los toestel, maar die heb ik gekocht bij het verlengen van mijn abonnement. Als het een toestel was dat vast zit aan dat abonnement, is het namelijk zo te annuleren. Als dit niet mogelijk is, zou ik dan een "buy and try" argument kunnen gebruiken, of voorstellen om de Oppo Reno in te ruilen en in plaats daarvan een duurder toestel te kopen bij mijn verlengde abonnement (Samsung Galaxy S10)?

Als dit allemaal niet mogelijk is, zit ik namelijk vast aan twee toestellen die ik dan moet zien kwijt te raken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg,
Daan
icon

Beste antwoord door Folkert 19 juli 2019, 21:26

Beste Daan,

Bij aankoop in de winkel zit je aan het toestel vast als je het in 1 keer betaald hebt. Dat is wettelijk zo geregeld. Het toestel zit om die reden ook niet gekoppeld aan het abonnement.
Dat zou zo zijn geweest als je een toestelkrediet had genomen, op een krediet zit namelijk wel bedenktijd, ook als je het in de winkel afsluit.

Beoordeel de Oppo Reno gewoon zelf in het dagelijks gebruik en ga niet alleen af op wat reviews zeggen.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

2 reacties

Beste Folkert,

Hier was ik inderdaad al bang voor. Ik moet morgen toch langs de T-Mobile winkel om die inruilkorting alsnog te betalen, dus wie weet krijg ik toch nog iets voor elkaar.

Het punt is dat ik beide toestellen heb getest in het dagelijks gebruik en het werd al heel snel, heel erg duidelijk dat de Oppo Reno het (kei)hard aflegt. Iets wat me erg tegenvalt als ik beide specs naast elkaar leg en vergelijk. Dat zou niet mogen met een nieuw toestel vs een toestel van al snel twee jaar.

In het slechtste geval moet ik beide toestellen te koop aanbieden en mij een weg banen door Marktplaats tokkies die voor een tientje een toestel willen komen halen.

Bedankt voor je snelle reactie.

groeten,
Daan
Reputatie 7
Badge +18
Beste Daan,

Bij aankoop in de winkel zit je aan het toestel vast als je het in 1 keer betaald hebt. Dat is wettelijk zo geregeld. Het toestel zit om die reden ook niet gekoppeld aan het abonnement.
Dat zou zo zijn geweest als je een toestelkrediet had genomen, op een krediet zit namelijk wel bedenktijd, ook als je het in de winkel afsluit.

Beoordeel de Oppo Reno gewoon zelf in het dagelijks gebruik en ga niet alleen af op wat reviews zeggen.

Groet, Folkert

Reageer