Beantwoord

Phishing email namens T-Mobile

Ik krijg sinds gisteren heel veel mailtjes van 'tmobile namens "discreet". Die mij een product willen verkopen wat niet netwerk of telefoon gerelateerd is. Heeft 'tmobile weer een Data lek? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 juli 2020, 22:00

Hi @lizarus 

Je kan het best gewoon de verzender markeren als spam en blokkeren inadien mogelijk.

Je kunt het ook hier melden zodat je anderen kan attenderen hierop.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @lizarus 

Je kan het best gewoon de verzender markeren als spam en blokkeren inadien mogelijk.

Je kunt het ook hier melden zodat je anderen kan attenderen hierop.

De verzender is 'tmobile dus dan krijg ik niks meer van hun binnen. Geen facturen aanbiedingen Etc etc. Als ik de afzender als spam markeer.

En dan is het nogsteeds geen oplossing dat tmobile mogelijk gehackt is en mijn persoonlijke gegevens niet veilig zijn bij tmobile. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @lizarus 

In gevallen van phishing kan er een e-mailadres gebruikt worden dat erg op die van T-Mobile lijkt, maar vaak wijkt die toch wel af. Je kan in dit topic een voorbeeld zien van een Phishing mail. Zou je een screenshot kunnen delen van de e-mail die je hebt ontvangen? Als je in zulke gevallen twijfelt dan is het inderdaad goed om het bij ons te melden. Zo kunnen we andere klanten ook waarschuwen voor een phishing mail. Het advies is om niet via de link in de e-mail te betalen, nergens op te klikken, te markeren als spam en te verwijderen. 

Reputatie 5
Badge +2

Het e-mail adres wat jij “ziet” als afzender is in dergelijke gevallen niet het werkelijke afzender adres. In de “van … e-mail” regel kan van alles geplaatst worden.

Als je dergelijke e-mails blokkeert wordt de “echte” afzender geblokkeerd en niet zoals je denkt T-mobile e-mail.

Bij deze een Screenshot van de email.

Eigen email doorgekrast. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @lizarus 

Bedankt voor de screenshot! Ik heb dit doorgezet naar de afdeling die maatregelen gaat treffen. Voor nu blijft het advies echt niet via de link in de e-mail te betalen, nergens op te klikken, te markeren als spam en te verwijderen. 

Nogmaals bedankt voor het doorgeven! 

Geen zorgen. Ik ben pas 22. Mijn prestaties zijn nog op top niveau

Er zijn d'r meer vanaf tmobile is me net opgevallen

Reputatie 7
Badge +20

Hi @lizarus,

Thanks voor het doorspelen! Dit lijkt om spoofing te gaan, waarbij de vissende partij ons e-mailadres nabootst. Hajar heeft de link van dit topic naar de afdeling doorgespeeld die hier wat mee kan, dus hopelijk is het met deze mailtjes snel gedaan. Goed weekend! 

Reputatie 2

Hallo T-Mobile,

Ik heb hetzelfde probleem. Dit is al een paar weken bij mij aan de gang. 

Mvg,

Yakub

Reputatie 7
Badge +20

Hi Yakub,

Je kunt de voorbeelden doorzetten naar onze afdeling Security via dit e-mailadres: phishing@t-mobile.nl

Mijn collega's gaan er dan mee aan de slag voor je! Als we in de tussentijd iets voor je kunnen doen, dan horen we het graag!

Reageer