Beantwoord

Pokemon GO in NL

• 15 juli 2016
  • 4 reacties
  • 2778 Bekeken

Ik heb op verschillende forums gelezen dat T-mobile Pokemon GO gratis maakt voor T-mobile gebruikers.
Geld dit ook voor gebruikers in nederland?
Wil namelijk heel graag pokemon vangen :3.
icon

Beste antwoord door Trajh91 15 juli 2016, 10:52

Ik ben het inderdaad tegen gekomen, maar ik heb slecht nieuws: in Nederland gaat dit niet gebeuren, om de simpele reden dat dit hier niet is toegestaan. In het kader van netneutraliteit mogen bepaalde diensten niet anders worden behandeld dan andere diensten. Hieronder valt dus ook het buiten de bundel laten vallen van bepaalde spellen of websites.

Er zijn uitzonderingen op de wetgeving te bedenken, maar dat geldt alleen voor eigen diensten van de provider, zoals bijvoorbeeld de website van T-Mobile die wél buiten je bundel loopt.

Voor zover ik nu heb gelezen doet alleen het Amerikaanse zusje van T-Mobile aan gratis Pokémon Go via hun Tuesday Rewards-systeem.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Ik ben het inderdaad tegen gekomen, maar ik heb slecht nieuws: in Nederland gaat dit niet gebeuren, om de simpele reden dat dit hier niet is toegestaan. In het kader van netneutraliteit mogen bepaalde diensten niet anders worden behandeld dan andere diensten. Hieronder valt dus ook het buiten de bundel laten vallen van bepaalde spellen of websites.

Er zijn uitzonderingen op de wetgeving te bedenken, maar dat geldt alleen voor eigen diensten van de provider, zoals bijvoorbeeld de website van T-Mobile die wél buiten je bundel loopt.

Voor zover ik nu heb gelezen doet alleen het Amerikaanse zusje van T-Mobile aan gratis Pokémon Go via hun Tuesday Rewards-systeem.
Erg jammer dat dit niet het geval is. Ik was erg opgewekt om dit te horen, alleen gaat het feestje niet door. Pokémon Go gebruikt namelijk erg veel Data van wat ik heb gehoord en ervaren, en nu zal ik dus waarschijnlijk óf moeten minderen met Pokémon Go óf een duurder abonnement moeten nemen, of zoeken bij een andere provider die méér MB's geeft voor minder per maand.
Ik vind het ook erg jammer dat dit niet het geval is. Is er geen enkele manier om ons Pokemon Go te kunnen laten spelen zonder geld te hoeven betalen voor MB's? Kunnen jullie ons niet op zn minst 100 MB per maand geven voor het spel? Want ik vind het oneerlijk dat Amerika wel een Tuesday Rewards-systeem hebben en Nederland niet? Elke T-Mobile gebruiker heeft daar toch recht op? Pokemon Go is een geweldig spel, voor jong en oud. Het zou erg jammer zijn voor de mensen die het geld niet kunnen betalen voor extra MB's het spel niet kunnen spelen. Want Pokemon Go is niet alleen maar een spel, het is een stuk meer.
Reputatie 3
Badge +7
Ik vind het ook erg jammer dat dit niet het geval is. Is er geen enkele manier om ons Pokemon Go te kunnen laten spelen zonder geld te hoeven betalen voor MB's? Kunnen jullie ons niet op zn minst 100 MB per maand geven voor het spel? Want ik vind het oneerlijk dat Amerika wel een Tuesday Rewards-systeem hebben en Nederland niet? Elke T-Mobile gebruiker heeft daar toch recht op? Pokemon Go is een geweldig spel, voor jong en oud. Het zou erg jammer zijn voor de mensen die het geld niet kunnen betalen voor extra MB's het spel niet kunnen spelen. Want Pokemon Go is niet alleen maar een spel, het is een stuk meer.

Ik houd er niet van om slecht nieuws te brengen, maar ik vrees dat er niet omheen kan.

We hebben hier in Nederland last van Europese wetgeving. Die Europese wetgeving geeft internetproviders op dit moment niet de mogelijkheid om bepaalde diensten voorrang te geven op het netwerk of buiten bundels te laten lopen. Iedere dienst moet gelijk worden behandeld, waardoor het dus niet toegestaan is om Pokémon Go langs de bundel te laten lopen.

Daarnaast is T-Mobile US een heel ander bedrijf dan T-Mobile NL die behalve de naam en de hoofdaandeelhouder (Deutsche Telekom), niets delen. Daardoor kan T-Mobile US wel met een systeem komen waar T-Mobile NL niet mee kan komen. Omgekeerd hebben wij als Nederlandse T-Mobileklanten ook weer voordeeltjes die de Amerikaanse T-Mobileklanten niet hebben. Dat is helaas hoe de wereld werkt en daar zal je mee moeten leven.

Op korte termijn zal dit alles ook niet gaan veranderen, omdat het op dit moment nog niet is toegestaan. Echter is er op dit moment wel Europese wetgeving in de maak die de mogelijkheid biedt voor providers om wél diensten buiten de reguliere databundel te laten lopen. Hiervoor zijn alleen meer tegenstanders dan voorstanders, dus het is nog maar de vraag of dit ooit zo ver gaat komen én in hoeverre wij dit in Nederland gaan overnemen.

Reageer