Beantwoord

Pas op: fraude met buitenlandse dure 0088 nummers. Niet terugbellen!

• 3 mei 2017
  • 1 reactie
  • 1805 Bekeken

Hallo lezers,

Ik werd vandaag gebeld door +88 (of 0088) 213200013.

Dat blijkt dus een sateliettelefoonnummer en GEEN 088 nederlands bedrijfsnummer. Het scheelt een 0. Ik belde het nummer terug en het is oplichterij. Ik heb wat onderzoek gedaan: dan wordt je dus eerst een starttarief berekend van wat euro's en je wordt onmerkbaar doorgeschakeld naar een onverdacht bandje van een dure betaallijn. Hoe langer je verbonden bent, hoe meer je betaalt. 25 euro voor een gesprek is niet ongewoon en T-mobile zal het je niet vergoeden.

Deze fraude wordt met veel verschillende +88 nummers gepleegd maar ook met andere nummers met minder verdachte buitenlandcodes. Achter de landcode zit dan een doorschakeling verstopt in het volgende getal, bijvoorbeeld 0044-7......en bel je dus niet met Engeland maar bijvoorbeeld met een computer in Oeganda... Bel dus nooit een jou onbekend buitenlands nummer zomaar terug.

Ik hoop dat ik met dit bericht mijn dure " leergeld" zo nog een nuttige bestemming geef, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Grtz,

Belsassar.
icon

Beste antwoord door Kaassausje 3 mei 2017, 16:04

Hoi Belsassar.

Bedankt voor je oplettendheid en de waarschuwing. We hebben hier echter een algemeen topic over lopen. Om te voorkomen dat we straks weer een hoop topics over dit onderwerp hebben lopen, sluit ik dit topic.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Hoi Belsassar.

Bedankt voor je oplettendheid en de waarschuwing. We hebben hier echter een algemeen topic over lopen. Om te voorkomen dat we straks weer een hoop topics over dit onderwerp hebben lopen, sluit ik dit topic.